Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voinko saada myrkytyksen, jos kosken paljain käsin myrkkysieneen ja sitten sen jälkeen kerään syötäviä sieniä?

Meidän sienikurssin opettaja (opiskelen siis biologiaa) sanoi että kaikkia sieniä voi vaikka nuolaista ilman että saa myrkytyksen, mutta missään nimessä ei saa nielasta palasta :D

Meidän sienikurssin opettaja (opiskelen siis biologiaa) sanoi että kaikkia sieniä voi vaikka nuolaista ilman että saa myrkytyksen, mutta missään nimessä ei saa nielasta palasta :D

Huh! Hyvä. Luulin jo ehkä kuolevani. :D

Montakos niitä vatsapalikoita oikein kuuluisi olla? Löyty vaan jännä kuva, en sitten tiedä onko optinen harha vai mitä...
5cca7_ORIG-1260731479_013.jpg

Käännyt vasemmalle ja vihreä nuolivalo palaa. Miten toimin?
a. odotan, että vastaantulevien kaistalta tulee joku, koska heillä saattaa olla vihreä.
b. risteävällä tiellä kulkevilla jalankulkijoilla on vihreä, väistän heitä?
c. varaudun siihen, että vastaantulevien kaistalta tulee joku päin.

Itse olen sitä mieltä, että B, mutta teoriaharjoitus väittää, että C. Huomenna on teoriakoe, joten pitäisi saada tähän varmistus, ettei tämä ole se ratkaiseva kuseminen.

Montakos niitä vatsapalikoita oikein kuuluisi olla? Löyty vaan jännä kuva, en sitten tiedä onko optinen harha vai mitä...
5cca7_ORIG-1260731479_013.jpg

Ainakin maskeerauksella on osuutta asiaan :D Aka meikatut vatsalihakset.

a. odotan, että vastaantulevien kaistalta tulee joku, koska heillä saattaa olla vihreä.

Itse olen sitä mieltä, että B, mutta teoriaharjoitus väittää, että C. Huomenna on teoriakoe, joten pitäisi saada tähän varmistus, ettei tämä ole se ratkaiseva kuseminen.

Nuolivalohan tietääkseni tarkoittaa ettei tarvitse varoa ketään.

Kyllä toi C on oikea. Ei risteävällä tiellä (eikä kellään muullakaan) ole silloin vihreitä kun sulla on nuolivihreä. Vähän typerä toi C kyllä on, mutta sitä siinä haetaan, että hyvä varautua vastaantulijoiden virheisiin.

edit. Hidas kuin vastasyönyt lehmä, mutta mä länkytin vastauksen lisäksi kaikkea muutakin

Miksi useimmat oikeakätisetkin golfin pelaajat lyövät oikea käsi alhaalla?

Häh? Eihän oikeakätinen nyt mitenkään voi lyödä vasen käsi alempana, ainakaan oikealta puolelta. Itse en ymmärrä, miten kukaan oikeakätinen ylipäänsä voi "pelata leftiltä", mutta kyllä kai golfia kuten kiekkoakin kuitenkin aina lyödään lyöntipuolen käsi alempana. Niinkuin pesistäkin.

Häh? Eihän oikeakätinen nyt mitenkään voi lyödä vasen käsi alempana, ainakaan oikealta puolelta. Itse en ymmärrä, miten kukaan oikeakätinen ylipäänsä voi "pelata leftiltä", mutta kyllä kai golfia kuten kiekkoakin kuitenkin aina lyödään lyöntipuolen käsi alempana. Niinkuin pesistäkin.
´

Kyllä silleen "voi" lyödä. Mäkin läiskin muinoin paikallisella rangella palloja takalautoihin lainamailoilla kunnes oikeasti pelaava kaverini sanoi että sulla on kädet väärinpäin...:D
Mut joo, oikeinhan se on pitää sitä kättä alla, kummalta puolen lyö.

Häh? Eihän oikeakätinen nyt mitenkään voi lyödä vasen käsi alempana, ainakaan oikealta puolelta.

Tarkotinkin et miks golfissa oikeenkätisetkin yleensä lyö vasemmalta puolen eli oikee käsi alempana (vai pelaako joku muka vasemmalta puolen vasen käsi alempana?), ku vaikka lätkää pelaa oikeenkätiset oikeelta puolen eli vasen käsi alhaalla? Hetkinen muuten, pesis taas rikkoo kuvion. Sitä itekki pelaa lyöjänä vasemmalta mutta oikee käsi alhaalla. Mut siinä onki eri asento, kädet ylhäällä. Onko nää vaa lajikohtasia ja henkilökohtasia mieltymyksiä? Itestä tuntuu vammaselta pelata golfia vasemmalta. Olen oikeakätinen.

kääpä sanoi:
Itse en ymmärrä, miten kukaan oikeakätinen ylipäänsä voi "pelata leftiltä", mutta kyllä kai golfia kuten kiekkoakin kuitenkin aina lyödään lyöntipuolen käsi alempana. Niinkuin pesistäkin.

