Palautusjuoma – Sekoitus joka ratkaisee treenin jälkeisen tuloksen

Meta title: ⚡🥤 PALAUTUSJUOMA – NOPEUTA TREENIPALAUTUSTA JA MAKSIMOI TULOKSET 🥤⚡

Meta description: Tehokas sekoitus heti treenin jälkeen nopeuttamaan palautumista ja varmistamaan lihaskasvun edellytykset.

Pitääks palkkaris hiilareittenki olla jotai nopeesti imeytyvää vai voinko laittaa vaa heraa ja sokerii vetee ja kuinka suuri ero tällä on kuin esim. jos sekottais heraa ja maltoa

Malto on mun mielestä todella turhaa paskaa. Mielummin laitat sitä sokeria vaan sekaan tai syöt vaikka vähän karkkia ja otat sen heran siihen sitten lisäksi.

Mielummin puhdasta tärkkelystä palkkariin kuin sokeria. Sokerista kun puolet on fruktoosia joka aiheutta mm. rasvamaksaa (lisäksi fruktoosi ei nosta verensokeria samalla tavalla kuin tärkkelys). Esim. dextroa jota myydään sokerihyllyssä halvemmalla nimellä panimosokeri...

Samalla linjalla kattelin ku Japetius, ei kaikelle tartte tehä omaa ketjua vaan vastauksen löytää muista jos jaksaa vähän lueskella. Itse asiaan omasta mielestä palkkari ei tartte muuta ku heran+vettä (+kreatiinit ja muut lisät jos on käytössä). Hiilarit saa hyvin vaikka omenasta/banaanista tai siitä ruoasta jonka vetää n.1h treenin jälkeen. Treeniä ennen vedetty "loaderi" kyllä riittää antamaan hiilaria ihan tarpeeks tunnin punttaamisen tarpeisiin joka poistaa tuon palautusjuoman hiilaritarpeen...

Siis jee, hienoa materiaalia. Teinit vauhdissa taas.

Ontopic: Tottakait kunnon ruoka palkkarin jälkeen fiksumpi taikka juurikin joku hedelmä, kuin karkki, mutta siis esimerkkinä kirjoitin että sama melkein syödä karkkia kuin maltoa.

Aikaisemmin tuolla oli puhetta pellavasta ja joku viisas arpoi, että toimisi naisilla paremmin. Periaatteessa siis voisin korvata kalaöljyn pellavalla? Kala ihan yleensäkkin on ajatuksena, saati syötynä on aivan kamalaa. Pellavaa kykenee syömään sörssäämällä sen johonkin.

Pellavansiemeniähän käytetään paljon hevosten ruokinnassa, pitämään maha kunnossa ja auttamaan ravintoaineiden sulavuutta. Käsittääkseni siitä saa rasvaa, valkuaista, omega 3 ja 6 happoja. Luulisi siis ihmisellä toimivan myös suurinpiirtein samoin? Millaisinakohan annoksina tota pellavaa kannattaa syödä. Rouhe ei ilmeisesti imeydy niin hyvin, kuin ns. "lima".

Itsellä on pellavansiemenöljyä, laitan sitä rahkan tai protudrinkin sekaan. Annos joku ruokalusikallinen öljyä. HC-mies voi ottaa raakanakin.

Itse otan:

aamupalalla:
-monivita
-500g C-vitamiinia(treenipäivinä palkkarin kanssa)
-40-60mikrog D3-vitamiinia
illalla ennen nukkumaan menoa:
-noin 8mg B6-vitamiinia
-30mg sinkkiä
-100-300mg Magnesium sitraattia.
öljyjä olisi hyvä varmaan ottaa lisänä myös..

(Muscle challengen ruokavaliostahan voi katsoa ammattilaisten suositukset ainakin vitskujen ja öljyjen osalta, tuosta itsekin hain vähän vinkkiä)

^ Itse otan juuri kramppeja varten, koska usein öisin heräsin, kun pohje kramppaa. Ei muuten tunnu kivalta :D Itku meinaa tulla.

Sori vanhan nosto, mutta yleishyvän vinkin jako oikeuttakoon tällä kertaa: Pohje tuntuu olevan yleisesti eniten kramppaava paikka, mutta samalla myös yksi helpoimmin ohitettavista. Nyrkkisääntönä näihin "suonenvetoihin" on lihaksen venyminen ja kramppitilan purku. Pohjelihaksille tämä venytys voidaan tuottaa vaivattomasti vetämällä pottuvarvasta kohti nenääsi, eli taivuttamalla jalkaa nilkasta siten että jalkapöytä nousee mahdollisimman pystyyn. Auttaa pohjekramppiin heti.

Voisko joku avuilias sielu kirjotella tähän että mitkä ovat nuo Muscle Challengen ammattilaisten suositukset vitskuihin, öljyihin ym. hifistelyyn? Kiitän!

Voiko palkkarista saada allergisen reagtion juu voi.

Muutaman kerran alussa ihmettelin että mikä juttu on oikein menossa kun salin jälkeen sheikkeristä Fastin Reco2 tai Muscle+ ja himaan kun pääsi niin käsivarret oli ihan sen näköset et ois ollu ilman paitaa viikon nokkospuskassa sit alkaa silmät kutisemaan ja nenä tukkoon ja hengitys pihisee ja vinkuu. No vaihdoin sit palkkaria ja ongelma katos ja nyt koitin uudestaan sit fastilla ja aivan sama homma. Onko kellään ollu vastaavaa?

Millainen olisi paras hiilari/proteiini suhde palautusjuomassa?

Jotkut vannovat että 1:1 olisi paras ja toiset että hiilaria ennemmän suhteessa 2:1 koska treeni kuluttaa sitä

Joo siis glykogeenivarastot ovat vähänkään enemmän treenanneella useiden satojen grammojen, jopa kilon kokoiset, joten kyllä sinne hiilaria mahtuu. Perstuntumalla mennään, itse olen sotkenut usein 50:50 tai jopa 30:50 malto:prode, lähinnä siksi, että olen syönyt aina heti treenin jälkeen melko massiivisen aterian, josta hiilareita on kyllä riittänyt lihaksille ja kaikille muillekin halukkaille, mutta jos aikaa ruokailuun on enemmän, niin sitten hiilareiden määrää kannattaa kyllä lisätä.

Back
Ylös Bottom