Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Lamppuja, joihin tulee sähköt!

P1030895.jpg

Aika hieno tunne on kun saa valaisimen päälle kytkimestä ja 30m pitkät jatkoroikat lattialla ovat vaihtuneet pistorasioihin seinissä :D

Vaatehuoneessa, tai siis kopissa on myös valaisin katossa, 72W täysspektristä päivänvaloa loisteputkilla:
P1030896.jpg

Aikamoinen siivousurakka takana.

Ennen:
P1030883.jpg

Ei oikein näy mutta tuossa terassilla oli ainakin tuhat kiloa tiiliä ja vaikka sun mitä muuta.

Neljän tunnin Jälkeen:
P1030897.jpg

Aika hieno tunne on kun saa valaisimen päälle kytkimestä ja 30m pitkät jatkoroikat lattialla ovat vaihtuneet pistorasioihin seinissä :D

Ai perkele! Tuo on varmasti satumainen fiilis. Sitä odotellessa.:)

Muutaman päivän uurastusta taas blogissa. Tuntui ettei saanut mitään aikaan, vaikka olen tällä hetkellä niin väsynyt, etten meinannut päästä sängystä aamulla ylös ja ulos. Olin välissä yhden päivän kantamassa kaverille tukkeja klapikoneeseen ja kaverin piti tulla auttamaan lattian purkamisessa, mutta eipä kaveria näkynyt. Kyllä vitutti.

Nyt ei edisty mikään meilläkään. Piti tänään valaa noita lattialämmitysputkien roiloja, mutta paukasi melkein 39 kuumeen viimeyönä. Ei siis tartte tänään mennä raksalle ollenkaan.

Lastenhuoneet valmiina, eli 2 valmista huonetta, viimeistä listaakin myöten. Kohta makkari. Myös kylppäri on valmis, paitsi ettei siellä ole vielä allasta paikoillaan.

En tiedä olisiko sopinut paremmin vitutusketjuun:

http://rakennusprojekti.fi/?p=942

Tulipa kirjoiteltua kateudesta. Uskomatonta että jostain niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin talon rakentamisesta viitsitään olla kateellisia. Etenkin kun samalla itse asutaan velattomassa omakotitalossa. Joskus vetää sanattomaksi...

Yksi syy miksi ite en maalle muuta. Toi kateellisuuskortti on kaikilla pienemmillä paikkakunnilla niin iso, et se haittaa oikeesti elämistä. Maalla on mukavaa monesti ja kaupungissa ihmiset ei moikkaa eikä tunneta ruokakaupassa, mut niin mä haluun elääkii. Ei tarvii tuntee ketään ku käyn kaupassa. En haluu tuntee ketään kun käyn kaupassa. Töissä voidaan ilman kateellisuuskorttia vertailla taloja ja nauraa vapautuneesti kenellä on isoin auto. Kaverit ei lopeta moikkaamista ku vaihdat autoa eikä vittuile mitä kaikkea sillä rahalla ois voinut tehdä.

Onneksi tuolla meidän nurkilla on niitä, joilla on sitä rahaa. Eli löytyy Mäkisten tiluksia ja Rovanperän tai jonkun muun rallimiehen torppa on siinä nurkilla.

Eniten tuollakin tuntuu kaihertavan niitä, joilla ei ole myydä maata. Toiset sitten myy ja asutus lisääntyy niin sekös sitten tuntuu vituttavan joitakin. Voivoi, pelkästään tässä kaavassa taitaa olla vielä 40 tonttia tuolla ja jos ne viiden vuoden välein kaavottaa niin ensivuonna lienee tulossa lisää....

Haha, meillä täällä landella rakennetaan "kartanoa" sekä ajetaan "uudella" bemarilla ja miljonäärisukulainen on meille (väärydellä) ostanut tontin (ja huijannut?) sairaalta vanhukselta, vanhus muuten kuoli pari viikkoa sitten :( . Kiinnostaa kuin kasa paskaa. Haistakoon vitun paskanjauhajat. Terveisiä perseestä jos luette tätä.

