🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Jos ei tosiaan niitä hiilareita syö (muusta kuin esim. hedelmistä), niin eipä niitä kaloreita tarvi laskea. On ihan eri asia syödä "puhdasta" ruokaa 2000 kalorin verran, kuin että syö ruokaa missä on pastaa/leipää/yms mukana, ja elimistö myös ottaa tommoset ruuat vastaan eri tavalla ja sen läskin kertyminen on helpompaa. Ite oon huomannu että jos en syö nuita leipiä sun muita ollenkaan, se läski lähtee vaikka en edes yrittäis laihtua..kunhan nyt en juo litraa oliiviöljyä aamupalaks.

Ja jos joku sanoo että "en voi elää ilman hiilareita" tms. niin höpö höpö. Kun ne hiilarit jättää pois siinä menee jokasella hetki että elimistö tottuu ottamaan sen energian rasvasta, mikä johtaa siihen että tulee enemmän tai vähemmän huono/omituinen olo. Se, kauan se kestää on ihan henkilökohtasta. Joillan menee ohi viikossa, toisilla kuukaudessa. Se on kuitenkin kaikki sen arvosta kun ainaki itellä on aina huomattavasti paljon parempi olo, mitä vähemmän syön leipää/pastaa/riisiä.

Kysynpä nyt viimein asiaa joka ei lakkaa ihmetyttämästä: miten ihmeessä saat alas 25g öljyä kertaistumalta? Tiedän että tosimies vetää pullon suusta rypsäriä, mutta ainakaan itselleni tämä ei ole pidemmän päälle vaihtoehto: tulee lopulta oksu. Rasvaahan saa sotkettua monenlaiseen mössöön mukaan, mutta korkeintaan ruokalusikallisen, muuten alkaa maistua jo paskalta.

30g öljyä lasiin -> suuhun -> vettä perään ja iso nielaus :D tolleen menee. 5g jää suunnilleen sinne lasinpohjalle, ne voi nuolla sieltä pois jos haluaa :)

30g öljyä lasiin -> suuhun -> vettä perään ja iso nielaus :D tolleen menee. 5g jää suunnilleen sinne lasinpohjalle, ne voi nuolla sieltä pois jos haluaa :)

Juuri tätä tarkoitin. Tommonen menee KERRAN, mutta monesti päivässä, jopa viikkojen ajan? Ei vaan pysty, järki lähtee kun ruokailu pelottaa. Eli: jos öljyn kiskominen raakana on liikaa, kannattaako ketoosista edes haaveilla?

Juuri tätä tarkoitin. Tommonen menee KERRAN, mutta monesti päivässä, jopa viikkojen ajan? Ei vaan pysty, järki lähtee kun ruokailu pelottaa. Eli: jos öljyn kiskominen raakana on liikaa, kannattaako ketoosista edes haaveilla?

Mm niin, totuttelukysymyshän tuo on. Rasvaa on vähän hankala saada hirveitä satseja muuten kuin suoraan öljystä, paistorasvana yritin käyttää jäätäviä määriä ja hyi vittu mitä moskaa siitä tulee; uppopaistettua jauhelihakeittoa jossa liemenä on öljyä, naminami. Kananmunista voi kiskoa ihan hyvät satsit rasvaa, samoin tonnikalan seassa menee helposti 20g. Mutta helpoimmalla pääsee jos kykenee vetään pullosta, mulla ei ainakaan opiskelijana raha riitä taiteilemaan muuten noiden ruokien kanssa.

Sinänsä Mannisen protein pudding on aika hiilariton eikä pari desiä maitoa varmaan hommaa kaada.
Oon yrittänyt etsiskellä ja kehitellä jotain mudcaken tyylistä mutta se suklaan maun saaminen taitaa olla liian haastavaa...

tosta puddingista( varsinkin se uus toffee&banaani) saa tehtyä pannaria; kuohukermaa ym.vastaavaa 4dl-muna-2scooppia puddingia-vähän makeutusainetta jos tuntuu et vaatii-voita oman maun mukaan n.25-50g sulatettuna =uunipellillinen. testattu tänään tavis kaveriin,joka ei oo mitään dieettihommeleita harrastellut ja muutoinkin perso makealle-upposi hyvin :)

Ketoosillakin pitää olla miinuksilla jos laihtua meinaat. Iten olin 4 kuukautta ketoosilla paino tippu ihan hyvin 93->84 mutta missään nimessä en mitää ketooseja suosittele kenellekkään se on yksi vittumaisimmista laihareista ikinä. Pekonin ja salaatin puputtaminen vituttaa pitkässä juoksussa.

Jos pystyt normista laihduttamaan ni laihduta jos et ni ketoosi on hyvä ratkasu.

Ketoosillakin pitää olla miinuksilla jos laihtua meinaat. Iten olin 4 kuukautta ketoosilla paino tippu ihan hyvin 93->84 mutta missään nimessä en mitää ketooseja suosittele kenellekkään se on yksi vittumaisimmista laihareista ikinä. Pekonin ja salaatin puputtaminen vituttaa pitkässä juoksussa.

Jos pystyt normista laihduttamaan ni laihduta jos et ni ketoosi on hyvä ratkasu.
Ketoosi dietti on vitusta, alkoi pikku hiljaa vituttaa kanamunat,pekonit,juustot ei todellakaan ollut mielekästä kun väkisin piti ruokaa syödä, aluksi oli niin hienoa kun sais mättää ruokaa perkeleesti.

