Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Just

Mikä se sellainen asenne oli? Onko se tilanne sun mielestäsi verrattavissa tähän nykyiseen tilanteeseen (ja mihin tilanteeseen)? Onko meillä joku Neuvostoliittoon verrattavissa oleva vihollinen näköpiirissä, jonka takia pitäisi kutsua liikekannallepano? Meinaan vaan että toi olis ehkä yksi skenaario miten sen asenteen saisi näkyviin. En usko että 30-luvun suomalaiset olivat kovin ylpeitä asenteestaan, siis ennenkuin se uhka todella realisoitui. Silloin oltiin köyhiä, kipeitä ja väkivaltaisia.

- Suomen kansa oli tärkein tuohon aikaan, nyt näyttää, että tärkeintä on suojella muita kansoja rajoittamalla oman kansan toimintaa.

Mihin tää apokalyptinen ennustus oikein perustuu? Suomesta on jatkuvasti tullut avoimempi yhteiskunta. (Sehän näkyy nimenomaan kadulla kävelevissä ihmisissä, jos vertaa jotain 60-luvun katukuvaa nykyiseen katukuvaan.) Tietty jos täällä aletaan säätämään jotain Ranskan tyylisiä huivikieltoja niin toi ennuste voi olla osittain oikeassa.

- Muslimit lisääntyvät ihan törkeästi kovemmalla tahdilla kuin me länsimaalaiset. Me olemme vähemmistö pian, ellemme jo ole.

Jos lukuja katsotaan niin Suomella on mennyt aika helvetin hyvin viime vuosikymmenet. Esim. nolkytluvulla päästiin talouskasvussa lukemiin joita 80-luvulla oli, ja joita silloin pidettiin maailmalla todella ihmeellisinä. Suomen valtion velka on Euromaiden pienimpiä, joten en ihan ymmärrä mistä noi ainaiset syytökset velkaisuudesta johtuvat. Suomen talouskuria kehutaan yhtenään maailman talouslehdistössä. Suomen kilpailukyky rankataan toistuvasti maailman kärkikastiin. Tottakai ne velkaluvut kuulostaa isoilta, mutta ne pitää suhteuttaa ympäristöön eli muihin maihin.

- Jos naapurilla on miljoona velkaa ja sulla 800 tonnia, niin etkö muka ole mielestäsi velkataakassa?

Ne 200 apinaa ovat juuri tehneet talouspolitiikassa tärkeitä päätöksiä joilla on vältetty pankkikriisiä ja taantuman riskiä. Luulisi että säkin olisit yrittäjänä siihen ihan tyytyväinen.

- Progressiota vain lisätään, pääomaveroa lisätään. Yrittäjät ovat suomessa aamupaskaakin arvottomampia. Yrittäjä on se viimeinen tyytyväinen, sossun luukulla ne tyytyväiset ovat.

Hesarissa on tosi hauska juttu Halla-Ahosta. Tosi kovasti koetetaan liittää häntä Brevnikiin.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...hteydet+vasta-jihad-liikkeeseen/1135268137617

En nyt lähtis Halla-ahoa noista Norjan tapahtumista syyttelemään, mut ei anna hirveen luotettavaa kuvaa ko. kaverista tuo sen käytös mediassa. Ihme pissistelyä välillä toi herran touhu median kanssa... Jos on sinne gates of viennaan kirjotellu artikkeleita ja pitää linkkiä sinne omassa blogissaan niin sanos et niin oon tehny, sen sijaan et huutaa lehtimiehelle/naiselle kun asiasta tivataan :D

Huomaa rjs että et ole ikinä urheillut, et ymmärrä mitä hien ja tuskan kyyneleet ovat ja mitä ne vaatii. Jääkiekko on marginaali laji ja joukkuelaji, yksilölajit ovat sata kertaa vaativimpia, en puhu nytten mistään kuviokellunnasta tai jostain uimahypyistä. Mikä asenne nykyihmisellä on Suomessa ni sillä ei tehdä voittajia ja ei jakseta käydä sitä treeniä läpi mikä vaaditaan päästäkseen päämäärään. Oma veikkaukseni on että kyllä eurooppalaiset vielä tulevat herämään tähän paskaan, muutoksia tulee tapahtumaan kunhan ihmiset tunnustaa tosiasiat. Ymmärrän mitä Mike sanoo tosta yrittämisestä, olen itse ollut yrittäjä kolme kertaa elämäni aikana ja olen tullut siihen tulokseen että en ikinä enää perusta firmaa Suomeen, olen joutunut arvio verotuksen uhriksi, vittu mikä ruljanssi se oli, syyllinen kunnes toisin todistetaan.

