Mimmien kiristelydieeteistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja emigo
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Moikka mimmit!
En löytänyt otsikkoa vastaavaa ketjua tuolta viestien viidakosta, joten aloitetaanpas uusi. Eli siis millaisia ruokavalioita noudatatte dietatessanne? Minulle tämä tulee olemaan ensimmäinen kunnon kiristely n. puolen vuoden bulkin seurauksena, jonka aikana massaa (niin rasvana kuin lihaksena:rolleyes:) on saatu kerättyä ihan kivasti. Tarkoituksena olisi saada pienempi rasvaprosentti ja tämän seurauksena parempi lihaserottuvuus.

Normaalit ruokailutottumukseni ovat viime kuukaudet näyttäneet tältä:
aamupala: 50g kaurahiutaleita, 2dl mehukeittoa, 2dl marjoja, 200g raejuustoa
välipala: 3dl luonnonjugurttia, gluteeniton leipä (olen keliaakikko) jossa 50g kinkkuleikettä sekä hedelmä, 2dl maitoa
lounas: 70g riisiä ttai 220g perunaa, 200g lihaa/kalaa/kanaa, salaattia sekä 1rkl rypsiöljyä, 2-4dl maitoa
välipala: 1prk maitorahkaa, 2dl marjoja tai hedelmä, 2rkl pähkinöitä
iltapala: maitorahkaa mehukeitolla tai ananaksella, 2dl maitoa (+1 leipä)
treenin jälkeen palkkari

Pitäisikö minun vain vähentää näiden ruokien määriä vai tulisiko toisia ruoka-aineita korvata mielummin jollain muulla?

Kiitos etukäteen! :)

Moikka! Mun mielestä sulla on aika hyvä perus ruokavaliorunko! Itse lähtisin nypistelemään hiilareista ja jopa lisäisin rasvaa lisää etenkin iltapalalle!

Lueskele tätä mimmipalsta lisää ja varamsti löydät hyviä esimerkkeja, nyt ei tule heti mieleen heittää linkkiä. Niin ja tietty myös ravinto-osiosta kannattaa tsekata :)

Onnea kiristelyyn!

Viimeksi muokattu:
Riippuu siitä, mitkä ovat mittasi ja mikä on kulutuksesi. Minä dieettasin tuonkaltaisella (makrot ja kokonaiskalorit) ruokavaliolla, olen kooltani nyt 169 cm / n. 58 kg. Söin lounaaksi ruokaisan salaatin ja illalla treenin jälkeen kunnon päivällisen. Sun kalorit pyörii siellä 1800-1900 kcal hujakoilla ja sillä dieettasin sujuvasti muutaman kilon 6:ssa viikossa. Rasvaprosentti 21,3 -> 16,4. Mutta tämä siis yksilöllistä ja pitäisi tietää enemmän sun treeneistä, koosta, tavoitteista jne. Perusrunko on hyvä.

Pituutta on 171cm ja paino pyörii siinä 64kg tietämissä. Rasvaprosentti oli viime mittauksessa 21,6. Harrastan päivittäin aerobista liikuntaa vähintään tunnin kerrallaan, joka kuluttaa kaloreita n. 500-750 kcal/tunti (+ tietysti salitreeni). Tavoitteeni olisi päästä juuri tuonne n. 16 rasvoihin. Tarkoituksena olisi kiinteämpi olemus, josta selviää myös todellinen lihasmassan määrä - näin peilin kertomana. Ikää kuitenkin vasta 17 vuotta ja joskus tulevaisuudessa olisi hienoa pystyä kiipeämään jopa lavoille saakka :)

Mä en tuon ikäisenä tiputtais rasvaprosenttia noin alas ihan hormonaalisista syistä. Mun mielestä toi sun painokin on ihan hyvä tohon pituuteen nähden. Syöt vaan puhdasta ruokaa riittävästi ja siihen liikunnat ja kunnon punttitreeni kaveriksi niin kyllä se kroppa siitä hiljalleen tiivistyy.

Samaa mieltä kuin Zentel. Keskity vaan salitreeniin ja syömään fiksusti ja puhtaasti, kuten teetkin. Dieettien ja rasvaprosenttien laskun aika on myöhemmin, mikäli niille enää on edes tarvetta. Ikäiselläsi punttitreeni tekee kyllä tehtävänsä.

Jatkan tähän jatkoksi, kun on kuitenkin turha aloittaa uutta aihetta.

Kuinka kauan diettaatte kerralla? Onko teillä jokin etukäteen määritelty tavoitepaino/rasvaprosentti mihin pyritte, vai oletteko esim. etukäteen suunnitelleet dieetin keston esim. kolmeksi viikoksi?

Oma lähtötilanne oli 64 kg, paino nyt parin viikon jälkeen 62 kg. Pituus 167 cm ja peilistäkin näkee, että ylimääräistä on.
Ruokavalioni on hyvin saman tyyppinen kuin tämän ketjun aloittajalla, tällä hetkellä noudatan aika pitkälle Go Fat Go -dieettiä, jota on jäljellä enää 1,5 viikkoa.

Peruspäivä:
aamulla
45 g kaurahiutaleita
10 g vehnälese
100 g pakastemarjoja
100 g raejuustoa

lounas
200 g kasviksia
25 g raejuustoa
purkki tonnikalaa (tai jos kala jää pois, parisataa grammaa raejuustoa)

välipala
pro fx low-carb protskupatukka

päivällinen
200 g kasviksia
100 g kalaa (tai jos kala jää pois, parisataa grammaa raejuustoa)
2 viipaletta real-leipää oivariinilla

iltapala
250 g rahkaa + mehukeitto
tai
1 dl dietmix-protskujauhetta veteen sekoitettuna

Myönnän ihan suoraan, ettei tämä dieettailu ole kovin helppoa; tunnen aika usein nälkää ja siitä johtuen huomaan kaipaavani suklaata tms. herkkuja, joita olen syönyt viimeksi yli kuukausi sitten ennen kuin edes aloitin dieetin.

