Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Käytetäänkö miesten tuoksuista myöskin sanaa hajuvesi? After shave on tietysti partavesi, mutta entä "Eau de toilette"-luokiteltuja tuotteita?

wikistä:
Hajuvesi on alkoholipohjainen, tuoksuva kosmetiikkatuote. Sen pääasiallisina ainesosina ovat kuljetinaineena toimivan alkoholin lisäksi erilaiset tuoksuvat yhdisteet tai aineet, joita tuotetaan niin kasveista, synteettisesti kuin vähenevässä määrin eläinkunnan tuotteista. Hajuvesiä on erityyppisiä, kuten eau de toilette ja eau de parfum. Ne eroavat toisistaan lähinnä eteeristen yhdisteiden ja alkoholin prosenttisuhteissa - eau de parfum sisältää enemmän tuoksuvia ainesosia ja on siten kalliimpi. Eau de Cologne eli kölninvesi on hajuvesistä halvin tyyppi, siinä on eteerisiä öljyjä 2-5%. Eau de Toilettessa (EdT) aromiaineita on 5-20% ja parfyymissä (EdP) 10 - 30%. Eläinkunnan tuotteista saadut hajuyhdisteet ovat herättäneet paljon vastarintaa.

Miksi?? Koirilla on pakottava tarve jemmata luu pihalle? Just annoin koirille rustoluut, ja nyt toinen rääkyy omansa kanssa aivan sydäntä särkevästi ulko-oven edessä. Toiset sanoo että "pahan päivän varalle" Mutta miksi vain luu? eikä myös muitakin herkkupaloja?

Miksi?? Koirilla on pakottava tarve jemmata luu pihalle? Just annoin koirille rustoluut, ja nyt toinen rääkyy omansa kanssa aivan sydäntä särkevästi ulko-oven edessä. Toiset sanoo että "pahan päivän varalle" Mutta miksi vain luu? eikä myös muitakin herkkupaloja?

Kyllä mun koirani hautaa myös sämpylöitä, ja mitä vaan mitä se ei juuri sillä hetkellä halua syödä. Kerran kulki puoli tuntia ympäri kämppää leipä suussa kun ei löytänyt sille hyvää piiloa (olin ikävä ja kielsin kissanhiekkalaatikon käytön tähän tarkoitukseen). Itse ihmettelen, miksei koira eritä sylkeä kun sillä on ruokaa suussa. Kyllä sen sämpylän olisi kaiken järjen mukaan pitänyt puolessa tunnissa vettyä aikalailla.

Kyllä mun koirani hautaa myös sämpylöitä, ja mitä vaan mitä se ei juuri sillä hetkellä halua syödä. Kerran kulki puoli tuntia ympäri kämppää leipä suussa kun ei löytänyt sille hyvää piiloa (olin ikävä ja kielsin kissanhiekkalaatikon käytön tähän tarkoitukseen). Itse ihmettelen, miksei koira eritä sylkeä kun sillä on ruokaa suussa. Kyllä sen sämpylän olisi kaiken järjen mukaan pitänyt puolessa tunnissa vettyä aikalailla.

Jos en oo ihan väärässä niin koirilla toi suun kuivuminen ei toimi ihan samalla tavalla kuin ihmisillä. Meiän koirat ainakin on kuolannu ainoastaan kahdessa eri tilanteessa, sillon kun ne odottaa jotain ruokaa tai sillon kun ne on ulkona lämpimällä ilmalla.

Jos en oo ihan väärässä niin koirilla toi suun kuivuminen ei toimi ihan samalla tavalla kuin ihmisillä. Meiän koirat ainakin on kuolannu ainoastaan kahdessa eri tilanteessa, sillon kun ne odottaa jotain ruokaa tai sillon kun ne on ulkona lämpimällä ilmalla.

