Herkuttelupäivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rime
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Juu, tänään näytti eri vaa'alla 3 kiloo enemmän kun viime viikolla.
Viime viikolla lääkärissä, tänään neuvolassa.

Ei kiva.

Ei kiva.

Vaikka vaaka näyttäisi sulla 48kg + 3kg = 51kg, niin kannattaako tuosta yöuniaan menettää? Vai onko sulla joku erityinen syy, miksi pitää painaa alle 50kg? Kiireellä?

Ei kiva.

Vaikka vaaka näyttäisi sulla 48kg + 3kg = 51kg, niin kannattaako tuosta yöuniaan menettää? Vai onko sulla joku erityinen syy, miksi pitää painaa alle 50kg? Kiireellä?

Palaan vähän alkuperäseen aiheeseen, eli herkkupäivään ;) Itten tulee usein viikonloppusin otettua valkkaria, lisäksi herkuttelu tapahtuu hyvällä ruualla (pastat, kiinalainen, jne) :P En pahemmin viikonloppusin kaloreita mieti, suht terveellisesti koitan kuitenkin syödä (paitsi alkoholi). Ainoa jolloin tekee mieli suklaata on kuukautiset :) Viikolla sitten tarkempi kontrolli terveellisyyden suhteen.
Tohon painon vaihteluun voin sanoa sen verran, että itellä nesteet kerty pari vuotta sitten ihan hurjana. Olin silloin ollut vaikka minkämoisilla dieteillä jne. Silloin juopottelu tai suolaset ateriat nosti nesteitä pahimmillaan 3kg.. lekurissa eivät osanneet sanoa mitään. Mutta joo kyllä nesteet edelleen kertyy kuukautisten aikaan ja joskus muutenkin. Ei ole mitenkään vaarallista, syö vaan terveellisesti ja jos turvottaa niin järkätään kämppiksen kanssa naisten saunailta ;)

Mulle herkuttelu on muodostunut melkoiseksi ongelmaksi tässä parin vuoden aikana. Arkipäivät menee jotenkin terveellisesti, mutta jo perjantaina tulee joku ahmimisrobottivaihde päälle ja sen saa juuri ja juuri sammutettua sunnuntaina. Oon etenki tässä viimeisen puolen vuoden sisällä pyrkinyt kiinnittää mahdollisimman paljon huomiota ruuan laatuun, syömistiheyteen ja määrään. Varmaan on vielä matkaa tasapainoiseen ruokavalioon vaikka teoriatasolla tiedän jo kaiken terveellisestä syömisestä... :rolleyes: Herkuulakkoa kokeilin elokuussa, selvisin jopa 3 viikkoa ja sitten otin kaiken korkojen kera takaisin. :D Nyt päätin aloittaa toistaiseksi voimassaolevan karkki- ja sipsilakon, ne kun on mun suurimmat kompastuskivet. Näyttäis siltä että parempi jättää kokonaan pois ku yrittää väkisin kituutella kohtuuden rajoissa näiden herkkujen osalta kun en siihen kuitenkaan pysty. Muun herkuttelun osalta yritän harjoitella tuota kohtuuden käsitettä. :D

Varmaan on vielä matkaa tasapainoiseen ruokavalioon vaikka teoriatasolla tiedän jo kaiken terveellisestä syömisestä... :rolleyes::D
Asiantuntijatasollakin tiedetään lopulta hyvin vähän terveellisestä syömisestä, jos sitäkään.. :rolleyes: Siksi se itsen kuuntelu onkin mun mielestä tärkeää teoriatiedon ohella näissä jutuissa.

IMO edelleen sitä mieltä, että ahmismiskohtausten välttelyn tärkeimmät taustatekijät ovat riittävän hyvänmakuinen ja ravitseva perusruoka, ennen kaikkea riittävässä määrin. Lisäksi joillain syömisen hallintaan saaminen vaatii tiettyjen emotionaalisten ongelmien käsittelyä. Mutta jos tulee noita himotuksia ilman selkeää nälkää, kannattaa todella kysyä itseltään, syökö tarpeeksi perusruokaa (siis tarpeeksi suhteessa kulutukseen, joka on täällä monella kuitenkin aika iso) ja onko tuo perusruoka omaan suuhun maistuvaa ja ravitsevista aineksista tehtyä. 0% aspartaamijogurtti, rahka tai pelkät hedelmävälipalat harvemmin täyttävät noita ravitsevan ruoan kriteerejä. Makukysymystä ei myöskään kannata vähätellä, sillä kun se on kohdallaan, koko (kielletyn) "herkun" käsitekin tulee oikeastaan tarpeettomaksi.