Toisaalta pitäisihän tuon edistymisen (64 kg --> 62 kg) jo motivoida jatkamaan, mutta nyt on vaikeat päivät menossa. :(

^^ pidä Fea kunnon mässäily-sikailupäivä, tekee päälle hyvää, eikä sulla kamalan paljon ylimääräistä voi alunperinkään olla noissa mitoissa :)

Moikka mimmit!
En löytänyt otsikkoa vastaavaa ketjua tuolta viestien viidakosta, joten aloitetaanpas uusi. Eli siis millaisia ruokavalioita noudatatte dietatessanne? Minulle tämä tulee olemaan ensimmäinen kunnon kiristely n. puolen vuoden bulkin seurauksena, jonka aikana massaa (niin rasvana kuin lihaksena:rolleyes:) on saatu kerättyä ihan kivasti. Tarkoituksena olisi saada pienempi rasvaprosentti ja tämän seurauksena parempi lihaserottuvuus.

Normaalit ruokailutottumukseni ovat viime kuukaudet näyttäneet tältä:
aamupala: 50g kaurahiutaleita, 2dl mehukeittoa, 2dl marjoja, 200g raejuustoa
välipala: 3dl luonnonjugurttia, gluteeniton leipä (olen keliaakikko) jossa 50g kinkkuleikettä sekä hedelmä, 2dl maitoa
lounas: 70g riisiä ttai 220g perunaa, 200g lihaa/kalaa/kanaa, salaattia sekä 1rkl rypsiöljyä, 2-4dl maitoa
välipala: 1prk maitorahkaa, 2dl marjoja tai hedelmä, 2rkl pähkinöitä
iltapala: maitorahkaa mehukeitolla tai ananaksella, 2dl maitoa (+1 leipä)
treenin jälkeen palkkari

Pitäisikö minun vain vähentää näiden ruokien määriä vai tulisiko toisia ruoka-aineita korvata mielummin jollain muulla?

Kiitos etukäteen! :)

Mun mielestä voisit tehdä muutaman viilauksen:
- proteiinia vois vähän vähentää, 190g liha/maitotuotteista on aika paljon, varsinki jos kasviksia ei mielettömän paljoa eikä emäsjauhetta ym. apuna
- Osa hedelmistä vois vaihtua kasviksiin, tai sitten muuten vain lisätä niitä. Dieetillä erityisen tärkeitä kropan pelittämisen kannalta
- Vähennä maitotuotteita, laktoosia tulee hirveästi ja muutenkin maitoproteiinin vois osittain korvata vaikka lihalla/kalalla. Ainaki yksi noista 4:stä vois vaihtua lihaan. Samalla tulisi vähän rasvoja lisää, joita tarvitaan sekä tyydyttyneitä että tyydyttymättömiä.
- Ota omegat lisäksi ainakin! 3g on minimi.

Ei tuossa siis mitään perusvirhettä ole, mutta viilauksia hieman. Mun mielestä :)

Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta ehkä hyötyä muille vielä!

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Itse olen pitänyt "kiristely dieetillä" hiilihydraatit aika tasan 20g päivä. Toimii ku häkä, mutta turpaanveto treeneissä loppui jerkku aika hiton nopeasti kuten varmaan arvata osaatte..

Jatkan tähän jatkoksi, kun on kuitenkin turha aloittaa uutta aihetta.

Kuinka kauan diettaatte kerralla? Onko teillä jokin etukäteen määritelty tavoitepaino/rasvaprosentti mihin pyritte, vai oletteko esim. etukäteen suunnitelleet dieetin keston esim. kolmeksi viikoksi?

Oma lähtötilanne oli 64 kg, paino nyt parin viikon jälkeen 62 kg. Pituus 167 cm ja peilistäkin näkee, että ylimääräistä on.
Ruokavalioni on hyvin saman tyyppinen kuin tämän ketjun aloittajalla, tällä hetkellä noudatan aika pitkälle Go Fat Go -dieettiä, jota on jäljellä enää 1,5 viikkoa.
Mä päätän etukäteen mikä on mun tavoite ja yleensä se on rasvaprosentti ( mutta tiedän millä painomäärällä olen suurinpiirtein siinä rasvaprossassa). Mulla ei oo tarvetta dieetata kuin muutamia kiloja niin pystyn rakentamaan aika hyvällä arvauksella myös viikot, montako viikkoa dieetillä pitää olla. Mä suosin sellaista vähän pidempää dieettiä, jossa saa syödä kunnolla jotta jaksan treenata eikä pääkoppa kiristy. Itselläni se on siis 1850 kcal. Sopii mulle paremmin kuin esim. tuo GoFatGo. Oon silläkin kerran ollut ja kuihduin. Liian raju dieetti mielestäni normaalipainoiselle. Ylipainoisella ihan ok.

^^ pidä Fea kunnon mässäily-sikailupäivä, tekee päälle hyvää, eikä sulla kamalan paljon ylimääräistä voi alunperinkään olla noissa mitoissa :)

Itse en kyllä parin viikon diettailun jälkeen suosittelisi vielä mitään mässäilypäivää. En tosin tiedä kauanko Fealla on tarkoitus dietata, mut tankkauspäivää ei kannata ihan heti pitää ja sitten kun pidät niin ennemmin hiilaritankkaus kuin mitään rasvapaskamättöä. Dieetillä ei ole tarkoitus tankata päätä vaan kroppaa (samalla tulee myös se yläpää hoidettua :) ) ja parhaiten se onnistuu hiilaritankkauksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom