Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tehdäänkö sitten Dusgust niin, että kun sun mielestä toi teksti on niin totta, niin lainaat noi kohdat ja pistät omat mielipiteet, eli niin kuin mä tein? Kiinnostaisi suuresti.

Mitä ajat takaa tolla "sun mielestä teksti on niin totta"?

Miksi joku näkisi vaivaa kirjoittaa kyseisen blogin, jos se oli paskaa? Mikä olisi motiivina kirjoittaa paskaa? Tossahan on yhden miehen kokemus Suomesta. Ne olivat hänen näkemyksiä ja kokemuksia Suomesta. Mies tuli, yritti tehdä mikä on oikein, mutta persettä näytettiin silti joka paikassa, joten mies otti ja lähti.

Mä sanoin jo mun mielipiteeni aiemmin. Samat fiilikset on mullakin, mitä tuon blogin kirjoittajalla. Korjaan nyt sen verran, etten itse ole tummaihoinen, vaan sanoin tämän nyt sivustakatsojan näkökulmasta.. sen perusteella mitä näen ja kuulen aina tasaisin väliajoin.

Miksi joku näkisi vaivaa kirjoittaa kyseisen blogin, jos se oli paskaa? Mikä olisi motiivina kirjoittaa paskaa? Tossahan on yhden miehen kokemus Suomesta. Ne olivat hänen näkemyksiä ja kokemuksia Suomesta. Mies tuli, yritti tehdä mikä on oikein, mutta persettä näytettiin silti joka paikassa, joten mies otti ja lähti.

Mä sanoin jo mun mielipiteeni aiemmin. Samat fiilikset on mullakin, mitä tuon blogin kirjoittajalla. Korjaan nyt sen verran, etten itse ole tummaihoinen, vaan sanoin tämän nyt sivustakatsojan näkökulmasta.. sen perusteella mitä näen ja kuulen aina tasaisin väliajoin.

Jos sulla on samat fiilikset nii mikset sääkin lähe?

Pitänee ottaa huomioon, että Afrikassa tohtorinpaperit voi ostaa paikallisesta "yliopistosta" ihan sopuhinnalla. Myöskin en jaksa uskoa, että korkeakoulutus on aivan samalla tasolla Senegalissa kuin Suomessa. Ei sen puoleen silti Suomessa olevista tummaihoisista vähemmistöistä kenialaisilla ja nigerialaisilla on kantaväestöä korkeampi työllisyysaste.

Suomalaiset suhtautuvat minusta hieman varautuneesti kaikkiin vieraisiin ihmisiin. Hyvin harva silti alkaa huudella vieraalle tummaihoiselle tyypille ruokottomuuksia. Kuitenkin jokainen meistä kävelee varmaan useamman sadan ihmisen ohi. Tuossa määrässä on tilastollisestikin hyvin todennäköistä, että siinä on se 1/100:sta riemuidiootti, joka alkaa vittuilla pelkän ihonvärin perusteella.

Jos sulla on samat fiilikset nii mikset sääkin lähe?

Onko sulta kukaan kertaakaan tässä ketjussa kysynyt yhtään mitään? No nyt mä kysyin.

Mä voin vastata sulle tämän kerran. Miksi en lähde? Miksi lähtisin? Se, että mua ottaa päähän suomalainen mentaliteetti ja asenne kaikkea uutta, vierasta ja tuntematonta kohtaan, ei tarkoita, että mä en täällä pysty asumaan. En nyt ala tässä listamaan syitä miksi täällä on hyvä asua. Etenkään sulle.

Mutta mulle on jumala (tai joku) onneksi jakanut ihan ok kortit syntyessä ja palaset on Suomessa loksahtanut kohdalleen. Riittikö sulle vastaukseksi? (Siinä sulle jo toinen kysymys)

Jos sä sanot "totta joka sana" niin kyllä sun pitää pystyä perustella miksi on totta. Se oli yhden miehen kokemus Suomesta, johon sanoit yhtyväsi. Stooria siis kehiin, ei pitäisi olla niin vaikeaa. Alota vaikka näistä:
- 98% of Africans in Finland are cleaners regardless of their education, training or qualification.
- 95% of P.hd holders of black African decendants are cleaners because of job descrimination
- There is no measure and room for integration in Finland, it is unthinkable and undoable from Finnish point of view.
- Finland is still a racist country at that, one of the most racist in Europe if not the World
- Finland cannot avoid Globalization and its influences.
- Finland should wake up to the reality of the day, the natural evolution of humanity.
- What is the point of letting the Africans into your country to torture, why not have an open policy and inform the World that you do not want black people in your country?
Noihin simppelit komppaukset. Jos et pysty perustella, älä sano olevasi samaa mieltä.