- Suomen kansa oli tärkein tuohon aikaan, nyt näyttää, että tärkeintä on suojella muita kansoja rajoittamalla oman kansan toimintaa.

Jaa, millä tavalla meidän kansan toimintaa on rajoitettu suojelemalla muita kansoja?

- Muslimit lisääntyvät ihan törkeästi kovemmalla tahdilla kuin me länsimaalaiset. Me olemme vähemmistö pian, ellemme jo ole.

Suomessa on maksimissaan 50 tuhatta muslimia, siis alle prosentti väestöstä (Wikipedia). Jonkun brittilehden mukaan muslimit kasvavat viidennekseen Euroopan väestöstä vuoteen 2050 mennessä. Mutta toisaalta, mikseivät saisi kasvaa?

- Jos naapurilla on miljoona velkaa ja sulla 800 tonnia, niin etkö muka ole mielestäsi velkataakassa?

Velan määrä ei merkkaa vaan velanmaksukyky. Esim. Yhdysvallat on ollut vuosikymmeniä aivan järjettömän velkainen maa, silti se on porskuttanut eteenpäin koska sillä on riittävästi pelivaraa velan ja sen maksamisen suhteen. Nytkään ei olla kovin huolstuneita Yhdysvaltain liittovaltion defaultista ja luottoluokituksen alenemisesta, koska ongelma on lyhytaikainen. Tämä on tosin ihan toinen keskustelunaihe.

- Progressiota vain lisätään, pääomaveroa lisätään. Yrittäjät ovat suomessa aamupaskaakin arvottomampia. Yrittäjä on se viimeinen tyytyväinen, sossun luukulla ne tyytyväiset ovat.

Olen samasta asiasta huolestunut, ja siksi vasemmistolaista talouspolitiikkaa suosivien Persujen vaalivoitto ja demarien ja vasureiden hallitukseen tulo tuntuu entistäkin pahemmalta. Suorastaan vituttaa se että valheita levittävät maahanmuuttokriitikot ovat saaneet nämä luuserit päättämään maan tärkeistä asioista. Äänestäkää Kokoomusta ja Keskustaa ensi kerralla, please. Niinistö presidentiksi ja uuden vuosikymmenen arvojohtajaksi.

Huomaa rjs että et ole ikinä urheillut, et ymmärrä mitä hien ja tuskan kyyneleet ovat ja mitä ne vaatii.

Voi, en olekaan. En ymmärrä mitä on olla kova. Tiedän että sinussa on miestä niin paljon enemmän kuin minussa. Tiedät millaista on kantaa haavoittunutta kaveria lumihangessa neekerin tulittaessa selkänahkaan. Sellaisista uroteoista voin vain haaveilla.

Velan määrä ei merkkaa vaan velanmaksukyky. Esim. Yhdysvallat on ollut vuosikymmeniä aivan järjettömän velkainen maa, silti se on porskuttanut eteenpäin koska sillä on riittävästi pelivaraa velan ja sen maksamisen suhteen. Nytkään ei olla kovin huolstuneita Yhdysvaltain liittovaltion defaultista ja luottoluokituksen alenemisesta, koska ongelma on lyhytaikainen. Tämä on tosin ihan toinen keskustelunaihe.

Sillähän ei ole mitään merkitystä asian kanssa, että maailman talous on melkolailla sidottu dollariin. Vaikka Suomella vielä pyyhkii näennäisesti hyvin, niin entäs muutaman vuoden kuluttua tai parinkymmenen? Mikäli budjettivajetta ei saada kasaan ja velkaantumistä pysäytettyä? Kokoomus ja keskusta eivät tee mitään yrittäjille. Vasemmistolaisempaa puoluetta kuin kokoomus on vaikea löytää. Niin kauan kuin menot pysyvät suurempana kuin sisääntulo, ei varmasti yksikään vero laske, vaan ne todellakin nousevat ja niitä tulee lisää.