En tiedä olisiko sopinut paremmin vitutusketjuun:

http://rakennusprojekti.fi/?p=942

Tulipa kirjoiteltua kateudesta. Uskomatonta että jostain niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin talon rakentamisesta viitsitään olla kateellisia. Etenkin kun samalla itse asutaan velattomassa omakotitalossa. Joskus vetää sanattomaksi...
Olisit nyt kirjoittanut edes joitain esimerkkejä ilman niitä tuo nyt on vain pitkästi kirjoitettu "ihmiset ovat kateellisia", eli yhtä tyhjän kanssa. Ilman esimerkkejä tuon nyt voi vaikka tulkita siten, että rakentaja nyt vain sattuu luulemaan ihmisiä kateelliksi.

Nykyinen kodinhoitohuone/pesuhuone, kylpyhuone ja paskio:

P1030917.jpg

Uusi, pienempi kylpyhuone, isompi valmistuu myöhemmin. Hieman keskeneräisenä:
P1030720.jpg

Nykyinen kodinhoitohuone, eteinen ja tuulikaappi, tekninen tila sekä kaikki asunnon säilytystilat:
P1030918.jpg

Eteinen, hieman keskeneräisenä:
P1030830.jpg

Nykyinen kodinhoitohuone:

P1030842.jpg

P1030875.jpg

Alkaa hymyilyttää :D

Haha, meillä täällä landella rakennetaan "kartanoa" sekä ajetaan "uudella" bemarilla ja miljonäärisukulainen on meille (väärydellä) ostanut tontin (ja huijannut?) sairaalta vanhukselta, vanhus muuten kuoli pari viikkoa sitten :( . Kiinnostaa kuin kasa paskaa. Haistakoon vitun paskanjauhajat. Terveisiä perseestä jos luette tätä.

Heheh. Kukas se mainostikaan joku aika sitten maksavansa veroja enemmän kuin kymmenen naapuriaan :D

e: täytyy kyllä nostaa hattua Hupelle että melkoisella vauhdilla on tullut valmiin näköistä. Tietysti se on aina sivusta seuraten helpompaa...

Olisit nyt kirjoittanut edes joitain esimerkkejä ilman niitä tuo nyt on vain pitkästi kirjoitettu "ihmiset ovat kateellisia", eli yhtä tyhjän kanssa. Ilman esimerkkejä tuon nyt voi vaikka tulkita siten, että rakentaja nyt vain sattuu luulemaan ihmisiä kateelliksi.

Olisi parikin esimerkkiä. Toisesta ei ole lupaa kirjoittaa ja toisesta en kirjoita vain siksi, etten halua asiasta enempää riitaa...

Just jotain tän suuntasta. Itse asutaan sitten puolta isommassa talossa ja maata ympärillä muutama hehtaari. Mutta pitää vaan olla vittupää tai kateellinen. Mistä helvetistä minä voin tietää kumpaa nuot ovat?

Mulla vaan ei ole yhtä isoa pokkaa kuin Hupella, joten en ala tässä vaiheessa kirjoittamaan näistä mitään esimerkkejä. Jos hommat hankalaksi muuttuu, niin sitten tulee niitäkin. Toivon kuitenkin että olisi hiljainen sopu ennemmin kuin lihava riita. Kai ne siitä siirtyy vittuilemaan seuraavalle rakentajalle ja jättää meidät rauhaan. Kai tuon jotenkin ymmärtää jos tuolla on vuosikymmeniä asunut "herran kukkarossa". Mutta tämä hiton kaupunkin nyt leviää tuohon ilmansuuntaan ja jos sitä ei oikeasti voi hyväksyä, pitäisi itse tajuta etsiä uusi "herran kukkaro" jossa asua.

