Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

On vaikeaa sanoa jotain yksittäistä kreatiinia, koska vaikuttaa niin eri tavalla eri ihmisiin. Omien kokemusten mukaan kuitenkin American pure creatine osoittautui hyväksi.

Täällä taas en ole huomannut mitään eroa käytön ja käyttämättömyyden välillä. Tuntuu että edes neste ei ole tarttunut kehoon jos vaakaa on uskominen

Aloitin kreatiinin viiden päivän latausjakson, 20g päivässä. Latausjakso jäi yllättäen kesken toisen päivän jälkeen seuranneen töihin soiton takia, jolloin kreatiinin käyttö pysähtyi loppuviikoksi. Miten minun tulisi nytten toimia jatkossa? Ens viikko olisi näillänäkymin vapaata töistä,niin voisinko aloittaa latausjakson uudelleen,vai miten toimin?

5½päivän tankkaus jakso. Viitenä ensimmäisenä päivänä 20g yhteensä ja sit kuudentana vielä 10g.
Olen käynyt vaa'alla joka aamu ja paino on pysynyt nyt kuukauden alkupaino+0,5kg.

HM, voit aloittaa latausjakson joko uudestaan, tai jatkaa siitä mihin jäit. Itse aloittaisin latausjakson uudestaan saadakseni täyden hyödyn kreatiinista.
Ja Änhoo onko tuntunut nestehukkaa? Oletko juonut tarpeeksi? Kreatiini kun kerää nestettä, niin ylimääräinen veden juominen on suotavaa.

Mitenkäs pitkään ootte käyttäny yleensä kreatiini pyruvaattia putkeen? Itselläni on just loppumaisillaan Leaderin 100% Creatine Pyruvate purkki ja kauan on kyllä kestänykki. Ja nyt mietin et ostaisinko uuden purkin ja jatkaisin käyttöä ilman mitään taukoja? Oon käyttäny tota aina ennen treeniä ja välillä ennen lenkille lähtöä.

Tulee käytettyä kreatiinia + beta-alaniinia yhdessä. Kreatiinia on mennyt 5vk latausjaksoineen niin oletteko pitäneet taukoa myös b-alaniinista samalla?

Pakkikselta joskus luin jonkun linkkaamasta tutkimuksesta, että beta-alaniini kertyy elimistöön n. 10v verran jonka jälkeen tasot säilyvät. Eli huomattavasti pidempään kestää kuin kreatiinillä, että tasot saavutetaan. Kai tuon 10vko jakson jälkeen vielä pari viikkoa vähintään voisi käyttää ylläpitoon ja sen jälkeen taukoa, jos siltä tuntuu.

" Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 g päivässä. Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiinin vaikutus säilyy tauonkin aikana, koska ylläpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot."
Fastin sivuilla tuollaiset käyttöohjeet. Miltä näyttää?

Otetaanko tuo ylläpitojakson 5-10g ennen ja jälkeen treenin (5g ja 5g) vai koko setti treenin jälkeen?
Mites vapaapäivinä jolloin ei käy salilla? Otetaanko silloinkin latausjaksolla täydet 20g ja ylläpitojaksolla se 10g vaikka perus vesilasin kanssa?

Mites tämmöinen homma? Olen tuota kreatiinia käyttänyt jo varmaan vuoden päivät ainoastaan palkkarissa treenipäivinä ehkä noin 5g kerrallaan. Aina kevyellä viikolla (noin 1/ 2kk) olen pitänyt taukoa.
En ole jaksanut hifistellä ja vetää tankkausjaksoja, mutta nyt olen ruvennut miettimään onko mennyt pulverit hukkaan.
Tulokset on kyllä nousseet, mutta sehän voi jouhtua vaikka planeettojen asennosta.:rolleyes:

Kaikki erikoiskreatiinit on rahastusta. Vaikka monohydraatti jää lasin pohjalle, niin happamassa mahalaukussa sekin liukenee. Pyruvaattia kun ostaa niin saa vähemmän kreatiinia ja maksaa enemmän.

Mites tämmöinen homma? Olen tuota kreatiinia käyttänyt jo varmaan vuoden päivät ainoastaan palkkarissa treenipäivinä ehkä noin 5g kerrallaan. Aina kevyellä viikolla (noin 1/ 2kk) olen pitänyt taukoa.
En ole jaksanut hifistellä ja vetää tankkausjaksoja, mutta nyt olen ruvennut miettimään onko mennyt pulverit hukkaan.
Tulokset on kyllä nousseet, mutta sehän voi jouhtua vaikka planeettojen asennosta.:rolleyes:

No, ei ne pulverit ny ihan hukkaan oo menny, mutta et oo saanu niistä kyllä täyttä hyötyä. Tolla määrällä oot saanu täytettyä ne kehosta treenin aikana kuluneet kreatiinit takas, mutta itse lisäteho aineesta on varmaan ollu aika minimalistinen. Sitä kreaa pitää tunkee joka päivä napaan, että ne tasot pysyy korkealla! Ja ainoa tapa saada ne maximi korkeuteen on 5-7 pv:n tankkausjakso. Voi myös vetää ilman tankkausjaksoa joka päivä 5g, mutta silloin tasot ei nouse yhtä korkeiksi. Ja kandee (edes varmuuden vuoks) kierrättää käyttöä max 3kk on ja 1 off.

Se halvempi on ihan yhtä turvallista ainakin. Ei kannata maksaa turhaan. Normaali kreatiini on se paras, ei turhia hifistelyitä.

No, ei nyt ihan niinkään. Ei tosta halvemmasta oo mitään takuita kuinka usein sitä testataan. Sen sijaan Creapure on tutkitusta puhtainta kreaa maailmassa ja sen tuotantoa ja puhtautta vahditaan koko ajan. Ja vaikka tua halvempi krea olisikin "ihan puhdasta" niin ei se silti ole yhtä puhdasta kuin Creapure! :) Kreatiini on muutenki niin halpaa - Suomesta saa netist alle 20 eurol kilon pönkän Creapurea. Varmastikin tua halvempikin on "ihan hyvää", mutta miksi jättää varaa yllätyksille?

Mitenkäs kun kreatiinipurkin kyljessä lukee, että ei suositella kofeiinituotteita käytettäväksi samanaikaisesti. Mitä haittaa siitä nyt sitten loppupeleissä on jos esimerkiks juo kahvia parikolme kuppia päivässä ja käyttää kreaa? Kofeiinihan kai poistaa nestettä kehosta(?) kun taas kreatiinin pitäis lisätä. Onko se nyt ihan sama että käyttääkö sitä kofeiinia vai ei. Viisaammat kertokaa..

Mitenkäs kun kreatiinipurkin kyljessä lukee, että ei suositella kofeiinituotteita käytettäväksi samanaikaisesti. Mitä haittaa siitä nyt sitten loppupeleissä on jos esimerkiks juo kahvia parikolme kuppia päivässä ja käyttää kreaa? Kofeiinihan kai poistaa nestettä kehosta(?) kun taas kreatiinin pitäis lisätä. Onko se nyt ihan sama että käyttääkö sitä kofeiinia vai ei. Viisaammat kertokaa..

Älä murehdi, ota molempia.

Back
Ylös Bottom