Miksi kysyt minulta, mikä oikeuttaisi enemmistön syrjinnän, kun olen kaikkea valtion harjoittamaa syrjintää vastaan.
Eli tuo julistus on ihan ok?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi kysyt minulta, mikä oikeuttaisi enemmistön syrjinnän, kun olen kaikkea valtion harjoittamaa syrjintää vastaan.
Jos ollaan johdonmukaisesti syrjintää vastaan, niin se koskee myös vammaisten, lätkäfanien kuin kaljujenkin syrjintää vaikkei näitä ja muita miljoonia ihmisryhmiä erikseen aina mainittaisi. Ei vammaisuuskaan aiheuta lähtökohtaisesti kykenemättömyyttä selvitä yhteiskunnassa ilman positiivista syrjintää. Vammaisia ei myöskään tarvitse suosia pelkän ryhmänsä vuoksi. Vammaisia voidaan kohdella yksilöinä. Miksi kuurolle pitäisi antaa oikeus hankkia opaskoira?
.
Jos ollaan johdonmukaisesti syrjintää vastaan, niin se koskee myös vammaisten, lätkäfanien kuin kaljujenkin syrjintää vaikkei näitä ja muita miljoonia ihmisryhmiä erikseen aina mainittaisi. Ei vammaisuuskaan aiheuta lähtökohtaisesti kykenemättömyyttä selvitä yhteiskunnassa ilman positiivista syrjintää. Vammaisia ei myöskään tarvitse suosia pelkän ryhmänsä vuoksi. Vammaisia voidaan kohdella yksilöinä. Miksi kuurolle pitäisi antaa oikeus hankkia opaskoira?
Halla-ahon oman tekstinsä tulkinnan mukaan minkä tahansa vähemmistön saama eriryiskohtelu on enemmistön syrjintää. Tekstihän on sinällään yksiselitteinen kun sen lukee ilman stereotyyppisen persukannajan arvolatausts. Kun tämän lisää, niin tulos lienee jotain tämän tyylistä: Vammaisille on ok tarjota eirityiskohtelua, mutta ruotsinkielisille ei. Vapautuneille vangeille ok, mutta homoille ei. Maanviljelijöille ok, mutta maahanmuuttajayrittäjille ei. Vai?Ketä vammaispalveluissa syrjitään? Missä vammaispalvelut tuomitaan persujen julkilausumassa?
Tottakai olen. Kari Tapion viskibassolla: olen(han) suomalainen. Väittäisin ymmärtäväni oikein hyvin, mistä tuossa paperissa on kyse. Siis siitä, moksi persut vaativat kaikkia muitakin ko. julistuksen taakse. Samaten siitä, miksei mikään muu puolue sen taakse voi tulla ja siitä, miksi tämä oli Halla-ahon tarkoitus alunperinkn. Ja siitä, miten Halla-aho aikoo lopun vaalikauden narista ilmeisen tosissaan, että persut on ainoa syrjintää vastustava puolue Suomessa...No onneksi sinä et ole rasisti ja helvetin kateellinenUskon kyllä, että suurimmalle osalle julistuksen sanoma oli ihan selkeä. Jotkin ihmiset eivät sitä vaan ymmärrä tai halua ymmärtää.
Halla-ahon oman tekstinsä tulkinnan mukaan minkä tahansa vähemmistön saama eriryiskohtelu on enemmistön syrjintää. Tekstihän on sinällään yksiselitteinen kun sen lukee ilman stereotyyppisen persukannajan arvolatausts. Kun tämän lisää, niin tulos lienee jotain tämän tyylistä: Vammaisille on ok tarjota eirityiskohtelua, mutta ruotsinkielisille ei. Vapautuneille vangeille ok, mutta homoille ei. Maanviljelijöille ok, mutta maahanmuuttajayrittäjille ei. Vai?
Crusaderin argumentit ovat kyllä ihailtavan selkeitä ja loogisia. Ei tarvitse itse kirjoittaa kun hän sanoo kaiken paremmin ja selkeämmin![]()
Kirjoita nyt kuitenkin. Varsinkin kun muutaman veijarin tyyli näyttää perustuvan siihen että kirjoitetaan aivan mitä tahansa kunnes vastapuoli ei enää jaksa vastata, niin jokainen tolkun mies tarvitaan rajalle.Olet siis tosissasi sitä mieltä, että syrjinnän vastustamiseen kuuluu inherenttinä osana mm. vammaisten, lätkäfanien ja kaljujen vastustaminen, ja tätä asetelmaa ei voida välttää?
Eli tuo julistus on ihan ok?
Enpäs tullutkaan ajatelleeksi, että jos vastustan ryhmän X syrjintää, niin oikeasti vastustankin itse ryhmää X. Kiitos että osoitit tämän minulle ihailtavan selkeästi ja loogisesti.
Keskustelu tästä tekstistä on kuin keskustelu raamatusta uskovaisen kanssa. Missään tuo teksti ei puhu fyysisistä rajoitteista, vaan jakaa valtiollisen kohtelun ainoastaan ryhmiin ja yksilöihin. Jos nyt kuitenkin hyväksyn tuon Crusaderilaisen uskonsuunnan tulkinnan tästä Halla-ahon evankeliumista, niin seuraava päätelmä lienee sen mukainen: sotaveteraanien nauttimat etuisuudet kuuluisivat syrjimättä vain niille veteraaneille, joilla on esittää sodista muistona joku normaalielämää haittaava fyysinen vamma?Eli periaatteessa ihmiset voidaan auttaa samalle viivalle jos heillä on esim. fyysisiä rajoitteita, mutta tasa-arvo ei ole sitä että kaikki ovat teoistaan huolimatta samaan aikaan maalissa.
