Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos tekee istumaannousuja lisäpainoilla , haittaako jos pitää painoja edessä?Siis pidän niitä sillälailla,että osuvat leukaan ja rintaan ja pidän sen painon siinä koko liikkeen ajan.(yritän tehdä mahdollisimman puhtaasti , en auta itseäni ylös painojen avulla)
Jos teen istumaannousuja lisäpainoilla siten , että pidän painoa takana , vasemman jalan ja keskivartalon välissä naksuu, joka myös tuntuu epämielyttävälle..

Fake edit: Inb4 "Lopeta istumaannousut , tee mavea ja kyykkyä" , teen mavea , kyykkyä , rinnallevetoa , muitakin vatsaliikkeitä , joten pliis , ei sanomista :)

Voiko ulkomaan käteistä rahaa tallettaa pankissa suoraan tilille? Ja jos voi, niin onko kurssit siedettävää tasoa? Pankkina siis OP

Fyysikot HOX!

Tiedän auton liikevastuksen ja nopeuden, miten lasken millä teholla kitka vie autoa eteenpäin?

ja

Tiedän nopeuden ja tehon, miten lasken liikevastuksen? Joku kaava ei nyt napsahda päähän...

Eli mulla on tällanen telkkari --> http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28483/cnkvg
Tietokoneen emo on --> http://www.evga.com/articles/00438/
Näytönohjain on GTX 285 --> http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_285_us.html

Ongelma on että pitäisi saada kuva ja ääni tietokoneesta tuohon telkkariin.
Mitenkähän tuo kannattais toteuttaa kun mulla on kaksi näyttöä jo koneessa kiinni, ja ne pitäisi säilyttää sillä tavalla. Olen sellaisia piuhoja nähnyt käytettävän että telkka laitetaan toiseen DVI- lähtöön mutta haluaisin tässä tapauksessa lisätä vain telkan tähän nykyiseen kokoonpanoon.
Eli onko tuosta mustasta liittimestä näyttiksessä mahdollista saada hdmi- (ja miten jos on mahdollista) ja siirtääkö se ääntä sittenkään vielä?
Ja onko se ihan hullu ajatus hankkia hdmi- paikkaa tuohon emoon ja siitä hdmi- telkkaan. tajuaako kone sitä, vai olenko ihan hakoteillä?

Jos tekee istumaannousuja lisäpainoilla , haittaako jos pitää painoja edessä?Siis pidän niitä sillälailla,että osuvat leukaan ja rintaan ja pidän sen painon siinä koko liikkeen ajan.(yritän tehdä mahdollisimman puhtaasti , en auta itseäni ylös painojen avulla)
Eipä se mitään haittaa, liike on vaan hiukan kevyempi kun pitää painoja edessä.

Eli mulla on tällanen telkkari --> http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28483/cnkvg
Tietokoneen emo on --> http://www.evga.com/articles/00438/
Näytönohjain on GTX 285 --> http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_285_us.html

Ongelma on että pitäisi saada kuva ja ääni tietokoneesta tuohon telkkariin.
Mitenkähän tuo kannattais toteuttaa kun mulla on kaksi näyttöä jo koneessa kiinni, ja ne pitäisi säilyttää sillä tavalla. Olen sellaisia piuhoja nähnyt käytettävän että telkka laitetaan toiseen DVI- lähtöön mutta haluaisin tässä tapauksessa lisätä vain telkan tähän nykyiseen kokoonpanoon.
Eli onko tuosta mustasta liittimestä näyttiksessä mahdollista saada hdmi- (ja miten jos on mahdollista) ja siirtääkö se ääntä sittenkään vielä?
Ja onko se ihan hullu ajatus hankkia hdmi- paikkaa tuohon emoon ja siitä hdmi- telkkaan. tajuaako kone sitä, vai olenko ihan hakoteillä?
Nvidia on tuosta vähän ikävä vs. ATI. ATI tukee jopa kolmea tai useampaakin näyttöä kerrallaan.

Emolevyn liitintä et voi käyttää, kun sulla on erillinen ohjain niin BIOS ottaa sen käyttöön.

