EDIT: Huomasin muuten vasta nyt että tän piti mennä Alottelijat - treeniohjelma arvosteluun -ketjuun, pahoittelen! En kuitenkaan viittis tuplapostaa, joten jätän tänne. :dance:
Moro!
Oon vuosia käyny säännöllisen epäsäännöllisesti salilla, tänä syksynä sitten lähtenyt jo vakavammin käyntiin. Nyt kun olen pari viikkoa kokeillut alla olevaa ohjelmaa ja saanut rutiinin lähteä salille, kaipaisin teidän kommentteja jotta voisin vielä viilata ohjelman ja ruokavalioo kuntoon.
Ite ohjelman on inspiroinu vanha kunnon Hulkki ja sen pätkät, eli 2-jakonen 2 kertaa viikossa - alkuviikko on ns lyhyt ja kova, ja loppuviikko vähän pidempi mut pienemmillä kiloilla.
MA: alakroppa
takakyykky 3x6
1 jalan prässi 3x6
pohkeet seisten 3x6
voimapyörä 3x10
TI: yläkroppa
penkki käsipainoilla 3x6
leuat vastaotteella 3xY (Y vaihtelee...)
pystypunnerrus edestä 3x6
hauis tangolla, seisten 3x6
dipit penkillä (vapaapainoilla) 3x8
TO: alakroppa
SJMV 4x10
reiden ojennukset 4x10
reiden koukistukset 4x10
jalanloitontajat 4x10
jalanlähentäjät 4x10
PE: yläkroppa
soutu 4x10
ylätalja 4x8
hauis, hammer 4x8
ojentaja taljassa 4x8
selät
Varsinkin tohon perjantaille kaipaisin hieman vinkkejä, sitä vois mun mielest jotenkin järkevöittää.
Sitten ruokavalioon. Mitat on 175/71, ja keskivartalosta löytyy fläsää. Tästä syystä oon dramaattisesti tiputtanu nopeiden hiilarien ja sokerin määrää, ja päivittäinen safkarutiini koostuu suurinpiirtein seuraavasta;
Aamiainen: ehrmann + kahvi + lasi mustikkakeittoa + multivitat & möllerit
Lounas: koulussa, lautasesta reilu puolet rehuja + puolet lihapitosta safkaa + 2 siivua tummaa leipää + maitolasi
Päivällinen: 200gr jauhelihaa / 150gr broilerisuikaletta + 100gr paprikamaissihernesekoitusta
Käyn aamulla salilla, joten salipäivinä aamiaisen ja lounaan välis heitetään naamariin 1.5dl heraa + 0.8-1.0dl maltoa. Jos ei oo salipäivä, vedän iltapäivällä tunapurkin. Tällä ruokavaliolla tulee reilu 100gr prodea, mikä on n. 2gr/rasvaton painokilo (en oo varma mun rasvaprosentista mut ei se kyllä matala oo...

) samalla kun kalorimäärä pysynee melkosen pienenä (en oo jaksanu laskee mut eipä tosta ny paljoo näyttäs tulevan). Tarkoituksena ei välttämättä vielä ole kasvaa isoksi, mutta lähinnä polttaa rasvaa ja saada kroppaa treenatumman näköseksi.
Nyt siis pyytäisin kommentteja ja näkemyksiä ruokavalioon ja treeniin liittyen. Aineenvaihdunnan parantamisen kannalta koen tarvitsevani enemmän liikuntaa ja kuituja, joten;
- mitkä ovat mielestänne parhaimmet kuidunlähteet?
- haittaako pahasti palautumista jos vaikka kävis salipäivinä iltalenkillä?
- pitäisikö tuota perjantain treeniä "trimmata", ja jos kyllä, miten?
Kiitoksia etukäteen