kuulostaa huikeelta palkkakehitykseltä, olkoonkin komennuksilla kaunisteltu.
saako herralta udella minkä alan inssi olet?
itse vastaan myöhemmin ;)
Haiskahtaa nepotismilta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on muutama kuukausi bussikuskin ammattia takana, Kotka-Hki väliä ajellen, sopivan leppoisaa touhua. Palkaksi näyttäisi muodostuvan aika tasan 2000€/kk netto. Ennen olin tehtaassa duunissa jossa vuoden brutto pyöri siinä 65 000€ paikkeilla reippailla ylitöillä, tällä hetkellä tuntuu kyllä todalla hyvälle päätökselle etten palannut tehtaalle töihin syksyllä kun pyydettin.![]()
Jos nyt jonkun aikaa ajelisi bussia ja sitten liikenneopettajaksi...
jaa-a. Nykyään on varmaan hiukan hankalaa päästä IT-alalle tekniseen tukeen töihin?
Luulisin, että useimmissa kaupungeissa on vähintään 100 äijää yhden vapaan työpaikan perässä..
Missäs tehtaalla noin koviin bruttoihin olet päässyt?
Keskiviikkona tuli eka "tili" liiton kassasta, eli vuorotteluvapaakorvaus, maksetaan 4 vk välein, eli 20 päivää. 740 jäi nettona noin, 18,5 taisi olla veroprossa. Pidän tuota ihan hyvänä palkkana kun rakentaa kämppää itse itselleen ja perheelleen. ;)
Itsellä liitosta n.85e/pvä brutto. Nettona kuussa noin 1300e, en osaa tehdä mitään semmoista työtä talvella että kannattaisi töihin mennä. Pitäisi itselläkin alkaa melkein talo rakentamaan niin olisi talviksi jotain järkevää tekemistä treenamisen ohelle.
Niin siis ansiosidonnainen sulla? Tuo vuorottelukorvaus on tyyliin 70% siitä.
Nyt sitten mitenkään jeesustelematta tai syyttelemättä. Mutta ihmettelen tuota kun tietyillä aloilla on mahdollisuus painaa vitusti hommia tiettynä aikana vuodesta ja ottaa sillä tavallisen tallaajan vuosipalkka. Sitten ollaan toinen puoli vuodesta "lomailemassa" ja saa kassasta hyvän korvauksen. Ihmettelen kun tätä ei ole vielä tukittu mitenkään... 85 euron päivärahaan pitää olla jo kohtuu tienisti. Mulla tuo taisi olla mainittu johonkin 68 euroon tai vastaavaan. Oma vuosipalkka oli 32.000 euroa.
Katkeraa tilitystä ;) Joku saa optioita miljoonia ja sinä olet kateellinen jostaki muutamasta tonnista mitä joku duunari saa. Jos on erikoistunut johonkin kausiluonteiseen työhön niin pitäähän siitä jotain etuakin olla. Paljon siinä ainakin on haittapuolia, 4-6kk töitä ja aina monoa perseeseen, onko töitä vai ei. Aina epävarmaa hommaa, lainan saannit yms yms. hankaloituu huomattavasti. Meikäläiselläki vuosiansiot siinä 20-40 te väliin ollut jo vuosia niin ei näillä rikkaaksi tulla vaikka välillä saisikin ansiosidonnaista.
Olen kyllä 100 varma että tämä ansiosidonnainen tulee muuttumaan, saa nähdä milloin. Toivottavasti päivien määrä vähenee mutta maksettava summa kasvaa jos johonki pitää muuttua.
En noista tietoliikenne-kavereista tiedä, mutta osaava koodaaja saa varmasti hommia. Eipä luulis että noi Nokian Symbian-koodaajat kauaa ole työttömänä, jos ei ihan onneton ole. Ja jos varsinkin symbianille on jotain osannut tehdä, niin kaikki muu koodaaminen luulis olevan aika helppoo :DSorry ot:
Kertokaas viisaammat mites tuo Nokian seikkailut vaikuttaa it-alan hommiin tai siis tarkemmin mihin it-alan osa-alueisiin? Kiinnostaisi nuo tietoliikenne-inssin koulutus, mutta ei viitsisi kouluttautua (toiseen kertaan) aikuisiällä työttömäksi. Onkos tuolla noksulla paljonkin kenkää saavien joukossa noita tietoliikenne-kavereita vai enempi koodaaja-osastoa?
Ennen olin tehtaassa duunissa jossa vuoden brutto pyöri siinä 65 000€ paikkeilla reippailla ylitöillä, tällä hetkellä tuntuu kyllä todalla hyvälle päätökselle etten palannut tehtaalle töihin syksyllä kun pyydettin..