Tarkoitatko "kuolaamisella" jotain tämännäköistä: :kuola: ?
Siinä tapauksessa minun koirani ei kuolaa ikinä, ei roiku jojot suupielistä kun on tiiviit huulet (parsonrusselinterrieri). Kyllähän ihmiselläkin alkaa syljeneritys helposti jo pelkästä ruoan tuoksusta, mutta eiköhän sen funktio liity nimenomaan syömiseen, ei ruoan haisteluun. Kun koira syö, sylki on siellä missä sen kuuluukin, eikä suun ulkopuolella. Simppeliä? Siis: jos pelkkä ruoan haistaminen tai tieto ruoan saamisesta (Pavlov lienee kaikille tuttu?) riittää saamaan aikaiseksi runsaankin syljenerityksen, niin on se nyt ihme jos sitä sylkeä ei erity kun se koira kantaa ruokaa suussa. Mitä ilmeisimmin siinä on joku juju, eli ehkä koiran syljenerityksen säätely on kehittynyt sellaiseksi, että se ei sitä suotta tuota silloin kun koira vaan kantaa ruokaa. Ihminenhän ei kuljettele ruokaa suussaan, ja erittää sylkeä vaikka imeskelisi pelkkiä kiviä..

Kertokaa, kumpi kuluttaa enemmän:

1) Tunnin Bodypump tunti ihan täysillä vedettynä eli painoja ihan kunnolla tangossa

vai

2)Tunnin juoksulenkki

Pumppi eikös vain?

Toivoisin myös jotain vertailua kumpi on parempi keino kuluttaa tuo yksi tunti. Kumpi on siis tehokkaampaa pidemmän päälle.

tai oikeastaan vielä korjaus ylempään eli tunnin tehokas salitreeni vastaan tunnin tehokas juoksulenkki? Kumpi on tehokkaampaampi noin pidemmän päälle?

Kysymystä verokortista. Verokortissa lukee:

Laskelma veroprosentista

Koko vuoden verot yhteensä.......32,80
Perusprosentti..........................1%

Eli tuleeko tuon 32,8e lisäksi vielä 1% veroa tuloista vai onko tuo 1% pyöristys päivärahaprosentista joka on 0,82%?

Kysymystä verokortista. Verokortissa lukee:

Laskelma veroprosentista

Koko vuoden verot yhteensä.......32,80
Perusprosentti..........................1%

Eli tuleeko tuon 32,8e lisäksi vielä 1% veroa tuloista vai onko tuo 1% pyöristys päivärahaprosentista joka on 0,82%?
Nopeasti katsottuna vaikuttaisi siltä, että tuo maksamasi vero eli 32,80e on 1% vuoden veronalaisista tuloistasi. Siis veronalaiset tulosi ovat olleet 3280e.

Tarviiko esittää plussakorttia jos maksaa plussaseteleillä?

Tarvitsee, jos haluat plussapisteet itsellesi. Sitten vasta maksat haluamallasi tavalla eli noilla plussaseteleillä.

Missä kohtaa suunnilleen Die Hard 3 Halme esiintyy? 0-120 min

Vilkasin omasta niin siinä 1:06 holleilla alkaa kyseinen kohtaus.

Nopeasti katsottuna vaikuttaisi siltä, että tuo maksamasi vero eli 32,80e on 1% vuoden veronalaisista tuloistasi. Siis veronalaiset tulosi ovat olleet 3280e.

Niin jäi tuossa yöllä vähän vajaaksi tuo oma viestini.

Eli verokortissa lukee:

Vuoden tulot: 4000e

Sitten ihan alhaalla lukee:

Laskelma veroprosentista
Koko vuoden verot:...32,8e
Perusprosentti:.........1%

Eli tuo 32,8e tulee ilmeisesti päivärahaprosentista, joka on 0,82%. Mutta mitä tekemistä tuolla perusprosentilla on? Maksanko päivärahaprosentin lisäksi tuon perusprosentin?

Miksei mun avatar näy tuon isompana?

Sun laittamas kuva on noin pieni? pistä kooks 121x121 pikseliä niin pitäs olla isompi.

Back
Ylös Bottom