🆕 KAMPPAILULAJIEN UUTISLINKIT 🆕

Meta title: 💥 Kamppailulajien uutislinkit – tuoreimmat iskut, käänteet ja kohut suoraan yhteen ketjuun

Meta description: Keskustelua kamppailulajien ajankohtaisista uutisista, otteluista ja ilmiöistä – linkit, analyysit ja nopeat reagoinnit samaan paikkaan.

Niin kauan ku säännöt on tuollaiset, niin jos tuut mukaan tuollaisella painitaustalla poislukien GSP miksi vaihtaa taktiikkaa? Eihän se nyt välttämättä kaikkein mielenkiintoisinta katsottavaa ole mutta tehokasta. Ainoa huono puoli taitaa olla se että titteliotteluun saa odottaa vähän kauemmin.

Niin, on nyt vähän vaikea kuvitella hyvää syytä, miksi Yrjön pitäisi saada kaikista eniten niitä keskeytyksiä aikaan. Ainoa edes kuviteltava syy taitaa olla, että se on pystyssä tuon jengin paras ja voittaa matsinsa ylivoimaiseen tyyliin. Mutta ovatko nuo muka hyviä syitä?

Jos lähdetään pohtimaan, että miksi pitäisi saada lopetuksia aikaiseksi niin syyhän on selvä. Se tekee ottelijasta mielenkiintoisemman, eli tekee organisaatiolleen lisää rahaa. Kukaan tuskin totisella naamalla väittää, että katsoo mielummin viisi erää väkisinmakaamista kuin kunnon tyrmäystä tai kuristusta esimerkiksi toisen erän lopussa. Ymmärrän long-johnin pointin siinä ettei ole mitään syytä vaihtaa kenelläkään listan miehistä taktiikkaa ja näin onkin, kun puhutaan urheilullisesta näkökulmasta. Viihteen näkökulma on sitten eriasia ja UFC on myös viihdettä, halusi sen myöntää tai ei.

Miksi GSP on sitten listan kärjessä? No sehän käy ilmi, jos jutun lukee ajatuksen kanssa läpi. Eli mies on aika pitkälti organisaation kasvot, ykkösmies niinsanotusti. Toki vaakakupissa painaa myös sekin, että miehellä on osaamista ja potentiaalia matseja lopettaa. Väittäisin, että jos GSP olisi koko uransa otellut kuten edellisissä otteluissaan niin ei mies omaisi näin mahtavaa kannatajajoukkoa. Kyllä tuossa minun mielestäni on vissi pointti ettei mies ole Serra matsin jälkeen ollut entisensä. Enkä sano etteikö olisi parempi ottelija, vain vähemmän viihdyttävä.

Miksi GSP on sitten listan kärjessä? No sehän käy ilmi, jos jutun lukee ajatuksen kanssa läpi. Eli mies on aika pitkälti organisaation kasvot, ykkösmies niinsanotusti. Toki vaakakupissa painaa myös sekin, että miehellä on osaamista ja potentiaalia matseja lopettaa. Väittäisin, että jos GSP olisi koko uransa otellut kuten edellisissä otteluissaan niin ei mies omaisi näin mahtavaa kannatajajoukkoa. Kyllä tuossa minun mielestäni on vissi pointti ettei mies ole Serra matsin jälkeen ollut entisensä. Enkä sano etteikö olisi parempi ottelija, vain vähemmän viihdyttävä.

Hyvää pointtia kyllä, mutta mä en ymmärrä, miksi Yrjön pitäisi olla huolissaan UFC:n tarjoaman viihteen laadusta. Koska silloin saisi puolitoista milliä matsista millin sijaan? Varmaan lähentelee jo tautologiaa, että Serran jälkeen on alettu varmistelemaan, mutta kyllä se nyt lievästi huvittaa jos voittamattoman mestarin tarvitsee erikseen alkaa huolehtimaan myös yleisön viihtymisestä. Aasinsillan kautta voi leikillään muistuttaa toisesta voittamattomasta, jonka äärimmäisen "viihdyttävä" ottelu Abu Dhabissa sai yleisön karjumaan GSP:n nimeä.