Totta joka sana, sanoo kuka vaan mitä tahansa. Julkisessa liikenteessä ja julkisilla paikoilla näkee päivittäin, kuinka suomalainen ei uskalla edes istua tummemman miehen / naisen viereen. Vitun noloa.
Hahaha joo... just eilen maahanmuuttaja ei uskaltanut tulla mun viereen istumaan ja kyseessä oli unkarilaissyntyinen vaihtari, valmistunut täällä suomessa englanninkielenopettajaksi. Hyvin hyvin vaikeasti paikalliset muslimit tulevat mun viereen tai edes lähelle bussissa istumaan. Eivät koskaan katso silmiin, katse aina lattiassa, eivätkä hymyile koskaan. Kai ne ajattelee, että mä käyn päälle jos ne puhuu :D

Mä lähtisin mielelläni vaikka treffeille tumman muijan kanssa... jos niitä nyt vaan näkyisi enemmän. Tänään näkyi ensimmäinen katukuvassa, edellistä kertaa en edes muista, koska olen nähnyt.

Jos sä sanot "totta joka sana" niin kyllä sun pitää pystyä perustella miksi on totta. Se oli yhden miehen kokemus Suomesta, johon sanoit yhtyväsi. Stooria siis kehiin, ei pitäisi olla niin vaikeaa. Alota vaikka näistä:

Noihin simppelit komppaukset. Jos et pysty perustella, älä sano olevasi samaa mieltä.

Niinkuin sanoin, olen samaa mieltä koko kirjoituksesta kokonaisuutena. Noi prosenttiluvut nyt todennäköisesti ovat mitä ovat. En niihin sen kummemmin kiinnittänyt huomiota.

Hahaha joo... just eilen maahanmuuttaja ei uskaltanut tulla mun viereen istumaan ja kyseessä oli unkarilaissyntyinen vaihtari, valmistunut täällä suomessa englanninkielenopettajaksi. Hyvin hyvin vaikeasti paikalliset muslimit tulevat mun viereen tai edes lähelle bussissa istumaan. Eivät koskaan katso silmiin, katse aina lattiassa, eivätkä hymyile koskaan. Kai ne ajattelee, että mä käyn päälle jos ne puhuu :D

Mä lähtisin mielelläni vaikka treffeille tumman muijan kanssa... jos niitä nyt vaan näkyisi enemmän. Tänään näkyi ensimmäinen katukuvassa, edellistä kertaa en edes muista, koska olen nähnyt.

Olet yksittäistapaus :D vitun suvaitsevainen!

Niinkuin sanoin, olen samaa mieltä koko kirjoituksesta kokonaisuutena. Noi prosenttiluvut nyt todennäköisesti ovat mitä ovat. En niihin sen kummemmin kiinnittänyt huomiota.
Pyörittelen epäuskossa päätä sun tyhmyydestä. Onnittelen. Mene nyt hetki itseesi. Sulta tivataan useasti miksi olet samaa mieltä, johon pystyt vastata ainoastaan, että olet samaa mieltä kokonaisuutena. Et pysty perustella yhtään kohtaan yhtään mitään. Väitän ettet ymmärrä mitä tossa sanotaan. Luet vaan ja huomaat et kolahtaa omaan ideologiaan, jolloin automaattisesti olet samaa mieltä. Suosittelen kahta vaihtoehtoa: joko olet hiljaa tai sitten alat laittaa tasoa posteihin, ettei tarvi tollasta perustelematonta paskaa lukea.

Trolli.

Hahaha joo... just eilen maahanmuuttaja ei uskaltanut tulla mun viereen istumaan ja kyseessä oli unkarilaissyntyinen vaihtari, valmistunut täällä suomessa englanninkielenopettajaksi.

Sori jos menee vähän aiheen ohi, mut pakko kysyä et mistä helvetistä sä tiedät noin paljon tästä tyypistä, jos se ei uskaltanut tulla sun viereen istumaan? Mua ihan oikeesti kiinnostaa koska kuulostaa todella oudolta, että joku ei uskalla istua sun viereen mut kuitenkin jollain ihmeellisellä tavalla onnistui kertomaan sulle kaiken tuon informaation itsestään.

Sori jos menee vähän aiheen ohi, mut pakko kysyä et mistä helvetistä sä tiedät noin paljon tästä tyypistä, jos se ei uskaltanut tulla sun viereen istumaan? Mua ihan oikeesti kiinnostaa koska kuulostaa todella oudolta, että joku ei uskalla istua sun viereen mut kuitenkin jollain ihmeellisellä tavalla onnistui kertomaan sulle kaiken tuon informaation itsestään.
Mistä tiedät, että Barack Obama on yhdysvaltain presidentti? Kävikö se kertomassa sulle? Mistä muuten voit tietää sen? Etkö itse tiedä ketään, josta tiedät joitakin asioita, vaikka et ole koskaan sen kanssa jutellut? Mulle tulee mieleen montakin tapausta.

