Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Jos ostat multivitamiineja niin kaksi huomionarvoista seikkaa, magnesiumin laatu ja lukumäärä monta jyvää on päivän annoksessa.

Jos magnesium on oksidia, tai pillereitä syödään vain yksi päivässä niin älä osta. Oksidi on halpaa ja huonoa, silloin yleensä muutkin ainesosat on. Ja toinen siksi että päivän vitamiinit eivät mahdu yhteen pilleriin.

Okei, kiitoksia pitänee sitten ostaa kaikki erikseen.

Itseasiassa voisin muotoilla kysymyksen uudestaan. Eli tarttisin pitkille koulupäiville helposti mukana kulkevaa välipalaa. Kylmäsäilytykseen ei oo mahdollisuutta ja tavaran pitäs säilyy repussa sellanen 5-6h. Ajattelin alunperin prode-hiilari pirtelöö sheikkerissä, mutta mites tollanen pidemmän päälle toimii? Noiden lisäravintohiilarien GI-arvot on aika hurjia, eikö? Oisko kellään parempaa vinkkii mukana kulkevasta 400-500kcal välipalasta?

millastaa aamupalaa kannattas vetää massakaudella? 179/77. Tällä hetkellä whey-80, leipä,banaani ja jugurtti? puuro ei mee alas mutta saako niitä leseistä vaikka pirtelän kans alas, millaisen?

millastaa aamupalaa kannattas vetää massakaudella? 179/77. Tällä hetkellä whey-80, leipä,banaani ja jugurtti? puuro ei mee alas mutta saako niitä leseistä vaikka pirtelän kans alas, millaisen?

Mehukeitto on laajassa käytössä myslin ja muiden leseiden kanssa

Hel-vetin hyvä kysymys, mietin samaa. Itse vedän lautasellisen puuroa, mehukeittoa ja banaanin. Ei grammaakaan proteiinia ja heikosti kaloreitakin. Pähkinöitä syön jo joka päivä välipalaksi niin ei niitä kärsis oikein aamiasella sitten. Tuohon ei myöskään kyllä pysty lisäämään mitään, jotenkin aamulla ei oikein uppoa hirveä mälli ruokaa.

E: Olen laktoosi-intolerantikko eli tota punasta maitoa ei pyge vetään.

Hel-vetin hyvä kysymys, mietin samaa. Itse vedän lautasellisen puuroa, mehukeittoa ja banaanin. Ei grammaakaan proteiinia ja heikosti kaloreitakin. Pähkinöitä syön jo joka päivä välipalaksi niin ei niitä kärsis oikein aamiasella sitten. Tuohon ei myöskään kyllä pysty lisäämään mitään, jotenkin aamulla ei oikein uppoa hirveä mälli ruokaa.

E: Olen laktoosi-intolerantikko eli tota punasta maitoa ei pyge vetään.

Laktoositon täysmaitojuoma? :)

Aamupalaksi ehdotan ihan vaan lihaa/kanaa kylmästi pannulle. Hyvää vaihtelua puuro/rahka/raejuusto-setille. Kaiken hyvän lisäksi myös täyttävää!

Mitä ois hyvä syödä suht rankkojen potkunyrkkeily treenien jälkeen, kun ne loppuu noin yhdeksän aikaan ja kotona olen joskus 21.20? Ja mitään varsinaista ruokaa en jaksaisi alkaa laittamaan ja ei sais kovin kallista olla. Heti sen ruuan jälkeen oisi tarkoitus nukkumaan mennä.

^
Kananmunat vois olla hyvä, imeytyy hitaasti myös eikä ole hiilaria

Kyllä niitä hiilareita kannattaa ottaa tiukan potkis-treenin jälkeen.

@Mink, kokeile vaikka kauraleseitä sekoitettuna maitorahkaan ja mehukeittoon. Loraus öljyä sekaan niin tulee rasvaakin. On halpaa ja toiminut ainakin omalla kohdalla ihan hyvin.

Ihminen lihoaa, kun energiaa tulee enemmän kuin kulutetaan. Sillä ei käytännössä ole väliä mistä ylimääräinen energia tulee, mutta
toki jotkut ovat herkempiä hiilareille.

Back
Ylös Bottom