Ne riippuvat siitä, että pyrit määrittelemään moraalin niin, että se tukee metafysiikkaasi.
Jos sinulla on jokin toinen määritelmä joka on sanakirjasta todettavissa ja mielekäs niin kyllä minulle senkin käyttö passaa. Keskustelun onnistumisen edellytys on, että puhumme samoista asioista. Olen koettanut pitää huolta siitä, että käytän sanoja oikein, ja sekä pyydettäessä että pyytämättä selittänyt erikseen joidenkin termien määritelmiä.
Seurauksena on vain täysin hyödytön konstruktio, joka vieläpä vaihtuu sinulle esitetystä kritiikistä riippuen. Välillä ei ole päämääriä ja välillä on.
Moraalin määritelmä on kirjoituksessani koko ajan sama:
oikean käytöksen normi. Jos sinulla on näyttää missä käytän sitä toisessa merkityksessä, ole hyvä ja näytä missä.
Logiikkasi on niin alkeellista, että kuvittelet tuon olevan ainoa tapa, jolla moraali olisi yksilöistä riippuvainen. Moraali on yksilöistä riippuvainen silloinkin, kun ne kaikki yksilöt päättävät noudattaa samoja sääntöjä.
Ainoa tilanne, jossa moraali ei ole yksilöistä riippuvainen, on se, jossa se on sidottu systeemin ulkopuoliseen tahoon. Elämässä tämän voi ajatella olevan vaikkapa Jumala tai karma, jalkapallossa säännöistä päättävä taho (ei ollenkaan sattumalta kyseinen taho ei itse sääntöjä rukatessaan pelaa) jne.
Yhteiskunta jossa jokaisella on oma moraali ei ole moraaliton yhteiskunta, vaan äärimmäisen monimoraalinen yhteiskunta.
Mikä merkityksellinen ero on "äärimmäisellä monimoraalisuudella" ja moraalittomuudella? Minun nähdäkseni ei mikään: molemmat toimivat puhtaasti mutulla, joka joustaa, jos tuntuu siltä, että huvittaisi.
Ja koska Marsin sijainti muuttuu, niin käsitys, jonka mukaan Marsin sijainnista voisi päätellä optimaalisen lentoradan Marsiin on pelkkää toiveajattelua! :hyvä:
Oho, osaat tehdä typerän päätelmän ja nauraa sille. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.
Epäilemättä olet myös sitä mieltä, että muutkin tunteet kuten rakkaus ei voi johtua aivokemiasta, koska aivokemia muuttuu, vaan on jumalallinen lahja syntisille, jotka eivät sitä edes ansaitse.
Riippuu aika paljon käytetystä rakkauden määritelmästä - vaikkapa kristillisessä mielessä se on toimintatapa, kun taas materialistille se tarkoittaa tietynlaista fiilistä, joka seuraa tietyistä ärsykkeistä. Itse kykenen käyttämään sanaa molemmissa merkityksissä ongelmitta, toisinaan muissakin, jos ne on ensin tehty selväksi.
Ei, vaan sinä edelleenkin vain pyrit määrittelemään moraalia käsitteillä, jotka tukevat sinun seemiläistä metafysiikkaasi. Tänne asti minun piti lukea ennen kuin tajusin sinun olevan hihhuli. No nyt se on tajuttu ja virheeni eivät toistu. Jatka saarnaamistasi lampaille ja hölmöille, jotka kuvittelvat voivansa keskustella kanssasi.
Argumentum ad hominem on aina niinqu tosihyvä perustelu. Jos kommentoisit enemmän mitä kirjoitan, ja vähemmän juttuja, joita koetat suuhuni tunkea (kuten esim. viimeiset kolme lainaamaani kappaletta, joita kommentoin), tämä sujuisi huomattavasti jouhevammin.