Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Hahaa! Haukuinpa taas yhden tyhmäksi eriävän mielipiteen takia. Tunnen suurta ylemmyyttä oman ylivertaisen älykkyyteni ansiosta.

Eiks toi oo vähän alhainen tapa yrittää lytätä toinen keskustelija? Tai no, on se toisaalta myös niin vanha tapa, ettei siitä kukaan välitä. Saattaa myös kertoa jotain lausujan keskustelutaidosta, jos ei muuta keksitä.

Onhan se nyt selvä, että aina välillä jokainen meistä pitää jotain toista idioottina erilaisten mielipiteiden takia. On sitten kyse politiikasta tai uskonnosta, niin vastapuolen pelaaja on ihan idiootti, kun ei ymmärrä. Sen on pakko olla varmaan vähän jälkeenjäänyt. Ei niitä kannata silti mennä ääneen lausumaan, koska pitäisi ymmärtää, että se on vain se oma tunne ja vastapuolella ajatellaan varmaan ihan samoin minusta.

Jonkun mielestä minä olen ihan taneli, kun kannatan persuja ja mun mielestä maahanmuutto on nyt isoin ongelma. Mutta voin sanoa ihan suoraan, että täällä päässä on taas vastakkaiset tunteet. Aika monesti vedotaan persujen kannattajien alhaiseen älykkyysosamäärään ja se on just sitä mistä puhuin aiemmin. Ihan samalla tavalla minä tunnen, että mokuttajan on oltava jotenkin tyhmä, kun se ei näe tässä olevan mitään ongelmaa. Miksi se ei ymmärrä ongelmaa, vaikka sille näyttää tilastoa ulkomaalaisten tekemistä rikoksista? Miksei se ymmärrä, että sillekin rahalle olisi parempaa käyttöä, kuin mitä täällä maahanmuuttoon laitamme ja lykkäämme kehitysapuun? Niin ja sen mokuttajan mielestä minä olen tietysti ihan perseestä, kun ajattelen niin juntisti ja itsekkäästi. Rasistikin varmasti olen automaattisesti, kun omaan tällaiset mielipiteet.

Jos luet SirMaxin 15 viimeistä viestiä tässä ja Eduskuntavaalit 2011 -ketjussa, niin tiedät mitä tarkoitan. Ei ole kyse siitä ketä Max kannattaa tai äänestää, vaan hänen tapansa keskustella. Ilman, että kukaan puhuu hänelle asiattomasti, tulee sieltä kaiken maailman vittuilut, pinkit lasit yms mikkihiiret. Jos en dikkaa Halla-Ahosta, niin olen samantien mustanmiehen halaaja wtf? Sitä tässä tarkoitin.

Tuohon boldattuun kohtaan: Mikä siinä on, että jos ei kannata persuja, on automaattisesti mokuttaja? En kannata persuja olen siis mokuttaja?

J
Tuohon boldattuun kohtaan: Mikä siinä on, että jos ei kannata persuja, on automaattisesti mokuttaja? En kannata persuja olen siis mokuttaja?

Joidenkin perussuomalaisten kannattajien on vaikea ymmärtää että maahanmuuttovastainen ihminen saattaa olla vielä enemmän vasemmistopolitiikkaa vastaan joka tekee persujen äänestämisen aika hankalaksi.

Joidenkin perussuomalaisten kannattajien on vaikea ymmärtää että maahanmuuttovastainen ihminen saattaa olla vielä enemmän vasemmistopolitiikkaa vastaan joka tekee persujen äänestämisen aika hankalaksi.

Itsehän olen siis sitä mieltä, että persut ratsastavat vain maahanmuuttoasialla. Ja tästä monet persujen kannattajat yrittävät olla eri mieltä. Mutta sit kuitenkin, kun ei ole persujen puolella, niin on heidän mielestään automaattisesti mokuttaja. Koittaisi jo päättää.

Kokoomushan tulee vaalit voittamaan. Kokomuus ja PS eivät mahdu samaan huoneeseen. Joten näistä tulee mielenkiintoiset vaalit.

Persuilla ei tule ikinä riittämään resurssit, tieto ja taito (näin todella kärjistäen siis) lunastamaan kaikkia lupauksiaan, jos olisi johtava puolue. Jo pelkästään eilinen puoluesihteeri episodi antoi osviittaa epäammattimaisuudesta. Mitä kaikkea he joutuisivatkaan selitellä vaalikauden aikana, jos hallitukseen pääsisivät!