Jaa, millä tavalla meidän kansan toimintaa on rajoitettu suojelemalla muita kansoja?
Eikö tässä juuri ole puhuttu todella naurettavista rajoituksista kuten nyt vaikka keskusteluforumit. Samalla aletaan ottamaan esille aseiden rajoittamista. Taitaa stadissakin olla musliminaisille jo oma uimavuoro, mahtaisikohan onnistua vaikka lesbonaisille? En tajua mikä ihmeen tarve Suomen on alkaa soveltamaan muiden kulttuurien sääntöjä edes marginaalisella tasolla. Tilanne on niin sairas, että jos jossain norjalainen flippaa, niin täällä nähdään ihan hirveetä huolta maahanmuuttovastaisuudesta. Mutta jos taas jossain Lähi-Idässä hakataan käsiä poikki varkaudesta ja tehdään itsemurjaiskuja, niin niihin ei reagoida millään tavalla.

Mutta toisaalta, mikseivät saisi kasvaa?
Ovat aika vihaista porukkaa muita uskontoja kohtaan. Ja mitä enemmän lisääntyvät, sitä enemmän tulee ongelmia.

Eikö tässä juuri ole puhuttu todella naurettavista rajoituksista kuten nyt vaikka keskusteluforumit. Samalla aletaan ottamaan esille aseiden rajoittamista.

Noita keskustelufoorumeiden rajoituksia ei tietääkseni ole pantu voimaan. Ja onhan noista puhuttu ainakin vuodesta 2003 Myyrmannin pommin jälkeen, mutta silti aika vapaalta tämä touhu edelleen näyttää.

Aseiden rajoittamiselle on hyvät syyt. Miksi jotkut aseet (kuten käsiaseet) ovat vapaasti myynnissä mutta toiset (kuten singot tai pommit) eivät ole? Miksi joku saa harrastaa käsiaseella ampumista mutta ei singolla ampumista? Mielestäni on aiheellista pitää jatkuvasti yllä keskustelua tuosta rajanvedosta. Suomi ei ole enää sellainen maa jossa metsästä tulevaa ryssää vastaan pitää alkaa tappelemaan milloin vaan.

Taitaa stadissakin olla musliminaisille jo oma uimavuoro, mahtaisikohan onnistua vaikka lesbonaisille?

Uimavuoroista en tiedä, mutta ainakin yhdellä homojärjestöllä on piknikkejä ja pikkujouluja. Luulen että ne käy myös uimassa yhdessä.

En tajua mikä ihmeen tarve Suomen on alkaa soveltamaan muiden kulttuurien sääntöjä edes marginaalisella tasolla. Tilanne on niin sairas, että jos jossain norjalainen flippaa, niin täällä nähdään ihan hirveetä huolta maahanmuuttovastaisuudesta. Mutta jos taas jossain Lähi-Idässä hakataan käsiä poikki varkaudesta ja tehdään itsemurjaiskuja, niin niihin ei reagoida millään tavalla.

Kyllähän esimerkiksi juuri Norja on ollut noissa Nato-operaatioissa Afganistanissa mukana. Siellä yritetään tapella fundamentalisteja vastaan jotka haluavat kaasuttaa ja silpoa vääräuskoisia ja estää demokratiakehityksen. Suomalaispersuja niiden jutut ei varmaan hirveästi kiinnosta, mutta on maita joita kiinnostaa.

Ja mitä enemmän lisääntyvät, sitä enemmän tulee ongelmia.

En usko. Edistys menee eteenpäin vanhoillisissakin piireissä.

Olen joiltain osin samaa mieltä, joten toivottavasti et tee mitään tyhmyyksiä ettei niitä yritetä vierittää minun niskoilleni.
Emme puhuneet rikoksen tekemisestä, etkä yllyttänyt, jotta ole huoletta.
Tälläisessä asiassa miltei jokainen teksti on kannanotto johonkin suuntaan.
Totta.

Hmm. Jos hakusanat määrittelevät yhteisön. Olisiko korrektimpi sanavalinta Pakistanilainen tallirakastaja kansa.:D

Tän koko paskan ongelmat heijastuu rjs:ssä, kymmeniä sivuja tääläkin puhutaan ongelmista, rajoitteista ja muustakin paskasta ja aina rjs ilmestyy taas kysymään "mitenniin?"

Tän koko paskan ongelmat heijastuu rjs:ssä, kymmeniä sivuja tääläkin puhutaan ongelmista, rajoitteista ja muustakin paskasta ja aina rjs ilmestyy taas kysymään "mitenniin?"

Maahanmuuttokriitikoiden järkeen ei taida mahtua miten joku voi vaatia perusteluita väitteille. Siis perusteluita???