Pitäisikö sun aina nähdä sekä ne kaksi näyttöä että telkkari samaan aikaan? Mitä jos hankit DVI jakajan, kun nuo DVI liittimet tuossa ovat dual linkkejä kumpikin. Eli sitten toisen näytön kuva näkyy myös telkkarissa. Sitten tietenkin DVI-HDMI adapteri TV:tä varten. Luultavasti joudut myös liittämään näytönohjaimesi spdif:in pienellä kaapelilla emolevyn ääniliittimeen.

EDIT: Näköjään on myös tälläinenkin jakaja, eli DVI->DVI+HDMI: http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1255&osCsid=37c5f9696efda446dcb304ef42b298a3

Aivan! Kiitoksia, tämä selvensi homma todella paljon.
Viimeinen kysymys että tuo musta pyöreä liitin näytönohjaimessa, en voi sitä käyttämällä saada kuvaa telkkaan?
Mutta tuo dvi- jakaja homma vaikutti kyllä aika simppeliltä ratkaisulta.

Aivan! Kiitoksia, tämä selvensi homma todella paljon.
Viimeinen kysymys että tuo musta pyöreä liitin näytönohjaimessa, en voi sitä käyttämällä saada kuvaa telkkaan?
Mutta tuo dvi- jakaja homma vaikutti kyllä aika simppeliltä ratkaisulta.
Voi toki, mutta se on s-video liitin. Vaikka se on erikseen, niin ohjain silti antaa ulos max. vain kahdesta kuvaa kerrallaan.

Bb-2011

Eikö kukaan enää katso Big Brotheria telkkarista tai 24/7:aa? Mistä mä nyt saan referaatit turhakkeiden puuhista? Threadit pystyyn nyt, itse en perhana ala seurata.

| Jos kuristat smurffia, minkä väriseksi sen kasvot muuttuvat?
|
| Mitä teet jos näet uhanalaisen eläimen syövän uhanalaista kasvia?
|
| Miksei kissanruoka ole hiiren makuista?
|
| Miksei lampaat kutistu sateella?
|
| Jos sanon että valehtelen aina, valehtelenko silloin?
|
| Miten lumiauran kuljettaja pääsee aamulla töihin?
|
| Jos ajat valon nopeudella, mitä tapahtuu kun sytytät ajovalot?
|
| Mikä on pimeyden nopeus?
|
| Miksi kamikaze-lentäjät käyttävät kypärää?
|
| Jos kuuro viittoo kirosanan, peseekö äiti hänen kätensä saippualla?
|
| Jos tefloniin ei tartu mikään, miten se saadaan kiinni paistinpannuun?
|
| Jos liimaa voileivän kissan selkään ja tiputtaa sen kolmannesta
| kerroksesta,laskeutuuko kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin?
|
| Onko synonymille synonymia?
|
| Miksi kuolemantuomitun neula sterilisoidaan, kun hänelle annetaan
| myrkkypistos?
|
| Jos pikaliima kiinnittää mitä vain, miksei se kiinnity tuubin sisälle?
Mistä tietää että näkymätön muste on loppu?
|
| Mihin lumen valkoinen väri joutuu kun lumi sulaa?
|
| Miksei puhelin ole koskaan varattu kun soittaa väärään numeroon?
|
| Jos rakkaus on sokeaa, miksi seksikkäät alusvaatteet ovat niin
suosittuja?
|
| Jos jäniksenkäpälä tuottaa onnea, mitä jänikselle tapahtui?
|
| Miksi kutsutaan kahvitaukoa tee-tehtaassa?
|
| Miksi kaukosäädintä painetaan kovempaa kun patterit ovat lopussa?

Miksi poliisit ilmoittavat kaikissa tiedotusvälineissä kun järjestävät tehoratsioita? Johtuuko tämä virkamiehille ominaisesta laiskuudesta vai mistä?

Jotta ihmiset hiljentäisivät vauhtia kun tietävät, että ratsioita järjestetään. Ennalta estävää toimintaa.

edit. Hiljentäisivät vauhtia tmv.

