Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei saa mitenkään. Tänään heitin juuri muistaakseni jo viidennen sheikkerin roskiin kun haisi niin paskalle.

Älkää pitäkö niitä kiinni, peskää hyvin ja jättäkää auki, ei kantta paikoilleen.

Ei saa mitenkään. Tänään heitin juuri muistaakseni jo viidennen sheikkerin roskiin kun haisi niin paskalle.

5 sheikkeriä roskiin? Itselläni on ollut varmaa 4 vuotta sama sheikkeri käytössä, eikä se millekkään haise. Joskus unohtunut jopa salikassiin moneksi päiväksi, ja sittenhän se vasta kuolemalle haiseekin. Peskää pesuaineen kanssa ja jättäkää likoamaan.

5 sheikkeriä roskiin? Itselläni on ollut varmaa 4 vuotta sama sheikkeri käytössä, eikä se millekkään haise. Joskus unohtunut jopa salikassiin moneksi päiväksi, ja sittenhän se vasta kuolemalle haiseekin. Peskää pesuaineen kanssa ja jättäkää likoamaan.

On mullakin ollu varmaan 5 vuotta toi sama sheikkeri ja ennen oon saanu ihan pesemällä fairyllä sen hajun pois, mutta enään ei lähteny vaikka kuinka hinkkas. Oli unohtunu viikoksi palkkarinjämät sinne sheikkerinpohjalla. Kai se tuli tiensä päähän.

Ostin tollasta Finrexinin tapaista jauhelääkettä flunssaan sekä paracetamolia. Myyjä sanoi, ettei niitä saa käyttää samaan aikaan, vaan täytyy pitää väh. 6h väliä. Miksei saa käyttää samaan aikaan? Mitä mulle tapahtuu jos nyt sekakäytän?

^Riippuu ihan siitä, mikä siinä jauheessa on vaikuttava aine. Eli mikä se on? Ja kuinka paljon sitä on annoksessa ja paljonko sun parasetamoliannoksessa on parasetamolia?

^Riippuu ihan siitä, mikä siinä jauheessa on vaikuttava aine. Eli mikä se on? Ja kuinka paljon sitä on annoksessa ja paljonko sun parasetamoliannoksessa on parasetamolia?

"Paracetamol 1000mg, Ascorbic Acid (Vitamin C) 60mg and Phenylephrine Hydrochloride 10mg."

Paracetamolit on 500mg kapseleita.

Tossa jauhepaketissa lukee et "Do not take with other flu, cold or decongestant products. Contains paracetamol. Do not take with any other paracetamol-containing products."

Tulisko tosta sit liikaa paracetamolia? Meen kympiksi töihin, joten en haluaisi olla ihan lääketokkurassa. Ehkä parempi jättää kapselit ottamatta?

Miks mulla ei oo nälkä kun oon nukkunu 12 tuntia, mutta kun oon valvonu esim. 6 tuntia niin alkaa olee jo iha saatanan kova nälkä?

Aivot kuluttaa energiaa ihan helvetisti. Siks vaikka löhöäisit sen 6h sohvalla kattomassa leffaa kulutat paljon enemmän ku nukkumalla 12h jossa aivot toimii murto-osalla siitä tehosta mitä hereillä ollessaan

^^No tossa on melkoisen iso määrä jo parasetamolia yksistään tuossa jauheessa. Riittää kyllä yksinäänkin varmasti, ei tarvitse enää ottaa enempää kerrallaan. Asiaa mistään tarkistamatta heitän ulkomuistista, että parasetamolia ei yleensä suositella otettavaksi vuorokaudessa yli 3000 mg. Siitä en tiedä, tuleeko parasetamolista lääketokkuraa, mutta kyllä se tepsii jo sillä 1000 mg annoksella, ja mulla ihan hyvin 500 mg annoksellakin melkein vaivaan, kuin vaivaan. Kannattaa myös jättää alkoholilla läträäminen noiden kanssa toiseen kertaan, varmuuden vuoksi. Parasetamoli on kuitenkin maksatoksinen aine.

Edit. Näköjään voi sittenkin juoda samaan aikaan, kun käyttää parasetamolia, unohda. Vanha juttu.

^^No tossa on melkoisen iso määrä jo parasetamolia yksistään tuossa jauheessa. Riittää kyllä yksinäänkin varmasti, ei tarvitse enää ottaa enempää kerrallaan. Asiaa mistään tarkistamatta heitän ulkomuistista, että parasetamolia ei yleensä suositella otettavaksi vuorokaudessa yli 3000 mg. Siitä en tiedä, tuleeko parasetamolista lääketokkuraa, mutta kyllä se tepsii jo sillä 1000 mg annoksella, ja mulla ihan hyvin 500 mg annoksellakin melkein vaivaan, kuin vaivaan. Kannattaa myös jättää alkoholilla läträäminen noiden kanssa toiseen kertaan, varmuuden vuoksi. Parasetamoli on kuitenkin maksatoksinen aine.

Jees, kiitos :) Taidan tehdä niin, että jos on vielä illalla paska olo, otan max. yhden tollasen jauhejutun, mutta en kapseleita. Tuntuu kyllä vaikuttavan aika vahvasti, varsinkin kun en normaalisti ikinä syö mitään lääkkeitä.

Mun eräs tuttava puhuu aina kilokaloreista, ei kaloreista niin kuin suurin osa samaa asiaa tarkoittaessa. Jos siis sanoo, että kulutin juoksemalla 200 kaloria/kilokaloria, niin kumpi on oikein sanoa? Mutta kaikkiallahan puhutaan pelkistä kaloreista, ei kilokaloreista? Tuttavani mielestä tämä sana kalori on harhaanjohtava, sillä sen pitäisi olla kilokalori.

Kumpi on nyt oikea sanavalinta?

^

Eikös se nyt ole ihan sama... kaikki tietää mistä puhutaan ja helpompi sanoa kalori :p

Itse en siis tiedä kumpi on oikein, en ikinä ajattelut kulutusta. Perstuntumalla mennään.

^

Eikös se nyt ole ihan sama... kaikki tietää mistä puhutaan ja helpompi sanoa kalori :p

Itse en siis tiedä kumpi on oikein, en ikinä ajattelut kulutusta. Perstuntumalla mennään.

Mutta kun tämä tuttava aina ojentaa minua ja sanoo etten saisi puhua kaloreista, kun tarkoitan kilokaloria, sillä kalori yksinään on liian pieni(?). En ole ihan perillä näistä, joten valaiskaa viisaammat:)
Vai onko minun vain opeteltava puhumaan ns.oikein tuttavani seurassa?

Aivot kuluttaa energiaa ihan helvetisti. Siks vaikka löhöäisit sen 6h sohvalla kattomassa leffaa kulutat paljon enemmän ku nukkumalla 12h jossa aivot toimii murto-osalla siitä tehosta mitä hereillä ollessaan

Voisitko perustella väitteesi? Esimerkiks nukun makuulteen vs makaan sängylla silmät kiinni.

Mikä oli sen kuuluisan taikurin nimi, jonka erikoisalaa oli ajastustenluku, telepaatio yms? Hänellä oli oma sarjakin, joka tuli useita vuosia sitten yleltä (nimi oli joku I control your mind tms.). Muistelin, että kyseisen henkilön nimi oli Derek, muttei ilmeisesti ollutkaan.

e. Derren Brownhan se.

Back
Ylös Bottom