Kyllä se on Kok + SDP tai Kok + Kes.

Enhän mä niin sanonu. Sanoinpa vain, että tunnen mokuttajan olevan tyhmä. Älä yhdistä turhaan lauseessa ollutta kahta asiaa: Mokuttajan on oltava tyhmä <---> kun ei näe tässä olevan mitään ongelmaa. Ei tarkoita sitä, että jos ei näe ongelmaa maahanmuutossa, on mokuttaja, vaan toisinpäin: Jos on mokuttaja, ei näe ongelmaa maahanmuutossa. Enkä edes sanonut sua mokuttajaksi. Otit vähän turhat pultit.

Tai jos toi oli yleisellä tasolla, niin taas samaa löytyy myös toiseltakin suunnalta. Kaikki persujen kannattajat on maahanmuuttovastaisia ja kaikki maahanmuuttovastaiset on kuulemma rasisteja. Yleistämistä nääs.

Kohta joku urpo tulee sanomaan että yksittäistapaus, ei saa yleistää. Mikäköhän ois ollut tuomio jos toi nainen ois vaikka kantanut teräasetta ja puolustanut itseään? Olisi varmaan joutunut linnaan, koventamisperuste ois varmaan rassssissmi.

Ongelmana on osaltaan resurssipula, osaltaan lainsäädäntö ja osaltaan vallitsevat arvot ja käytännöt niin kadulla kuin oikeudessakin. Kuten jo aiemmin sanoin, sopeuttamisessa on menty metsään ja pahasti. Ruotsissakin ollaan pikkuhiljaa herätty siihen, että parhaiten sopeudutaan kun väki hajautetaan pitkin maata eikä keskitetä heitä tietyille alueille. Suomessa vieläkin keskitetään ja juurikin nämä alueet ovat ne ongelmallisimmat. Hajautettu sijoitus, järkeistetty tukipolitiikka, tulijoiden pisteytys ja sopeutumisen arviointi vuosittain viiden ensimmäisen vuoden ajan olisivat ainakin paikallaan.

Eli maahanmuuttoon liittyvät ongelmat johtuu meistä eikä niistä tulijoista?Käsittääkseni ei ole mahdollista sponssata jollekin somaliperheelle asuntoa jostain Jämsästä ja sanoa että te pysytte täällä ettekä ikinä muuta lähellekään muita somaleja.Eiköhän pohjoismaissa ole ainakin rehellisesti yritettu "sopeuttaa" mamuja mutta silti rikostilastot ovat järkyttäviä.Olisko hyvä idea seuraavaks olla ottamatta niitä koska tuo sopeuttaminen ei oikein toimi?

. Siispä tyydyn siihen, että RKP ja Vihreät saataisiin pois hallituksesta. Jos ei molempia niin ainakin Vihreät. Samalla Vasemmistoliitto pitää saada tungettua niin pitkälle marginaaliin, että puolue kuolee omaan sateenkaarimokutukseensa. Voin siis periaatteessa äänestää Kokoomusta, Persuja, SDP:tä tai Keskustaa... Keskusta vaan ei omaa yhtään mielestäni varteenotettavaa edustajaa Helsingissä ja heidän politiikkansa on muutenkin pikemminkin haitallista Helsingille ja näin siis myös minulle. SDP:llä ei myöskään ole oikein mitään tarjottavanaan minulle ja periaatteesta karsastan puoluetta, joka on niin vahvasti ammattiyhdistysliikkeen käsikassara, vaikka liikkeestä vain pieni osa kannattaa puoluetta. Siispä Persut ja Kokoomus, Hallis ja Rydman. Molemmilla on hyviä ajatuksia ja kykyä esittää ne myöskin loogisesti ilman paatosta.

KD:ta en äänestä, koska meidän ideologiat eivät vaan natsaa yhteen vaikka muuten sielläkin on ollut muutamia ihan hyviäkin ideoita.

