Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Paljon onnea, Ephe, tällee hieman myöhässä! :kippis1:

Tack ska du har :D

No joko Pyr0 oot löytäny pyörän mikä jaksaa kannatella sun massiivisia pihvejä?

Hei Pyr0! Mitä kuuluu? :)

Eipä tässä kummempia. Hieman krapulainen olo. Mutta kyllä se tästä taas lähtee... Silmätki on niinku särjen jalkapohjat.

Entäs neiti elly ite?

Tack ska du har :D

No joko Pyr0 oot löytäny pyörän mikä jaksaa kannatella sun massiivisia pihvejä?

Ei semmosta pyörää taida ollakkaan. No eivais, pitäis ensin saada rahat kasaan ja löytää joku miellyttävä yksilö. Huomenna ois Yamahan koeajopäivät, jos kävis romuttaa pari prätkää. :D

Eipä tässä kummempia. Hieman krapulainen olo. Mutta kyllä se tästä taas lähtee... Silmätki on niinku särjen jalkapohjat.

Entäs neiti elly ite?

Ellille kuuluu hyvää! :) Sain omenavettä ja illalla kun palaan tukikohtaani, niin pääsen reenaamaan! :) Kaikenlisäksi olen aloittanut uuden lenkkarinvaihtokokeilun, ja tulokset vaikuttavat toistaiseksi tosi positiivisilta. :)

Se on kiva kuulla. :) Mitäs se lenkkarinvaihtokokeilu käytännössä tarkoittaa? Vibramit? :D

Jee, tänään juoksemaan! Jos vaikka jalat aukeis vähän :D Oisko pikkusella jotain tiukkaa perseentappotreeniä tälläselle isommallekin kulkijalle? :D

Se on kiva kuulla. :) Mitäs se lenkkarinvaihtokokeilu käytännössä tarkoittaa? Vibramit? :D

En mää oo tohtinu vielä barefoot-tossuja kokeilla. :) Ihan pientä kokeiluluontaista vaihtoa olen kokeillut lenkkarien kanssa, eli laitoin Nikeni pannaan ja otin jostain syystä muutamaan käyttökerran jälkeen kaappiin jääneet Adidakset kokeiluun. Koko niissä on ehkä hiukkasen liian suuri, mutta tuntuvat tukevan nilkkaa/jalkapöydän yläosaa paremmin. Kokeilun aloitin siksi, että Niket eivät toimineet loikkatreeneissä, sillä jalkaterä kipeytyi treenistä tulevasta voimakkaasta iskutuksesta. Uskoisin syynä olevan vääränlainen vaimennus tai pohjan liian pehmeä/kova materiaali.

Jalat ovat tykänneet Adidaksista ainakin kävely/hölkkämielessä, illalla kokeillaan juosta vetoja ja loikkia. :)

Edit. Panda, tottakai on! :) Itsellä ainakin pikajuoksutreenit/loikkatreenit saa kaikista tehokkaimmin tuntemaan hanuriosastonsa olemassaolon.

Millasia on loikkatreenit? :D Mä oon tottunut vaan juoksentelemaan sen 8-12km

Loikkatreenit sisältävät loikkia. (ylläriylläri!) Itse teen loikkatreenit yleensä ylämäkeen lisätäkseni tehoa. Jos säädettäviä juoksuaitoja on saatavilla, niitäkin voi tasatassuloikissa käyttää apuna. Loikkien tehoa voit kokeilla esimerkiksi asettamalla painosi vasemman jalan varaan ja nostamalla oikean jalan koukkuun. Koukista vasenta jalkaasi ja loikkaa mahdollisimman kauas oikealle (niin pitkälle, että et meinaa kaatua alastulossa ja tekniikka ei hajoa) ja ota oikealla jalalla vastaan polvea koukistaen. Tässä vaiheessa tapahtuu pieni pito, jonka tunnet oikeassa pakarassasi. Sen jälkeen koukistat tukijalkasi (oikea jalka) ja ponnistat vasemmalle jne. Tätä liikettä pystyy tehdä ihan paikallaankin, sillä eteenpäin liikutulla matkalla ei ole merkitystä. Ylämäkitreeneissä tosin liikun eteenpäin ehkä puoli metriä per loikka, jotta pito jalkojen alla säilyy. Itse tykkään loikkimisesta, se tuo juoksuun kimmoisuutta ja totuttaa jalkojakin erilaiselle iskutukselle.

Tämän lisäksi teen erilaisia loikkia, kuten juoksuloikkaa. Treeniä ennen teen toki n.20 min alkuverkan juosten, johon lisään polvennostojuoksuja yms, että lonkankoukistajat yms aukeavat hyvin juoksua varten. Treeniin lisään loikkien lisäksi usein myös vetoja ja loppuverkaksi taas parikymmentä minuuttia juoksua, jonka jälkeen palkkaria ja kunnon venyttely. :)

Onpas kiihottava aihe!

Dämet, olisin kerranki halunnu päästä opettamaan jotain! Voisko joku hidas, kankea ja huonokuntoinen lähteä mun kanssa treenaan?

Back
Ylös Bottom