Ei kyllä minun tajuntaani mene. Edelleen tämä laji on urheilua, jossa pääasia on voittaa. GSP on vielä erittäin järkevä ihminen/ottelija ja haluaa pitkän uran, jonka jälkeen ei tarvitse viettää sitä eläkeikää alzheimerin kourissa. Miksi helvetissä menis riskeeraamaan tarpeetonta damagea itselleen kun voittaa DOMINOIMALLA vastustajat muutenkin. Ja itse GSP fanina nautin hänen matseistaan, vaikka porukka tylsiksi niitä itkee. Kuka ei voi nauttia dominoinnista(not the dirty kind)?

Älkää nyt tästä tämmöstä draamaa tehkö, toihan nyt on vaan jonkin yksittäisen tahon näkökulma. Tosin valtaosa faneista haluaa varmaankin lopetuksia, mutta ottelut voivat olla viihdyttäviä päätöksille mennessäänkin. Urheilulliselta kannaltahan voitto riittää, mutta juokseehan Usain Boltkin välillä maailmanennätyksiä, vaikka huonommillakin ajoilla voittaisi olympiakultaa. Miksi? No koska se pystyy siihen ja fanit on aivan hurmiossa. Tuolta kantilta mä sen ajattelisin, vaikka myönnänkin, että riskit näissä lajeissa onkin aivan eri luokkaa ja vapaaottelussa se kakkossija on uran kannalta jo aivan helvetisti huonompi kakkossija kuin noissa mainitsemissani juoksulajeissa.

Kuka ei voi nauttia dominoinnista(not the dirty kind)?
Pakko myöntää, että kunnon dominointi on mulle huomattavasti viihdyttävämpää kun sille dimoinnille saadaan päätös ennen täyttä aikaa.

Jotta tässä ei nyt kenellekkään jäisi väärää mielikuvaa niin tarkennan vielä hieman sanomisiani. Minun mielestäni esim. Maynardin tai GSP:n ei pitäisi vaihtaa toimivaa settiä, itse toimisin samalla tavalla eli mahdollisimman pienin riskein etenisin voittoon.

Kuitenkin on havaittavissa, että tämän tyyppiset ottelijat kärsivät tyylistään sillä esim. Jon Fitch sai raataa ihan sikana ennen tittelimatsia (vertaa Dan Hardyyn) ja sama pätee Gray Maynardiin joka kaikesta huolimatta lukeutuu meikäläisen lemppariottelijoihin.

En usko, että kovin moni voi täysin rehellisesti väittää etteivätkö olisi pettyneet GSP:n matseihin Hardya ja Alvesia vastaan.

Kyllä mä henk.koht katson GSP:tä 5 erää ennemmin kuin 2 tahi 3. Niin harvoin Yrjö kuitenkin ottelee niin on se mukavaa nähdä kaveria sitten kerralla koko rahan edestä! ;)

Onko totta? Mikä? Että se TKO oli tuuri vai? Varmaan yhtä hyvä tuuri ku Randelmanin (T)KO Mirkosta..

Huoh... Tarkoitin, että sanoiko Matt Serra tosiaan noin...

Ja "tuuria"... Matt Serra oli GSP:tä parempi tuona iltana. Kuten Randleman Mirkoa jne.
Tuuria katso TV:stä.