Siis jos pelaa leftiltä ni sehän tarkottaa et vasen käsi on alhaalla eli pelaat lätkää kiekon oikealta puolelta kiekon takaa katsottuna. Eli suurin osa oikeakätisistä pelaa leftiltä.

Mika1979 sanoi:
Kyllä silleen "voi" lyödä. Mäkin läiskin muinoin paikallisella rangella palloja takalautoihin lainamailoilla kunnes oikeasti pelaava kaverini sanoi että sulla on kädet väärinpäin...

Siis pelasit vasemmalta puolen vasen käsi alempana? Johan tuossa menee raajat täysin solmuun.

Mika1979 sanoi:
Mut joo, oikeinhan se on pitää sitä kättä alla, kummalta puolen lyö.

Oikein? Pelaat siis lätkää oikealta puolelta ja pidät oikeaa kättä alla? Ei susta ammattilaista ainakaan tolla gripillä tulis.

..
Siis pelasit vasemmalta puolen vasen käsi alempana? Johan tuossa menee raajat täysin solmuun.

Siis ensin löin oikealta puolelta, vasen käsi alempana. Eikä se mitenkään oudolta tuntunut :D Joskin kyllä sitten kun vaihtoi oikean käden alemmas niin alkoi vielä paremmin sujumaan.

Oikein? Pelaat siis lätkää oikealta puolelta ja pidät oikeaa kättä alla? Ei susta ammattilaista ainakaan tolla gripillä tulis.

Minä mistään lätkästä ole puhunukaan. Sitä vasemmalta puolen ja vasen käsi alla, duh. En kyllä tajua mitä sä tossa tarkoitat. Totta kai oikealta puolelta pelaavalla on oikea käsi alla.

edit. Ettei sulla nyt ois vähän noi kätisyydet sekasin..? :D

Siis ensin löin oikealta puolelta, vasen käsi alempana. Eikä se mitenkään oudolta tuntunut :D Joskin kyllä sitten kun vaihtoi oikean käden alemmas niin alkoi vielä paremmin sujumaan.

Juu, ilman muuta itsekin lyön golfia oikealta puolelta vasen käsi alempana. Tuskin osuisin palloon jos oikea käsi ois alempana.

Mika1979 sanoi:
Minä mistään lätkästä ole puhunukaan. Sitä vasemmalta puolen ja vasen käsi alla, duh. En kyllä tajua mitä sä tossa tarkoitat. Totta kai oikealta puolelta pelaavalla on oikea käsi alla.

Okei mut jos puhutaan siitä lätkästä. Pelaat sitä kiekon takaa katsottuna oikealta puolelta oikea käsi alempana? Mietippä uuestaan.

Juu, ilman muuta itsekin lyön golfia oikealta puolelta vasen käsi alempana. Tuskin osuisin palloon jos oikea käsi ois alempana.

Eikun se nimenomaan kuuluu lyödä oikea käsi alempana kun lyödään oikealta puolelta.

Okei mut jos puhutaan siitä lätkästä. Pelaat sitä kiekon takaa katsottuna oikealta puolelta oikea käsi alempana? Mietippä uuestaan.

:wtf: Nyt tässä on jotain niin monimutkaista etten kyllä tajua. Kyllä tähän asti leftin pelaajilla on ollu vasen käsi alla, ja rightin pelaajilla oikea..

Väännetään sit lätkästä, golf-kyssäriin sit oli vissii vastaus "riippuu pelaajasta". Lätkässä luulis ainaki olevan yksselitteinen juttu.

Vähemmistö: pelaajan takaa katsottaessa pelaaja pelaa (kämmenpuolella) kiekon vasemmalla puolella oikea käsi alempana.

hockey.webp

Enemmistö: pelaajan takaa katsottaessa pelaaja pelaa (kämmenpuolella) kiekon oikealla puolella vasen käsi alempana.

hockeyplayerleft.webp

Kenellähän ne kätisyydet on sekaisin? :)

Kuuluu? Kyllä mä ihan lätkäotteella lähtisin golfiaKIN pelaamaan. Tai ei otteella mutta kädet samoinpäin.

Miten tä nyt voi olla näin vaikeeta? :D Jos maila sojottaa menosuuntaan nähden oikeelle (right), niin sillon oikee käsi alempana. Jos taas maila osottaa pelaajan vasemmalle (left), niin vasen käsi alemmas.

Back
Ylös Bottom