paskaa puhutaan täälläkin. kaverin isä oli ollut kahvilla yhdellä paikallisella Neste-huoltamalla ns.muppettikerholla =) Siinä oli yksi "kivesmies" alkanut jostain syystä puhumaan, että siinäkin ******in raksalla meidän raksa) pyörii kaiken näköistä rakentajaa ja jälkikin on sen ja sen näköistä. Tyyliin, että päin persettä menee hommat. Tämä ko."kirvesmies" alkaa rakentamaan Älvsby taloa 300m metrin päähän meidän työmaasta. En tätä miestä tunne eikä hän ole koskaan käynyt meidän työmaalla. Melkonen velho, kun tuollasta pystyy puhumaan =) Tämä toinen neuvoja "kirvesmies" joka käy silloin tällöin raksalla pyörimässä ja arvostelemassa silloin, kun en satu olemaan paikalla josta olenkin jo tuossa vitutus tredissä puhunutkin tuntee tämän muppettikerho "kirvesmiehen". 1+1 ja jutun kertoja on selvillä. Neuvoja "kirvesmies" kävi taas raksalla perjantaina. Otin asian puheeksi, että etkös sinä tunnekkin tämän olkoon nyt vaikka Jussi kirvesmiehen (muppettikerhon veijo). Kaveri sanoi, että kyllä. Jatkoin, että taitaa olla tämä Jussin melkonen ihmemies, kun pystyy Nesteellä sellaisia ja sellaisia asioita puhelemaan ilman, että on käynyt edes työmaalla. Mistähän lie tuollasta kuullut. Tämä "kirvesmies" meni aivan punaiseksi ja lähti samoin tein pois raksalta =) Välitin vielä yhden tutun kautta tälle muppettikerhon veijolle terveisiä, että kannattaa ajaa pysähtymättä meidän työmaan ohi omalle, ettei vaan satu mitään vahinkoa. Ihme apinoita saatana. Mitä helvettiä se kellekkään kuuluu vaikka jälki olisikin paskaa meidän työmaalla. Meillähän se tulee. Ei minulla kävisi mielessäkään huudella kylillä muitten rakentamisesta mitään. Mitä se asia minulle kuuluu.

Kyllähän sitä kaikensorttista neuvojaa ja kommenttia on kuulunut täälläkin. Yksityishenkilöistä ja paikallisista firmoista en ala puhumaan mitään, mutta isommista firmoista, vaikkapa talotoimittajista, olen kyllä kertonutkin. Kuten edellä mainittu, mieluummin hiljainen sopu kuin lihava riita. Tosin pitää nyt sanoa että vaikka jotain pikkuongelmia on täälläkin ollut, ei mitään mainittavaa kuitenkaan, ainahan sitä raksalla sattuu ja tapahtuu ja pienet ongelmat kuuluvat asiaan. Risut ja Ruusut tulen kyllä mainitsemaan blogiin tulevassa listassa, mutta sen verran on pakko sanoa että vaikka joku joutuisikin "risulistalle", on sekin toimittaja ollut erittäin tärkeä projektin kokonaisuutta ajatellen, kaikki eivät vain ole menneet ns. "putkeen".

Mutta tosiaan, tommosta valheellista paskaa että joku sukulainen on meille muka tontin hankkinut, uhh, mitä paskaa, tommoselta paskapuheelta pitää katkaista kerralla siivet. Itse yksin selvitin tontin omistajan ja soitin ovikelloa ja hierottiin kauppoja varmaan kuukausi. Vituttaahan se varmasti joitakin kun tonttimme on viimeinen rakentamaton pläntti pienen kaupungin keskustassa. Naapuritaloa kävimme katsomassa kun se oli myynnissä ja tuolloin välittäjäkin sanoi että tämä viereinen puisto on merkattu viheralueeksi ja siihen ei saa rakentaa. Olisin tahtonut nähdä hänen ilmeensä kun tulimme kaivurin kanssa tontille pari kuukautta myöhemmin.

http://rakennusprojekti.fi/?p=953

Saatiin tallia hyvin eteenpäin. Paneloinnista ehkä kolmannes tekemättä. Sitten pääseekin laittaan lattian valukuntoon jos nyt jätetään nuot räystäsaluslaudat ja nurkkalaudat sun muut vähän myöhempään ajankohtaan. :D

Sähkötyötkin eteni mukavasti.

EDIT: Tänään sai paukuttaa naulapyssyllä oikein sydämensä kyllyydestä. Varmaan jotain 2000 naulaa ammuin kaikenkaikkiaan.

Back
Ylös Bottom