Mielummin on sitten pienessä nälässä normi dietillä, kuin enää tuota paska diettiä vetää läpi

En nyt ihan tarkkaan tiiä mitä "ketoosi dieetti" pitää sisällään, mutta jos pitää pelkästään syödä pekonia, kananmunia, juustoa ja salaattia niin ei ihme jos vituttaa. Jos taas ei ihan noin tarkasti syö (eli syö lihaa, kanaa, kalaa, pähkinöitä, vihanneksia, hedelmiä...unohankohan jotain..) niin sitten kummastuttaa että mikä vituttaa. Jokanen tietty saa syödä mitä haluaa ja kiroilla mille syömisille huvittaa, mutta kyllä minä mielummin syön esim. läjän näitä http://www.crossfitfootball.com/page/index.php?menu=nutrition&page=meatballs + vihanneksia lounaaks, ku oon "pienessä nälässä normi dieetillä".

En nyt ihan tarkkaan tiiä mitä "ketoosi dieetti" pitää sisällään, mutta jos pitää pelkästään syödä pekonia, kananmunia, juustoa ja salaattia niin ei ihme jos vituttaa. Jos taas ei ihan noin tarkasti syö (eli syö lihaa, kanaa, kalaa, pähkinöitä, vihanneksia, hedelmiä...unohankohan jotain..) niin sitten kummastuttaa että mikä vituttaa. Jokanen tietty saa syödä mitä haluaa ja kiroilla mille syömisille huvittaa, mutta kyllä minä mielummin syön esim. läjän näitä http://www.crossfitfootball.com/page/index.php?menu=nutrition&page=meatballs + vihanneksia lounaaks, ku oon "pienessä nälässä normi dieetillä".

No en nyt jaksanut vaivautua koko ruokalistaa tänne kirjoittamaan, kunhan kirjoitin sellaiset ruoka aineet joista itse tykkään proteiinit ottaa.

On varmasti hyvää lihaa tuo, mutta tuki sitä joka pvä turpaan, niin ei parin viikon jälkeen varmasti maistu

Voihan sitä rypsi,- tai oliiviöljyä lorautella niitten ruokien päälle mitä syöt. Tai sitten vaikka proteeinijuomien sekaan jos sellaisia juot. Jos ei maistu niin koita jostain ostaa halvalla pähkinöitä ja mussuta niitä. Jos ei sekään kelpaa, osta rasvasta jauhelihaa. Maksaa paljon vähemmän ku vähärasvanen, ja siinä on jo itessään sitä rasvaa niin ei tarvi alkaa lisäilee. Muutenkin voit ne kaikki ruokas paistaa kunnon läjässä sitä öljyä.

No en nyt jaksanut vaivautua koko ruokalistaa tänne kirjoittamaan, kunhan kirjoitin sellaiset ruoka aineet joista itse tykkään proteiinit ottaa.

On varmasti hyvää lihaa tuo, mutta tuki sitä joka pvä turpaan, niin ei parin viikon jälkeen varmasti maistu

:rolleyes:

Kuka hullu sitä nyt samaa ruokaa syö joka päivä? Saati sitten parin viikon ajan? Tolla sivulla minkä linkitin oli 7 eri ruokaohjetta, ja ne on vaan esimerkkejä ruuista mitä voi syödä. Ei ne mahdolliset ateriat mitä voit syödä jotenkin omituisesti tipu muutamaan hassuun vaan sen takia että jätät riisin/pastan/leivät/perunat pois.

Montas grammaa niitä hiilareita sitten saisi maksimissaan olla ? painoa itellä löytyy 89kg. ja sitten sellanen juttu kun tässä nyt ns kesäkuntoon yritetään niin eikös tuo keto ole tähän kohtaan parempi kuin normi dietti ?

Yök, en todellakaan vetäis öljyä suoraan pullosta. Ainoastaan kalanmaksaöljyä voin ottaa ruokalusikalla (sitruunan makuista). Muuten käytän öljyistä vain oliiviöljyä, ja sitäkin vain harvoin salaateissa. Mun mielestä helpoin tapa lisätä rasvaa on laittaa paljon (50-100g) voita kermakastikkeisiin ;) Muuten ei lähde nälkä kunnolla. Lisäks juon usein jälkkäriks teetä isolla kermamäärällä. Myös pähkinöissä on aika paljon rasvaa, jos en ole kotona niin mul on aina mantelipussi mukana.

Mä join öljyä pullosta pitkät tovit, mutta vaimo rupesi epäilemään että pullo pilaantuu.. Ja kuulemma oli niin juopon näköistä touhua, kun kiskoi huikkia pitkin päivää.

Ihan oikeasti ei tuntus missään vaikka jois koko pullon sillä istumalla. Eiköhän kaikkeen totu?

Hyvälaatuinen oliiviöljy maistuu sellaisenaan ihan hyvälle. Olen juonu suoraan pullosta ja useita kertoja päivässä. Ei mitään ongelmaa. Kunhan vaan katot että se ei ole sitä marketin halvinta bulkkipaskaa niin kyllä sitä voi sellaisenaan vetää.

Ei ne mahdolliset ateriat mitä voit syödä jotenkin omituisesti tipu muutamaan hassuun vaan sen takia että jätät riisin/pastan/leivät/perunat pois.

Näinpä.
Monilla tosin taitavat leivät/perunat/pastat sun muut hötöt olla ruokavalion perusta, joten ilmankos koko homman kääntäminen päälaelleen tuntuu vaikealta. Lisäksi jos ajatuksena on ottaa kuukauden tai parin dietti ja sen jälkeen palata takaisin hiilarimättöihin, koko homma on tuomittu jos ei epäonnistumaan, niin ainakin olemaan kurjaa. IMO pastalinjalle palaaminen ketoosin jälkeen on vähän... noh, hölmöä. Jos lähtee ketolle tai VHH:lle, tekee sen sitten kunnolla.

Back
Ylös Bottom