Sinä ainakin perustelet ihan höpöjä :D

Uimavuoroista en tiedä, mutta ainakin yhdellä homojärjestöllä on piknikkejä ja pikkujouluja. Luulen että ne käy myös uimassa yhdessä.
No sä voit mennä ihan koska vain piknikille, mutta hoidappa niin, että vain sinä ja sun näköiset vähemmistön edustajat saavat julkisen uimahallin kiinni toisessa maassa kerran viikossa kun te olette siellä.

Musliminaisille on siis suljettu vuoro ihan julkisessa uimahallissa. Ja mikähän vitun peruste tälle edes on kun olemme Suomessa, jossa miehet ja naiset ovat samassa uimahallissa, vain pesu- ja pukeutumistilat ovat eritelty.

No sä voit mennä ihan koska vain piknikille, mutta hoidappa niin, että vain sinä ja sun näköiset vähemmistön edustajat saavat julkisen uimahallin kiinni toisessa maassa kerran viikossa kun te olette siellä.

Musliminaisille on siis suljettu vuoro ihan julkisessa uimahallissa. Ja mikähän vitun peruste tälle edes on kun olemme Suomessa, jossa miehet ja naiset ovat samassa uimahallissa, vain pesu- ja pukeutumistilat ovat eritelty.

"Jaa, enpä ole kuullut tuollaisesta...

Onko laittaa faktaa pöytään, niin voin ohittaa ne olankohautuksella?

Ja lopuksi voisin sanoa, että kyllä persujen äänestäjät on tyhmiä!"

T: rjs

Maahanmuuttokriitikoiden järkeen ei taida mahtua miten joku voi vaatia perusteluita väitteille. Siis perusteluita???

Sellasen havainnon oon tehny kun oon maahanmuutto-keskustelua seurannu useammallakin palstalla, että kriitikoilla on useinkin esittää
hyvät perustelut ja selkeät tilastot siitä että holtiton mamu-politiikka ei välttämättä olekkaan joka asiassa aivan niin hyvä juttu kuin vaikkapa mediassa annetaan ymmärtää.

Toinen tärkeä huomio minkä oon havainnut on sellanen että kun näitä toivomiasi perusteluja esitetään niin suvaitsevaisella puolella on merkillnen tapa sivuuttaa selviin tosiasioihin perustuvat faktat täysin jos toteen näytetty asia ei vastaakkaan sitä omaa maailmankuvaa. Mulla on vähän sellanen kutina että joku muukin on huomannut saman?

No mä voisin mennä vaikka samantien kukkahattuyhdistykseni kanssa Joutsaan tai Rautalammille ja varata sieltä kokonaisen uimahallin. En kyllä päästäisi yhtäkään hommafoorumilaista sinne vaikka tiedän että ne kaikki haluaisivat sinne juuri silloin.

DeadBear sanoi:
Sellasen havainnon oon tehny kun oon maahanmuutto-keskustelua seurannu useammallakin palstalla, että kriitikoilla on useinkin esittää
hyvät perustelut ja selkeät tilastot siitä että holtiton mamu-politiikka ei välttämättä olekkaan joka asiassa aivan niin hyvä juttu kuin vaikkapa mediassa annetaan ymmärtää.

Toinen tärkeä huomio minkä oon havainnut on sellanen että kun näitä toivomiasi perusteluja esitetään niin suvaitsevaisella puolella on merkillnen tapa sivuuttaa selviin tosiasioihin perustuvat faktat täysin jos toteen näytetty asia ei vastaakkaan sitä omaa maailmankuvaa. Mulla on vähän sellanen kutina että joku muukin on huomannut saman?

Mä en tiedä millainen maailmankuva mulla on, mutta näen näissä keskusteluissa joka päivä maahanmuuttokriitikoiden taholta valheiden levittelyä ja tilastovääristelyä. Sen kritisoimiseen ei edes tarvita mitään maailmankuvaa, ellei reiluuden tavoittelu ole maailmankuva.

No mä voisin mennä vaikka samantien kukkahattuyhdistykseni kanssa Joutsaan tai Rautalammille ja varata sieltä kokonaisen uimahallin. En kyllä päästäisi yhtäkään hommafoorumilaista sinne vaikka tiedän että ne kaikki haluaisivat sinne juuri silloin.

