Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä saisi sellaista halkaistun muoviletkun tapaista reunanauhaa, tarkoitus olisi pellissä olevan reiän reunat saada siisteiksi.
Pelti on jotain 1mm paksua ja on niin ruma kun on vain leikattu reuna, muoviletkua kun alkaa halkomaan niin tulee sen näköinen että itse tein ja säästin.

Eikös tuohon mene ihan nämä erilaiset autojen ikkuna tiivistenauhat yms joita ainakin muistaakseni biltemassa myydään.

Maksaako lähettäjä postimaksun jos lähettää ulkomaille paketin? Tässä tapauksessa Afrikasta olisi tulossa paketti Suomeen.
Just tarkkaa tietoa Afrikan käytännöistä ei ole, mutta eiköhän se lähettäjä maksa lähettipä mistä tahansa minne tahansa.

Olen kuullut puhuttavan "Ojalan laskuopista". Mitä tällä tarkoitetaan? Netti ei anna selkeää vastausta. Jos joku vanhemman kaartin ihminen vois valaista asiaa niin olisin kiitollinen.

Tähän sun kysymykseen liittyy tällainen detaljee: sikäläisessä kulttuurissa on esimerkiksi sääntönä, että naisen on käytettävä sitä hamettansa aina, jos se on sellaisessa tilanteessa missä toinen mustalainen voi sen nähdä. Nyt päästäänkin siihen kysymykseen, että kuka työnantaja antaa alaisensa olla töissä romanihame päällä :D

Ja vastauksena sun kysymykseen: meikäläisen kotikaupunki on mustalaisten luvattu maa. Itse tiedän 3-6 jotka käy töissä, ja yhteistä näille on se, että kukaan heistä ei oo syvällä siinä niiden kulttuurissa.

Eräässä kirjastossa ainakin on henkilö duunissa kyseinen hame niskassa.

Olen kuullut puhuttavan "Ojalan laskuopista". Mitä tällä tarkoitetaan? Netti ei anna selkeää vastausta. Jos joku vanhemman kaartin ihminen vois valaista asiaa niin olisin kiitollinen.

En oo vanhemman kaartin ihminen, mutta wikipedia selventää asiaa näin:

Ojalan laskuoppi viittaa sanontaan ja matematiikankirjoihin joita kirjoitettiin 1900-luvun vaihteessa. Ojalalla voidaan tarkoittaa:

Sillä ja muilla vastaavilla sanonnoillahan korostetaan vaan yksinkertaisen peruslaskennon ja maalaisjärjen avulla tehtyä päätelmää tai laskelmaa vastapainona päin persettä tehdyille tai epäilyttäville laskelmille. Useinhan varsinkin lehdissä näkee jotain ihmeellisiä laskelmia jostain lähinnä talouteen tai maahanmuuton kustannuksiin liittyvästä. Näissä yhteyksissä usein asiaa voi arvioida yksinkertaisesti esim. laskemalla yksikköhinta*määrä.

Mulla on irssi pyörimässä koulun palvelimella ja yritän kirjautua sinne puttyllä ja avata screenin. Jostain syystä en pääse tuohon screeniin, vaikka irc-kanavalla liittyessäni näen kuitenkin, että mulla on samalla palvelimella se screen auki. Siis kun liityn kanavalle, niin näen siellä oman normaalin nimimerkkini sekä tämän nyt liittyessäni tekemäni nimimerkin, koska en voi tietenkään käyttää samaa nickiä sen ollessa jo käytössä. Miten tuonne alkuperäiseen screeniin pääsee?

Masentaako muita välipäivinä salilta? Mulla on aina treenipäivinä mieliala korkealla koko päivän, ja varsinkin treenin jälkeen tulee hyvänolon tunne. Sitten taas välipäivinä on sellainen vetämätön olo ja masentaa, toisinaan jopa raivostun pienistä asioista.

^ Aika usein tekisi mieli mennä salille välipäivinä. Sitten kun ei pääse niin vituttaa joka asia.

Masentaako muita välipäivinä salilta? Mulla on aina treenipäivinä mieliala korkealla koko päivän, ja varsinkin treenin jälkeen tulee hyvänolon tunne. Sitten taas välipäivinä on sellainen vetämätön olo ja masentaa, toisinaan jopa raivostun pienistä asioista.

jeap, tuttu tunne. varsinkin kun tuntus siltä että vois treenaa vaikka viikon putkeen ja tekis mieli mennä vähän treenaa kun siitä tulee niin hyvä olo ja ruoka maistuu paremmin mutta pää sanoo että pitää olla välillä pois salila :D

There is no screen to be resumed. En kyl tajua, kun oon vielä tasan tarkkaan samalle palvelimelle kirjautuneena.

Yrität vissiin avata sen screenin screen -r komennolla? Jos niin ni koitappa screen -x. Jos toikaan ei auta ni tapa se screen ja luo uusi.

Ennenvanhaan kansakoulussa oli Ojalan laskuoppi,sit tuli peruskoulu ja kaikki muuttui.

Back
Ylös Bottom