Mää tiiän että sun nicki on flashforward ja sulla on 59 postia. tiiän tän vaikka et sitä mulle oo kertonu, aika outoa vai kuinka?

Suosittelen kahta vaihtoehtoa: joko olet hiljaa tai sitten alat laittaa tasoa posteihin, ettei tarvi tollasta perustelematonta paskaa lukea.

Trolli.

Suosittelen vaihtoehtoa: ignore. Annat itsestäsi epäjohdonmukaisen ellet peräti epärehellisen kuvan, kun vastaat ihmiselle, jota kutsut trolliksi. Trollit ignorataan. Kukaan tuskin parantaa tasoaan siksi, koska joku nimimerkki sitä vaatii. Nää kaverit hakee huomiota ja muuttavat tapaansa vasta kun eivät enää saa huomiota. Trolleja on olemassa niin kauan kuin niitä ruokitaan. Ottakaa vähän vastuuta omistakin toimistanne. Jos ruokitte puluja, niin ne paskoo teidän päälle.

Yhta jarkevaa argumentointia kuin muutkin viestisi :) Lisaa naita hei!

Ei kukaan järkevä väitä, että kaikki mamut on rikollisia. Itselläkin töissä takana istuu, enkä hetkeäkään epäilisi, että olisi rikollinen.

Niita ei-niin-jarkevia on valitettavasti todella paljon.

Tuo vaan poikaystäväsi tänne, saatat yllättyä positiivisesti. Uskaltaisin jopa väittää, että tulet yllättymään. Tosin baareissa kannattaa varoa, eksoottiset miehet menee heti kaupaksi naisille ;)

Pitanee laittaa mies hihnaan baarissa :D

Ja tuskin kenenkään tarvitsee pelätä poikaystävän tuomista Suomeen, kuhan se menee töihin eikä ala slummeilemaan kuten niin monet. Toki on suomalaisiakin, mutta vieraassa maassa luulis käyttäytyvän paremmin kun sitä työtäkin on tarjolla jokaiselle täysjärkiselle joka jaksaa hakea pitkäjänteisesti. Ja tosiaan, en ole rasisti, en vaan jaksa jatkuvasti puolustella, kunnia niille jotka menevät töihin.

Siis ei mun poikaystava ole tulossa Suomeen toihin, vaan pelkastaan kaymaan tassa jossain vaiheessa.
Mutta jos olisi tulossa tanne asumaan, en usko etta tyossa kaynti mitenkaan muuttaisi ihmisten ennakkoasenteita. Mamu on aina mamu ja se yksistaan oikeuttaa monen mielesta halveksumaan ja pitamaan alempiarvoisena. Valitettavaa, mutta totta :(

Suomalaiset on juoppoja,Suomalaiset on juntteja,Suomalaiset miehet vaimonhakkaajia rasisteja jne.
Kyllä sitä yleistystä tulee "sivistyneiltä"samaan tahtiin.

Nama ovat mielestani vahan vanhentuneita vaitteita, en mina ainakaan tieda ketaan "sivistynytta" tai ei joka ajattelisi noin ihan tosissaan. Sita paitsi, vaikka jonkun mielesta suomalaiset olisivatkin kaikki juntteja, suomalaisia vastaan silti tuskin syntyisi samanlaista mieletonta vihaa ja katkeruutta mita ulkomaalaisia vastaan on syntynyt.

Miten joku jaksaa puolustella näitä jatkuvasti????
Lähtiskö joku näistä kolmesta muskettisoturista mun kaa vaik tänää reinaa suvelan salille kun kannu on kesän kiinni? Voitas sen jälkeen vetää sheikkiä naamaan ulkoilmassa ja heittää sitä hyvää läpyskää, luulen että päästäis yhteisymmärrykseen mamuasioista sekä myös siitä, että kyllä suomalaisiltakin löytyy paljon sitä karismaattista muskulaa, eikä vain kalju sika-meininkiä, kuten fläsäri ilmoitti.

Ja mitä tulee tohon bussissa istumiseen, niin disqust vittu. Huivimuija haisee usein erittäin epämiellyttävälle, ja vie hameineen tilaa enemmänku perus suomalainen. Tulee aina mieleen, peseekö ne niitä ollenkaan ja kuinka tunkkainen ilma niillä on kotona.

Ja toi ahdistelu on todella yleistä myös, esim omaa muijaa ahdisteltu pääosin maahanmuuttajien toimesta vaikkaniitä on vähemmän Suomessa kun suomalaisia. Ei toki saa yleistää, mutta jos nainen ei uskalla istua muhiksen viereeen, ei se oo noloa kun ehkä sen muhiksen kannalta. Ja dödön ylitse vuotava käyttökin on aika epämiellyttävää myös. Mutta itse ainakin voin ihan yhtä hyvin istua mamuuttajan vieressä kun suomalaistenkin, ellei haise ja oo isoa hametta. Ei siinä toki suomalaisetkin haisee hielle usein, mutta silti.