Koitappa maksattaa se veronmaksajilla. Siis niillä ketkä ei pääse sinne sisään silloin kun sinä olet sielä.

Mä en tiedä millainen maailmankuva mulla on, mutta näen näissä keskusteluissa joka päivä maahanmuuttokriitikoiden taholta valheiden levittelyä ja tilastovääristelyä. Sen kritisoimiseen ei edes tarvita mitään maailmankuvaa, ellei reiluuden tavoittelu ole maailmankuva.

Todista.

Koitappa maksattaa se veronmaksajilla. Siis niillä ketkä ei pääse sinne sisään silloin kun sinä olet sielä.

Onnistuu. Perustan vaikkapa urheiluseuran jolle haen jonkun valtion tukeman järjestön avustusta. Voila.

No esimerkiksi noi edellisellä sivulla maalatut uhkakuvat euroopan islamisoitumisesta ja kantaväestön vähemmistöön jäämisestä. Siinä loistoesimerkki valheellisen propagandan levityksestä ja toistosta.

Ovat aika vihaista porukkaa muita uskontoja kohtaan. Ja mitä enemmän lisääntyvät, sitä enemmän tulee ongelmia.

Muslimeja on ollut Suomessa aika helvetin kauan.

"Islam on yksi Suomen vähemmistöuskonnoista. Muslimeja on asunut Suomessa pysyvästi 1800-luvulta lähtien. Ensimmäiset muslimit olivat tataareja, jotka muuttivat pääasiassa vuosien 1870 ja 1920 välillä. 1990-luvulta lähtien muslimien maahanmuutto on lisääntynyt ja monipuolistunut. Suomessa toimii muutamia kymmeniä islamilaisia yhdyskuntia, mutta niihin on liittynyt vain vähemmistö muslimeista. Nykyisin muslimeita asuu arviolta yli 40 000 henkilöä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Islam_Suomessa

Montako uskontoa kohtaan tapahtunutta rikosta olet kuullut, nähnyt tai lukenut Suomessa?

Tässä Mikelle kirjoitus tuosta islamisoitumisesta.

http://jojalonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2009/08/26/eurooppa-islam-ja-vaestotiede sanoi:
Olli Immonen kirjoittaa omassa blogissaan Euroopan "islamisoitumisesta", ja viittaa taas vaihteeksi Daily Telegraph-lehden esittämiin ennusteisiin, joiden mukaan muslimit muodostavat vuoteen 2050 mennessä viidenneksen EU-maiden väestöstä. Lehden artikkelissaan antama tieto on jo muodostunut jotakuinkin uskonkappaleeksi ns. maahanmuuttokriittisissä piireissä, jotka ovat hyväksyneet annetun lukeman sellaisenaan.

Tilastotiedot eivät ikävä kyllä tue brittiläisen konservatiivilehden tarkemmin ilmoittamattomiin lähteisiin nojaavia ennusteita. Princetonin yliopiston professori Charles Westoff ja Max Planck-instituutin tutkija Tomas Frejka ovat tutkimuksessaan huomauttaneet siitä faktasta, että tällä hetkellä vain 4-5% koko Euroopan väestöstä tunnustaa islaminuskoa. Neljä viidestä ei harjoita uskontoa sen aktiivisemmin kuin sekularisoituneet eurooppalaiset yleensäkään. Eurooppalaisten muslimien syntyvyyslukemat ovat laskussa, aivan kuten maanosan muunkin väestön.

Samojen ennusteiden mukaan voi tehdä sen demografisen johtopäätöksen, että mikäli syntyvyys ja maahanmuutto jatkuisivat tasaisesti nykyisten trendien mukaisesti, Euroopassa asustavien muslimien osuus maanosan kokonaisväestöstä saattaa nousta jopa huimaan kymmeneen prosenttiin... sadan vuoden päästä.

(Tavanomaiset epäillyt ovat totta kai luonnollisesti huomioineet jo nämäkin tiedot, ja pähkäilleet niitä monilta eri tahoilta.)

Maahanmuutosta on lupa puhua ja maahanmuuttopolitiikkaa on syytä kritisoida, mutta jos haluaa tulla otetuksi vakavasti demografisten ennusteiden suhteen, kannattaa ensin perehtyä huolellisesti lähdeaineistoon kokonaisuudessaan.

Mutta joo, pitää toki tunnustaa että somalit nussii niin perkeleesti että ne syö meiät ensi vuonna.

Back
Ylös Bottom