Miksi poliisit ilmoittavat kaikissa tiedotusvälineissä kun järjestävät tehoratsioita? Johtuuko tämä virkamiehille ominaisesta laiskuudesta vai mistä?
Mm. sen johdosta, että kansalaisia ei haluta näpäyttää yllätyksillä, vaan halutaan etukäteen patistaa käyttäytymään lainsäädännön vaatimalla tavalla. Annetaan siis toisin sanoen mahdollisuus toimia oikein, ja sitten mikäli joku ei toimi oikein, rankaiseminen katsotaan oikeudenmukaisemmaksi.

Ihmettelen tuota jälkimmäistä osaa kysymyksestäsi. Ei auta tuo sun angstaaminen poliiseja kohtaan yhtään sun elämää.

Mitä tukea/avustusta mun pitäis hakea seuraavassa tilanteessa?

Mun duunin piti alkaa 22.8 uudessa kaupungissa X. Kouluttaja kuitenkin sairastui ja aloitusta lykättiin 13.9 asti. Nyt kuitenkin vuokra jää rästiin tältä kuulta ja jotain tukea pitäisi saada, vaan mitä?

Olen tällä hetkellä ensimmäistä kertaa työelämässä, eli mitkään työssäoloehdot tms. ei täyty. Armeijasta pääsin heinäkuussa jonka jälkeen tein kesätöitä ja asuin vanhempien luona. Tuloja kesältä n. 2000e, joka melko pitkälle meni vuokravakuisiin yms. Kiitos.

Soita kelaan !! ^

Mm. sen johdosta, että kansalaisia ei haluta näpäyttää yllätyksillä, vaan halutaan etukäteen patistaa käyttäytymään lainsäädännön vaatimalla tavalla. Annetaan siis toisin sanoen mahdollisuus toimia oikein, ja sitten mikäli joku ei toimi oikein, rankaiseminen katsotaan oikeudenmukaisemmaksi.

Ihmettelen tuota jälkimmäistä osaa kysymyksestäsi. Ei auta tuo sun angstaaminen poliiseja kohtaan yhtään sun elämää.

Johtunee siitä että pari polisia ovat valehdelleet minulle joskus.

Edit. Virkatehtävässä valehtelivat minulle ja jos olisin ollut viisaampi silloin olisin tehnyt toisin ja ehkä jopa nostanu syytteen poliisia vastan

Jotta ihmiset hiljentäisivät vauhtia kun tietävät, että ratsioita järjestetään. Ennalta estävää toimintaa.

edit. Hiljentäisivät vauhtia tmv.

Jos niitä tehoratsioita on pari kertaa vuodessa niin miten tuo muka rattijuopumuksia pitkällä tähtäimellä ehkäisee? Enemmän ehkäisee korttin hyllylle laitto,tuntuvat sakot ja auton takavarikointi(ei ole valitettavasti ilmeisesti laillista vielä)

Jos niitä tehoratsioita on pari kertaa vuodessa niin miten tuo muka rattijuopumuksia pitkällä tähtäimellä ehkäisee? Enemmän ehkäisee korttin hyllylle laitto,tuntuvat sakot ja auton takavarikointi(ei ole valitettavasti ilmeisesti laillista vielä)

No ajatellaanpa tilannetta, jossa A katsoo telkkaria, jossa kerrotaan poliisin järjestävän tehoratsioita esimerkiksi nyt vaikka sitten rattijuopoille. A on aikaisemminkin ajanut kännissä autoa, mutta nyt päättääkin, että ei tänä viikonloppuna aja kännissä autoa, kun kerran kytät tehona valvovat.

Ja siis, ajattele nyt, että jos jostain asiasta "varoitetaan" ennakkoon, niin ainakin sillä on teoreettinen mahdollisuus ehkäistä tapaturmia. Eikä sitä korttia hyllylle voi laittaa sellaiselta, joka ei sitä rikosta vielä ole tehnyt.

En muista pankkikortin pinkoodia. Saako sen jostain vai pitääkö tilata kokonaan uusi kortti?

Back
Ylös Bottom