PS. Puhun puolueen äänestämisestä juurikin ryhmäkurin takia. Ehdokas ei itsessään pysty paljoa vaikuttamaan asioihin, mutta ikuisena optimistina uskon kuitenkin puolueen kannan muotoutuvan valittujen ehdokkaiden mukaan ja täten äänestän lähinnä itseäni olevaa ehdokasta. Jos vaikka se Rydman sais Kokoomuksenkin heräämään...

Eiköhän nuo vanhat valtapuolueet ole jo tehnyt sen minkä ne on ollut tehdäkseen.Syy minkä takia mä nään tän mamu jutun tärkeimpänä teemana näissä vaaleissa on se että sen hedelmiä ei voi olla näkemättä ellei ole sokea.Sen näkee rautatie asemalla,sen näkee lähiöissä,ja sen näkee uutisissa jatkuvina yksittäistapauksina.
Ja siis nyt meillä on kerrankin puolue joka on edes uskaltanut sanoa ääneen tekevänsä asialle jotakin niin ainakin multa menee ääni sinne.Voihan se olla että ne ei saakkaan mitään aikaan mutta kannattaa nyt edes yrittää.

Eli maahanmuuttoon liittyvät ongelmat johtuu meistä eikä niistä tulijoista?

Osaltaan kyllä. Me olemme heidät tänne päästäneet. Jos käytössä olisi ollut pisteytys ja tiukka käännytyskäytäntö niin ensinnäkään emme olisi ottaneet suurinta osaa nykyään täällä olevista edes vastaan ja toisekseen ongelmatapaukset olisivat saaneet lähtöpassit ensimmäisen rikoksen tehtyään. Yhteiskuntamme on liian pehmeä ja tämä johtaa siihen, että sitä on helppo käyttää hyväkseen.

Jos meidän kansa olis samaa laatua niin tää yhteiskunta romahtais viikossa.

Heitän lonkalta, että tässä on syy miksi hommat ei Afrikassa useinkaan toimi. Yhteiskunta koostuu ihmisistä.

Heitän lonkalta, että tässä on syy miksi hommat ei Afrikassa useinkaan toimi. Yhteiskunta koostuu ihmisistä.

Hommat ei toimi kun täysin erilaiset heimot on tungettu samojen "valtioiden" sisään. Afrikka pitäisi jakaa täysin uusiksi heimojen mukaan, luoda homogeenisia valtioita. Sitten viedä vähän kuria ja järjestystä porukalle ja jos hommat ei luonnistu niin kaikki apu lopetetaan. Joko korjaavat asiat tai nääntyvät nälkään. Siinä ois sitä motivaatiota lopettaa khatin mussuttaminen ja alkaa viljelemään sitä maata.

Persuilla ei tule ikinä riittämään resurssit, tieto ja taito (näin todella kärjistäen siis) lunastamaan kaikkia lupauksiaan, jos olisi johtava puolue. Jo pelkästään eilinen puoluesihteeri episodi antoi osviittaa epäammattimaisuudesta. Mitä kaikkea he joutuisivatkaan selitellä vaalikauden aikana, jos hallitukseen pääsisivät!

Kyllä se on Kok + SDP tai Kok + Kes.

Sun resurssit, tieta taito ei näköjään riittänyt tän ketjun sensurointiin.

Täytyy vaan toivoa ettei persujen myötä katolilaisuus mitenkään yleisty suomessa tai ei nuo raiskaustilastot ainakaan mihinkään parane...

Sun resurssit, tieta taito ei näköjään riittänyt tän ketjun sensurointiin.

Miksi sinä vastaat koko ajan noin epäasiallisesti? Onhan selvä asia, ettei uudella suurpuolueella ole esimerkiksi omaa virkamieskuntaa lainkaan, sen kehittämiseen menee vuosia. Myös muu hallitus- ja hallintokokemus puuttuu täysin.

Jos ja kun olet eri mieltä, kirjoita nyt jotain rakentavaa vastinetta.

Miksi sinä vastaat koko ajan noin epäasiallisesti? Onhan selvä asia, ettei uudella suurpuolueella ole esimerkiksi omaa virkamieskuntaa lainkaan, sen kehittämiseen menee vuosia. Myös muu hallitus- ja hallintokokemus puuttuu täysin.

Ja tuoko nyt on joku syy äänestää valtapuolueita jotka luo tänne Malmön kaltaisia kaupunkeja kaukonäköisellä politiikallaan?

Back
Ylös Bottom