Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, kyllähän se on että (Hans) Grohe, Oras ja Mora ovat ne toimivat hanat joihin voi luottaakin. Muita käytettäessä kannattaa vetää vesimittarista pääsulku kiinni kun lähtee talosta. Se on valitettava totuus.
Ei tosiaan lämmitä pätkääkään vaikka menis mihin takuuseen jos (itse) juuri rakennettu talo täyttyy vedellä.

Mora ja FM Mattsonin hanoissa on kaikissa liitoksissa häiritsevän paljon välystä ja klappia. Tai ainakin niissä mitä olen hiplannut. Voi olla siltikin kestäviä, mutta laatuvaikutelma on kyllä tuon vuoksi kateissa. Olen ymmärtänyt myös Grohe ja Hansgrohe ole eri merkit? Korjatkaa ihmees jos oon vääräs? Vai tarkotitko Huppe että molempia..

Kun nyt on virallinen hanojen haukkumisen teemapäivä niin onkos kenelläkään kommentteja Damixasta? Meille taitaa tulla kaikki suihkut, sekoittajat jne. noilta ja oishan se hyvä vaikka täytellä kotivakuutuskaavakkeet valmiiksi jos noi on ihan paskaa.

Kun nyt on virallinen hanojen haukkumisen teemapäivä niin onkos kenelläkään kommentteja Damixasta? Meille taitaa tulla kaikki suihkut, sekoittajat jne. noilta ja oishan se hyvä vaikka täytellä kotivakuutuskaavakkeet valmiiksi jos noi on ihan paskaa.

Meillä on molemmat suihkut Damixoja, tähän asti kokemukset positiivisia, TOSIN käyttökokemuksia on kertynyt vasta kuukauden päivät.

joo eikä kannata laittaa eristeeksi mitään muuta, kun isoverin lasivillaa. kivivilla oli joskus "KUULEMMA" kielletty ruotsissa, kun elättää hometta. noh, mie odottelen vesivahinko ja keuhkosairautta, kun hometalossa asutaan.

joo eikä kannata laittaa eristeeksi mitään muuta, kun isoverin lasivillaa. kivivilla oli joskus "KUULEMMA" kielletty ruotsissa, kun elättää hometta. noh, mie odottelen vesivahinko ja keuhkosairautta, kun hometalossa asutaan.

Ei helvetti isoveriä. Sen tiedät sitten sängyllä maatessa kun rupee hanuria raavittuttamaan että sielä on lasipölyä ilmassa kankkujen välissä..

Nyt kun päästiin tornohuhuihin, niin olen kuullut myös sellaisen jutun että paisutettavan uretaanin käyttö olis Ruotissa kielletty siitä paisuessa haihtuvien kemikaalien takia. En tiedä pitääkö paikkansa, tuskin..? Eihän sitä nykyrakentajat tulis Suomessa toimeen ilman uretaania.

tänää alettiin koolaamaan ulkovuorta. heti, kun alotettiin sanoin kaverille, että mitenköhän monen mielestä tämänkin menee vituiksi. samalla sanoin, että jos joku tulee pätemään niin naulaan pyssyllä otsaan.

tänää alettiin koolaamaan ulkovuorta. heti, kun alotettiin sanoin kaverille, että mitenköhän monen mielestä tämänkin menee vituiksi. samalla sanoin, että jos joku tulee pätemään niin naulaan pyssyllä otsaan.

Toi on aika hankala pistää väärin :D Toki joku voi tietää että esim. koolausvälit on liian suuri, liian pieni tai rima liian paksu.

Voikos naulat olla vääriä, jos nyt ei ilman kuumasinkkausta osta, eli kirkkaita?

Niin ja joku lyö vain 1 naulalla kiinni. aloituksen ainoastaan 2. Lisäksi naulan pituus 50mm vai 60mm.

Ja kun itse naulasin ulkoverhoilun sain puurakentajalta kommentin, että päin persettä tein. Puuta ei saa naulata konenaulaimella TIETENKÄÄN! Naulat uppoavat liian syvälle ja rikkovat puun pinnan. Tästä ei tarvinnut edes jutella. Rakennettiin samaan aikaan ja hän naulasi vasaralla naulat:)

Siis tuonhan siis tekee päin sitä aina varmasti!

Ja kun itse naulasin ulkoverhoilun sain puurakentajalta kommentin, että päin persettä tein. Puuta ei saa naulata konenaulaimella TIETENKÄÄN!

Sivuhuomautuksena todettakoon, että siinä on ihan pirun kova homma, kun hakkaa käsipelillä ulkovuorauksen. Mulla on kaksikerroksinen pirtti ja käytännön syistä hakkasin yläkerran osuudelta paneelit koneellisesti. Alakerran paukutin sitten 3" nauloilla käsin. Tein vielä silleen, että ensin asensin kaikki neljä julkisivua vähän niin kuin heppiin eli vain sieltä täältä kiinni ja sitten vasta myöhemmin paukutin loput naulat.

Toi on aika hankala pistää väärin :D Toki joku voi tietää että esim. koolausvälit on liian suuri, liian pieni tai rima liian paksu.

ei siinä pitkään menny, kun tuli kommentti, että aika paljon rimaa laitatte!! vittu, onneks puhuin puhelimessa,k un tämä kommentti tuli. erehdyin kysymään tältä paskapuhujalta nauloja lainaan, kun otti asian puheeksi. rakentaa tuohon lähelle ja ajaa joka päivä ohi. olin hetken hiljaa ja sanoin, että ainakin tuulettuu. tulee siis 44mm tuuletusrako. joo tiedän, että 32mm riittää.

Hitto rakentaminen on parhautta! Nyt osaa ottaa jo hauskuutuksena kaikki kommentit.

Hitto rakentaminen on parhautta! Nyt osaa ottaa jo hauskuutuksena kaikki kommentit.

ei paljon hauskuuttanu tänään. yö päin persettä nukuttuna, väsyneenä ja hommien aloituskin vittuili niin homma on selvä. vitutti niin saatanasti tänään koolailla ,varsinkin toista päätykolmiota.

joo tiedän, että 32mm riittää.

22mm riittää eli tavan laudan vahvuinen kama. Paksummasta raosta ei ole haittaa, mutta ei se tarpeenkaan ole.

Back
Ylös Bottom