Ihan varma en ole, että oletko tosissasi 178 tuon kysymyksesi kanssa :) No oli miten oli, kyseessä siis artikkelin kirjoittajan sarkasmi, fiktiota koko juttu siis. Sitähän ei taida juuri kukaan tietää mitä Serra on matsin aikana sanonut, jos on sanonut mitään. Todentotta Serra voittonsa ansaitsi ja henkilökohtaisesti pidän tuota matsia yhtenä parhaista, varsinkin kun Serra itse hypetti itseään Rocky Balboana joka vastoin kaikkia odotuksia ottaa ja voittaa ns. voittamattoman hallitsijan. :rock:

Ihan varma en ole, että oletko tosissasi 178 tuon kysymyksesi kanssa :) No oli miten oli, kyseessä siis artikkelin kirjoittajan sarkasmi, fiktiota koko juttu siis. Sitähän ei taida juuri kukaan tietää mitä Serra on matsin aikana sanonut, jos on sanonut mitään. Todentotta Serra voittonsa ansaitsi ja henkilökohtaisesti pidän tuota matsia yhtenä parhaista, varsinkin kun Serra itse hypetti itseään Rocky Balboana joka vastoin kaikkia odotuksia ottaa ja voittaa ns. voittamattoman hallitsijan. :rock:

Ihan tosissani olin. Matt Serra on huumorimiehiä nääs. :D

UFC on urheilua ja urheilu on viihdettä..

UFC on myös viihdettä, halusi sen myöntää tai ei.

Ymmärrän kyllä pointin, kun puhutaan UFC:n viihdearvosta.. Mutta kuulostaa oudolta kun alleviivataan, että urheilun (kilpaurheilun) lisäksi UFC on viihdettä (niin kuin ilmeisesti muukin vapaaottelu). Kyllä omasta mielestäni kaiken tyyppinen kilpaurheilu on viihdettä (ja myös viihteeksi tarkoitettua) ihan F1:stä Curling:iin jne. Se on taas eri asia mitä ihmiset pitävät viihdyttävänä, mikä on varmasti aika pitkälle subjektiivinen kokemus, mutta joskus vähemmän on enemmän. Viittaan tälle siihen, että esim. ei jääkiekko ole kaikkien mielestä viihdyttävämpää kuin jalkapallo, vaikka jääkiekossa tehdäänkin enemmän maaleja. Omasta mielestäni se nyt kuuluu osana koko urheilun draamankaareen, että esim. jalkapallo-ottelut tulevat päätökseen mitä erilaisempien vaiheiden kautta ja välillä maalittominakin, vaikkei osan mielestä maaliton jalkapallo-ottelu voi olla kovin viihdyttävää - tätä loputonta monimuotoisuutta voisi ajatella urheilun "ydinmehuna", jonakin semmoisena mikä vasta tekeekin urheilusta viihdyttävää.

Kilpaurheilullisesta näkökulmasta vielä sen verran, että kun kaksi ottelijaa tekee parhaansa ottelun voittamiseen (käyttäen kaikkia sääntöjen mukaisia keinoja), kenellekään ei ainakaan jää mitään jossiteltavaa; kumpi oli parempi. Wikipediassa kilpaurheilu määritellään seuraavasti: "Kilpaurheilulle tyypillistä on yksilön tai joukkueen taidoissa tai ylivertaisuudessa kilpaileminen."

Jeff Monson taipui sitten viimeinkin tiputtelemaan 205:seen, ilmoitti tämän Israel fighting Champions ottelun jälkeen. Olikin tiputtanut painon jo 220:een. Ricco taasen haastoi Monsonin oman ottelunsa jälkeen.

Huoh... Tarkoitin, että sanoiko Matt Serra tosiaan noin...

Ja "tuuria"... Matt Serra oli GSP:tä parempi tuona iltana. Kuten Randleman Mirkoa jne.
Tuuria katso TV:stä.

No huoh huoh.. Mistä vitustä mää tiedän mitä sää tajuat ja mitä et. Kait sää osaat lukea että se Serra sano niin, sarkasmia tai ei.

Mielenkiintoinen, tästä ois kiva kuulla lisää

Edit: eihän toi oo ees totta vaan perseestä revitty tarina, miksi postata tuota uutisiin?

Se on huhu, ei tarina. Kuka vittu repii tollasta perseestä, kait sillä nyt joku vitun lähde on. Poista se jos susta siltä tuntuu.

Back
Ylös Bottom