Apuja kaipailee...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ulrika
  • Aloitettu Aloitettu
Salille olisi tarkoitus lähteä. Harrastuksen aloittaminen vain tuntuu vaikealta ilman ohjelmaa. Eli hyviä ehdotuksia otetaan vastaan!

Olen siis nainen 173cm ja 66kg. Tarkoituksena ei ole tehdä itsestä mitään bodaria, vaan enemmänkin saada kroppaa kiinteytymään (lihaksetkaan eivät ole pahasta..) ja saada lisää voimaa.
N. puoli vuotta sitten olen viimeksi käynyt salilla pyörähtelemässä, sen jälkeen tehnyt kotona käsiä. Harrastan 2xvko aerobista liikuntaa ja joka päivä n. tunnin lenkki. Salille suunnittelin ehtiväni n. 3 x vko.

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

Jos kolme kertaa viikossa käy niin 1-3-jakonen sopii hyvin, ihan oman maun mukaan. Liikaa lihasta ei millään ohjelmalla tule vahingossa, liikaa lihasta ei tule vaikka kuinka haluaisi :/ Ei siis kannata koskaan ajatella silleen että emmä näin voi tehä, mustahan saattaa tulla bodarin näkönen. Kaipaamasi kiinteys tulee nimenomaan siitä että lihaksen osuus kropassa kasvaa eli lihaskasvuun kannattaa tähdätä. Rasvakudosta ei voi kiinteyttää.

Kuten yllä mainittiin, rasva ei sellaisenaan kiinteydy treenillä. Sen sijaan kehon rasvakudosta saattaa tilapäisesti saada kiinteämmäksi ruokavaliolla joka vie ylimääräiset rasvaan sidotut nesteet. Todellinen kohon olemuksen kiinteytyminen, jota yleensä halutaan, on sitä että rasvaa poltetaan pois. Lihasmassa antaa kiinteämmän vaikutelman, muttei varsinaista kiinteyttä rasvakudoksessa.

^tämän asian kanssa ollaan täällä varsin herkkiä...;)

Itseasiassa jos naisbodarilla tarkoitetaan sitä mitä se tällä hetkellä on niin ei huolta Ulrika, se on sinulle täysin mahdotonta, et voi tulla naisbodarin näköiseksi kuin pitkällä anabolisiin miessukupuolihormoneihin ja kasvuhormoneihin perustuvalla lääkeiden käytöllä ja vuosien kovalla treenitaustalla.
Varsinaisten naisbodarien massoihin pääseminen ilman lääkeaineita on mahdotonta ja voi onnistua vain yhdelle miljoonasta naisesta jolla on luonnostaan genettiset ja hormonaaliset edellytykset siihen(puoliksi mies).

Vaikka treenaisit kuinka kovaa naturaalina näytät dietinkin jälkeen ammattilais bodareiden rinnalla lähinnä keskitysleirielokuvan statistilta.

Naisten fitness ja classic bodybuilding ovatkin sitten aivan eri juttu, mutta niissä naiset eivät näytä bodareilta vaan lähinnä sport ja biginimalleilta vähillä rasvoilla.

Sen mitä olen nyt käsillä treenannut jonkun aikaa, niin huomaan kyllä tuloksia aika nopeastikkin, hauis alkaa erottua, mitä ennen ei ollut olemassakaan. Yläkropan treeneissä ei ole haittaa vaikka lihaksia alkaisikin enemmän muodostua. Mutta alakroppaan en niitä kauheasti kaipaile. Minulla on jo ennestään aika suurehkot reidet ja pohkeet, enkä niitä haluaisi kauheasti enää lähteä suurentamaan, vaan juurikin sinne sitä kiinteytystä kaipaisin.

Ruokavaliota olen nyt hieman muuttanut ja yrittänyt jättää kaiken ns. paskan pois :). Painollisesti en koe olevani mikään "lihava", mutta ei haittaa vaikka muutama extra kilo samalla palaisikin pois... :D

En nyt kyllä välttämättä kiinteyttä kaipaavalle naiselle heti lätkäsis SS:ä

Naiset voivat ja heidän pitääkin treenata täysin samoilla ohjelmilla kuin miesten, siitä huolimatta liiasta lihasmassasta ei ole pelkoa niin kauan kuin kemia pysyy poissa kuvioista.

Mutta alakroppaan en niitä kauheasti kaipaile. Minulla on jo ennestään aika suurehkot reidet ja pohkeet, enkä niitä haluaisi kauheasti enää lähteä suurentamaan, vaan juurikin sinne sitä kiinteytystä kaipaisin.

Pudota rasvaprosenttia ja treenaa ne jalat ihan samalla tavalla, jaloissasi on vain rasvaa ja nestettä joka tekee niistä paksun näkoiset, kun lihas jää saat kurvit kaaret ja kolot kohdalleen.
Tuo kiinteytyminen tapahtuu vain lihasta treenauttamalla ja rasvoja / nesteitä pudottamalla.

Jos nipistät reidestä ihopoimun sormien väliin ja sen paksuus on enemmän kuin 5mm ei paksuus reisissä johdu lihaksesta, sisäreidessä ja reiden takaosassa rasvaa on vieläkin enemmän.
Monellä naisella rasva kerääntyy reisiin ja pakaroihin/lantioon mutta onhan se kuitenkin paljon esteettisempää ja naisellisempaa kuin pallovatsa naisella.

Back
Ylös Bottom