Edelleen korostan ISOSTI, että kastellia ei voi verrata noihin elementtitaloihin mitenkään. Se on pitkästä tehty talo lähinnä vertausta, mutta sillä erotuksella, että jokainen lauta on millilleen oikean mittaisia. Pystyksen sössii ite tai sen sössii asentajat. Valinnan vapaus on kastellissa ottaako puina tontille vai asennettuna.
Eli samaa shaibaa noi ei todellakaan ole. Sitäpaitsi toinen ero on, että kastellin voin muokata käytännössä itse. Mahdollistaa täysin erilaisen suunnittelun kun elementtitalot, joissa mennään elementtien ehdoilla.
Miksi edes valita kastelli kun ei eroa pitkästä tehtyyn. Siksi, että kastellin arkkitehti piirtää talon puhtaaksi. Sahaus on tehty millintarkasti ja optimoiden. Tuohon optimointiin ei pysty KUKAAN tontilla. Eli voi olla jopa halvempi kun tilailla puuta tontille ja sahailla vähän sinnepäin mahdollisesti 20% hukalla. Kastelli voi ajaa samasta laudasta 3 eri taloon osia, jolloin hukkaa ei synny käytännössä ollenkaan. Ison toimittajan ostosopimukset. Ikkunat, ovet sun muut saa kastellin ostoedut. Vaikka kastelli lisää katteen tuohon voi hinta olla sama kun itse tinkien. Omaa vaivaa ei tarvitse nähdä. ym ym.
En sano että kastelli olisi paras toimittaja, mutta jos joku kertoo paremman astukoon esiin

. Ei sovellu ehkä tyypeille, joilta puuttuu 2 kpl peukaloita ja se osa aivolohkosta, jossa käsitellään rakentamista. Vaatii vähän omaa osaamista kastellitalo.
Äääh. Samat jutut olen kirjottanut miljoonaan kertaan. Tulipahan vielä kerran.
Terveisin itse talonsa sisältä ja ulkoa piirtänyt ja kastellin rakentaja ja erittäin tyytyväinen nykyinen kastellitalon omistaja.