Pitkä tauko, nyt koskee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BonBon
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä pudotellut painoa muutaman vuoden läskibulkkauksen johdosta ja toissapäivänä innostuin ihan salille ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2008. Treenitaustaa on kuitenkin kertynyt ihan hyvin, joten kokemuksen syvällä rintaäänellä ajatteli aloittaa hyvin hyvin kevyesti selkätreenillä. Eli 2 kevyttä sarjaa ylätaljaa, 2 alataljaa, 2 olankohotuksia ja päälle kunnon venyttelyt ja roikkumista leuanvetotangosta. Ja perseelleenhän se meni, nyt on kaikki paikat kipeenä, etenkin vasen lapanen, joka ei tahdo taipua ysikympin kulmaa suoremmaksi ilman että sattuu niin saatanasti :D Meni viime yön nukkumiset vähän niin ja näin just ton käden takia. Olisko tähän jotain poppakonstia millä sais kivut pois vai haenko pitkäripasesta unilääkettä?

Voin kuvitella miltä sun selkäs tuntuu :D. Nimittäin aina jos mulla jostain syystä on tullu pitkä treenitauko.. niin jos esim. treenaan jalat. Niin ne vaan tulee niin epäinhimillisen kipeeks, eikä just taivu mihkään suuntaan.

Itse kävin just vääntämässä salilla kahden kuukauden tauon jälkeen. Ajattelin alottaa myös kevyesti ja tein koko kropan läpi 2x10 sarjoilla. No aikaa oli vähän niukalti niin tein sitten super-pareina liikkeet. Nosti sykkeet mukavan korkeiksi ja yllättävä lihasten kuormitus pitkästi aikaa niin meinasin :urjo: treenin jälkeen. Katotaan miten lihat huomenna kipuilee, mutta perjantaina uudestaan jotta saadaan ne sisäänajettua ja tottumaan taas salitreeniin ;)

Mulle riittää ihan muutaman viikon tauko ja treenin seuraavana aamuna muistuu hyvin mieleen ensimmäiset puntteihin tutustumisien jälkeiset aamut, mutta sillä ne lähtee millä ne on tullutkin :thumbs:

No, nyt on tän päivää popsittu buranaa ja hölvätty tumppuun mobilattia :D Perkeleen kipeähän tuo vieläkin on, mut kääntyy jo vähän paremmin, että eiköhän tää tästä. Nyt vaan miettimään että pistetäänkö seuraavaks sitte ojentajat vai jalat samanlaiseen jumiin :D

Ei. Miksi pitäisi venytellä treenin jälkeen?

3-6h jälkeen treenistä on hyvä tehdä liikkuvuustreenit.

Juurihan tuossa kirjotin, että ei mitään liikkuvuutta hakevaa venyttelyä vaan ihan kevyet venytykset, jotta saadaan verta lihakseen ja maitohapot pois lihaksesta.

Juurihan tuossa kirjotin, että ei mitään liikkuvuutta hakevaa venyttelyä vaan ihan kevyet venytykset, jotta saadaan verta lihakseen ja maitohapot pois lihaksesta.

Eiköhän lihaksissa ole verta ihan tarpeeksi jo treenin jäljiltä.

En suosittele minkäälaista venyttelyä treenin jälkeen mm. siksi että erilaiset inhibitio (suoja) mekanismit ovat osittain suljettuna. Siksi on mahdollista repiä juuri aiheutettuja kudosvaurioita vielä lisää.

Ja kyllä elimistö itse huolehtii kumuloituneusta maitohapoista. Sitäpaitsi, maitohappo stimuloi GH:n tuotantoa niin miksi yrittää poistaa sitä..

ite en treenin jälkeen venyttele ikinä , maksimissaan todella kevyt aerobinen juosten tai pyörällä, matalalla sykkeellä, maitohappojen liikkeelle saamiseksi.
Venyttelyn hoidan parin tunnin päästä kun pumppi poissa ja keho "viilentynyt" , ainakin itse miellän asian niin ettei pumpissa olevaa lihasta kannata venytellä hirveästi, verta täynnä oleva lihashan on venynyt jo itsessään.

Korjatkaa viisaammat jos olen todella väärässä

No voi rähmä. Itsekin olen kevyesti venytellyt treenin päälle. No en ihan heti, mutta sitten kun on tosiaan pikkasen viilentynyt kroppa ja syke tasaantunut. Mites jos venyttelee 3-6 tunnin päästä treenistä, niin tarviiko ottaa jotkut lämmittelyt alle? Tarkoitan siis ihan sellasta 20-30 sekunnin venyttelyä per venyteltävä lihas.

Perus settii, tauon jälkeen kun tekee hauista tai selkää, kyynärvarsi on kipee sen 2-4vk, ei muuta ku kevyemmäl painol vaa ku on kipee niin siihen tottuu nopeemmin :)

Hassu juttu sinänsä, että tiedostin kyllä jo etukäteen sen että liian kovalla treenillä saa heti alkuun paikat pirun kipeeks, joten otin mielestäni hyvin rauhallisesti :D Ja sekin nyt vielä että yritin tehdä mahdollisimman puhtaasti selälle ne selkäliikkeet. No, selkään on kyllä kivun perusteella menny reeni kanssa hyvin perille, mut kaikkein kipeimmäks tuli kuitenki kädet, ja etenkin kyynärtaipeet. Nyt alkaa jo saamaan käden suoraks ilman että kinnaa pahasti mut vitun kipeet on vieläkin :D

Back
Ylös Bottom