Itse aloitin ohjelman ensimmäistä kertaa 2010 tammikuussa, ikä 20v, paino 110kg, tiputin painon ohjelman alussa 89kg, josta se nousi 95kg, pituus, joka pysyi samana koko ohjelman ajan 182cm. Tein ohjelmaa n. 4-5 kuukautta, treenipäiväkirja on hieman vaurioitunut enkä jaksa laskea.
Sarjapainojen kehitys tuona aikana:
Kyykky: 50kg -> 145kg
Penkki: 50kg -> 97.5kg
Pystypunnerrus: 30kg -> 70kg
Rive: 40kg -> ~75-80kg Tätä en osaa vieläkään, tekniikka kusee kun painot alkaa vähäki painaan.
Mave: 60kg -> ~150kg
En muista resettejä tarkalleen, mutta kaikkiin nostoihin ehkä riveä lukuunottamatta olisi saanut lineaarisesti vielä pikkasen.
Kaikkien nostojen osalta ei tosiian ole säilynyt varmoja merkintöjä eikä muistijälkiä, lopetin treenien kirjaamisen, ei tarvinnu merkata kun en miettinyt lepopäivinäkään juuri muuta kun nostamista, alkaa jossain vaiheessa kiristään pantaa. Hartiat kuulemma leveni ohjelman aikana, kivaa. Tässä vaiheessa tuli kesä, terassikelit, lopetin treenaamisen ja aloin juomaan kaljaa.
Aloitin saman ohjelman uudestaan jossain vaiheessa, pari kk ennen uuttavuotta, sitten olin pitkittyneessä viruksessa varmaan 3kuukautta (ei kannata dokata viikkoo, kuumessa, lapissa helvetillisessä pakkasessa ja kekkuloida t-paidalla ulkona), ei siitä sen enempää.
Kolmannen kerran aloitin pari kuukautta sitten ja sarjapainojen kehtys tähän mennessä, oma paino 100kg:
Kyykky: 80kg-> 137.5kg
Penkki: 60kg-> 87.5kg
Pystyp: 40kg-> 60kg
Rive: 50kg-> 75Kg Tää ei oikeesti suju yhtään.
Mave: 100kg-> 145kg (5kg nousuillla tähän asti)
Oli kertaukset pari viikkoo sitten, se söi miestä ja vei viikon hyvää syömis ja reeni aikaa, nyt alkaa taas kulkeen. Parina viikkona on kerenny vaan pari kertaa puntille.
Resettiä vois laittaa tohon riveen ja kattoo josko se lähtis sujuun, turhan teknistä hommaa näin yksinkertaselle kaverille. Kyykyssä, penkissä ja pystypunnerruksessa erittäin tärkeää on ollut löytää oikea tekniikka, joka minulla on kaikissa kaventunut. Kapeus mahdollistaa kyykätessä minulla sen että nosto tuntuu vakaalta ja uskaltaa mennä räjähtävästi alas ja pystyy tulemaan räjähtävästi ylös, hauskana huomiona ensimmäinen kyykkysarja on yleensä kaikkein vittumaisin, leveyttä yleensä liikaa (Jotenkin pelottaa niin paljon, että alitajusesti leventää). Penkissä kapeus mahdollistaa myöskin nopean ja vakaan laskun rinnalle, sekä nopean ja vakaan työnnön. Pystypunnerruksessakin ensimmäinen sarja on hirveää säätämistä, seuraavat osuu siihen "uraan".
Tämä ohjelma on itellä toiminu aika melkosen hyvin, mutta on henkisesti aika raskas, kyykkääminen on aika pelottavaa hommaa kun ei oo ikinä vielä yhtään toistoo feilannu, pari kertaa vaan jänistäny, ei tiiä missä se raja oikeesti menee, kyykyssä mulla menee työsarjojen välissä paulautuksiin varmaan joku 10min, muissa nostoissa vähemmän.
Reenien jälkeen on kyllä mahtava olo, tän tyylinen reeni on itelle melkosta huumetta.