Keskustelu tästä tekstistä on kuin keskustelu raamatusta uskovaisen kanssa. Missään tuo teksti ei puhu fyysisistä rajoitteista, vaan jakaa valtiollisen kohtelun ainoastaan ryhmiin ja yksilöihin. Jos nyt kuitenkin hyväksyn tuon Crusaderilaisen uskonsuunnan tulkinnan tästä Halla-ahon evankeliumista, niin seuraava päätelmä lienee sen mukainen: sotaveteraanien nauttimat etuisuudet kuuluisivat syrjimättä vain niille veteraaneille, joilla on esittää sodista muistona joku normaalielämää haittaava fyysinen vamma?
Yhteiskunnalla (eli enemmistöllä sen ihmisistä edustuksellisen demokratian kautta) tulee olla mahdollisuus todeta, että on koko yhteiskunnan etujen mukaista antaa jollekin ryhmälle enemmän, jotakin. Esim. maahanmuuttajien kohdalla positiivinen syrjintä on perusteltua, jos sen seurauksena muuten perusturvaan varaan lorvimaan heittäytyvä ryhmä saadaan verotuloja tuottaviin töihin esim. kohdistetun koulutuksen kautta ja luodaan esimerkki ko. ryhmän muille jäsenille. Niinkuin aikanaan RUKin kouluttaja opetti ennen Kirkkojärven marssia: "tasajako ei ole taktiikkaa".
Mistä olen Halla-ahon kanssa eri mieltä: jonkin ryhmän erityskohtelu ei ole kaikkien muiden syrjintää. Koko ajatusrakennelma on ihan absurdi. Jos järjestettäisiin kansanäänestys vaikka siitä, pitäisikö naisille määrätä asevelvollisuus pakolliseksi, pitää nykyinen miehiä anteeksiantamattomasti syrjivä käytäntö, missä inttiin haluavat naiset sinne pääsevät, vai kieltää uudelleen naisilta koko intin käyminen niin 100% varmuudella kansa äänestäisi nykysysteemin säilyttämisen puolesta.Mitään osoitusta siitä, että enemmistö olisi syrjinnän hyväksymisen kannalla sinulla tuskin on kuitenkaan esittää? Lisäksi on kuitenkin kansainvälisiä sopimuksia, joita Suomen pitää noudattaa. Näissä mm. etniseen taustaan ja uskontoon perustuva syrjintä kielletään. Ilmeisesti sinulle kelpaa kaikkien muiden syrjinnän kieltäminen, paitsi kantaväestön, jos olen oikein ymmärtänyt? Mitä jos yhteiskunnassa syrjittäisiin jotain sinulle sydäntä lähellä olevaa ryhmää, tai suosittaisiin jotain vähemmän eksoottista vähemmistöä Etelä-Afrikan tyyliin? Vai voidaanko tämä syrjintä suoraan lokeroida siten, että on olemassa ryhmiä joita ei saa syrjiä ja ryhmiä joita tulee syrjiä, jotta syrjintää ei esiintyisi?
Mistä olen Halla-ahon kanssa eri mieltä: jonkin ryhmän erityskohtelu ei ole kaikkien muiden syrjintää. Koko ajatusrakennelma on ihan absurdi. Jos järjestettäisiin kansanäänestys vaikka siitä, pitäisikö naisille määrätä asevelvollisuus pakolliseksi, pitää nykyinen miehiä anteeksiantamattomasti syrjivä käytäntö, missä inttiin haluavat naiset sinne pääsevät, vai kieltää uudelleen naisilta koko intin käyminen niin 100% varmuudella kansa äänestäisi nykysysteemin säilyttämisen puolesta.
Minua syrjitään jo Suomessa valtion taholta oikein urakalla. Olen hyvätuloinen, keski-ikäinen, perheeni 100%sti elättävä, miespuolinen, suomalaisten pörssinoteerattujen yritysten osakkeita omistava asuntovelallinen suomenkielinen palkansaaja. Kaljukin vielä, saatana. Ei taida olla valtion taholta syrjitympää ihmisryhmää Suomessa olemassakaan, sillä kaikki yhteiskunnan tulonsiirrot suuntautuvat minusta poispäin ehkä omistusasunnon korkojen verovähennysoikeutta lukuunottamatta. Nurinkurisesti kannatan tuonkin etuuden poistoa.
Mitä tekemistä sillä on tämän kanssa? Vastasin tähän ja tulit juuri vahvistaneeksi olevasi kanssani samaa mieltä:Ja mitähän tekemistä arvon Dopey sillä on tämän asian kanssa? Se, että tehdään demokraattisesti päätös syrjinnästä ei tarkoita sitä, etteikö päätöksen seuraamukset olisi syrjintää. Se on vain silloin kansallisesti hyväksyttyä syrjintää.
Mitään osoitusta siitä, että enemmistö olisi syrjinnän hyväksymisen kannalla sinulla tuskin on kuitenkaan esittää?
Halla-ahon oman tekstinsä tulkinnan mukaan minkä tahansa vähemmistön saama eriryiskohtelu on enemmistön syrjintää. Tekstihän on sinällään yksiselitteinen kun sen lukee ilman stereotyyppisen persukannajan arvolatausts. Kun tämän lisää, niin tulos lienee jotain tämän tyylistä: Vammaisille on ok tarjota eirityiskohtelua, mutta ruotsinkielisille ei. Vapautuneille vangeille ok, mutta homoille ei. Maanviljelijöille ok, mutta maahanmuuttajayrittäjille ei. Vai?