Nama ovat mielestani vahan vanhentuneita vaitteita, en mina ainakaan tieda ketaan "sivistynytta" tai ei joka ajattelisi noin ihan tosissaan. Sita paitsi, vaikka jonkun mielesta suomalaiset olisivatkin kaikki juntteja, suomalaisia vastaan silti tuskin syntyisi samanlaista mieletonta vihaa ja katkeruutta mita ulkomaalaisia vastaan on syntynyt.

Juntti on yleensä harmiton. Itekkin on vissiin juntti kun en paljoakaan välitä muiden mielipiteistä, enkä kulje nokka pystyssä kadulla, enkä snobeile, vaan oon todella nöyrä. Teen työtä ja elän niukasti. Ulkomaalaiset kun vaan ei ole olleet Suomessa yleisesti kovinkaan harmittomia.

^ blogin kirjoittajana on ilmeisesti tummempi kaveri, joka on tullu Suomeen ja yrittänyt. Yrittänyt tehdä ja olla juuri sitä, mitä suomalainen haluaa ulkomaalaisen tekevän ja olevan. Mutta silti ei ole riittänyt, vaan persettä on näytetty joka paikassa. Se on yksi ja vitun sama kantaväestölle, tuleeko mamu tänne töhin vain lonnimaan, niin vastaanotto on kuitenkin yhtä paskaa.

Mitä tulee tuohon kielitaito hommaan, niin tämän jutun kirjoittajalla ainakin englanti on suht. hyvin hallussa, joten tuskinpa kyseessä on kirjoitus- ja lukutaidoton savimajaraiskaajaneekeri.

Toi on todella valitettavaa, mutta sillekin on syynsä.

Pyörittelen epäuskossa päätä sun tyhmyydestä. Onnittelen. Mene nyt hetki itseesi. Sulta tivataan useasti miksi olet samaa mieltä, johon pystyt vastata ainoastaan, että olet samaa mieltä kokonaisuutena. Et pysty perustella yhtään kohtaan yhtään mitään. Väitän ettet ymmärrä mitä tossa sanotaan. Luet vaan ja huomaat et kolahtaa omaan ideologiaan, jolloin automaattisesti olet samaa mieltä. Suosittelen kahta vaihtoehtoa: joko olet hiljaa tai sitten alat laittaa tasoa posteihin, ettei tarvi tollasta perustelematonta paskaa lukea.

Trolli.

Voi anteeksi, ettei me käydä tätä keskustelua juuri sun ehdoilla ja etten perustele juuri sun haluamia asioita. Multa tivataan usein mitä? Sä tivaat multa perusteluja joihinkin yksittäisiin lauseisiin tietystä kokonaisuudesta, johon mä vastasin, että en ala erittelemään mielipiteitä yksittäisistä lauseista, vaan ole samaa mieltä blogin kirjoittajan kanssa yleisesti. Blogissa oli paljon lauseita ja vaikka en olisi TÄYSIN samaa mieltä joka asiasta, niin blogin sisällöstä ja sen luomasta fiiliksestä olen samaa mieltä.

"Luet vaan ja huomaat et kolahtaa omaan ideologiaan, jolloin automaattisesti olet samaa mieltä". <-- mitä sitten? Eikö tämän pitäisi riittää? Kuka sä olet kertomaan mulle millä perusteellä mä luon oman mielipiteeni? Johan mä perustelin mun väitteen. Voin toistaa itseäni vielä viidennen kerran: Tuon blogin kirjoittaja on tummempi kaveri, joka tuli Suomeen, yritti tehdä ja olla, eikä vaan loisia, mutta silti sai vaan paskaa niskaan ja naamaan joka paikassa. Hän yritti niin kauan, kun ilmeisesti mitta tuli täyteen, joten hän otti ja lähti. Se oli koko tuon blogin pääpointti, eikä ne yksittäiset lauseet sen sisällä. Eli itse otin kantaa blogiin kokonaisuutena, enkä takertunut yksityiskohtiin. Ymmärsitkö jo vai pitääkö mun vielä kerran toistaa toi sama juttu?

Lisäisin tähän vielä, jos vaan mitenkään suot, että mene itse itseesi, sillä mä postasin tähän ketjuun blogin ja kerroin olevani samaa mieltä, jonka jälkeen sä aloit rääpimään päätäs ja väittelemään mun kanssa. Jos mun tapa keskustella ei miellytä, niiin ole sitten hiljaa ja mussuta muihin pöytiin.

Back
Ylös Bottom