Aamupala ja lounas on ainaki kunnos, ja myös lounaan jälkeinen välipala. Iltaruoka/iltapala kyllä kieltämättä kaipaa hienosäätöä. Mä kun tykkään vähä liikaa sellasesta välipalatyyppisestä ruuasta. Pitäis opetella varmaan vielä tuon iltaruuan syöminen... :) Ja olla ostamatta mitään isoja säkkejä herkkuja kun ne menee kaikki kuitenki kerralla. :rolleyes: Kyllä mä oon laskenut että energiaa pitäis tulla ihan tarpeeksi päiväs, mut noiden herkkujen kans mulla on kyl jonkin sortin ongelma. Yritin terveydenhoitajalle vähä avata asiaa, mut ei hän suhtautunut asiaan oikein mitenkään. Ehkä se on sit tuon välipalatyyppisen ruuan vähentäminen, yksinkertaisesti... :confused:

tuittunaattori, voisitko sitten laittaa jotakin päivittäisestä ruokailusta ja aktiivisuudesta näkyville, jotta voisi antaa parannusehdotuksia? Välipalatyyppinen syöminen kuulostaa juuri sellaiselta sudenkuopalta, jota tarkoitin ei-ravitsevalla ja riittämättömällä ruoalla..

Tänään oon mielestäni syönyt yllättävän hyvin, ainaki siihen verrattuna mitä yleensä... :rolleyes: Elikkäs:

aamupala:

100% ruisleipäviipale + margariini, siivu juustoa, siivu leikkelettä, kurkkua, pari rkl raejuustoa
2 dl all bran muroja + soijamaitoa
kahvi
vitamiiniporetabletti

lounas koulussa:

pieni lautasellinen salaattia + salaatinkastiketta
makaronilaatikkoa
pala ohrarieskaa + margariini
luumu

välipala töissä:

ananaspurkki + rahkaa
2 porkkanaa
kananmuna

töiden jälkeen suoraan salille ja sitä ennen energiapatukka

salin jälkeen iltapala:

pirtelö: rahkapurkki, vähän soijamaitoa, loraus mansikkakeittoa (kevyt), muutama mansikka, banaani, muutama pähkinä ja muutama all bran hiutale sekaan.

Tuota pirtelöä tulee tehtyä useampana kertana viikossa, joko iltaruuaksi tai iltapalaksi jos päivä on venynyt pitkäksi. Tänään en syönyt montaa leipäpalaa, yleensä syön joku 4 kpl. Tällä viikolla on tullut esim. ti syötyä sekä energia- että proteiinipatukka ja eilen napsin aika tiuhaan luennolla kaverin pussista salmiakkeja... :rolleyes: Mä yritän kyllä kovasti tähdätä karkkipäivä viikossa-systeemiin, tai etten ainakaan itse ostais herkkuja viikolla.

Tavoitteena salilla on siis kasvattaa lihasta. Tällä hetkellä ehdin käymään 3 x viikos. Lisäksi viikonloppuisin käyn reippaalla lenkillä ehkä kerran, ja arkena koiran kans lenkillä (lähinnä kevyttä rasitusta). Haluaisin urheilla enemmänkin, mutta koulu ja työt ei tällä hetkellä anna yhtään periksi, ja koirakin tarvitsee seuraa pitkän päivän päätteeksi. ;/

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Ei tuosta kyllä proteiinia tule läheskään tarpeeksi mihinkään lihasten kasvatukseen, ja tosi vähän ravintoa muutenkin... Käytätkö palautusjuomaa?

Joo, tiiän että proteiinia pitäis syödä paljon enemmän, mun ravinto on aika hiilihydraattipainotteista. Jotenkin vaan vaikea koostaa itselleen sopivaa pakettia, vaikka olenkin yrittänyt seurata, mitä muut syövät. No tuossa ahneuksissani alkusyksystä ostin fastin dietmix-pulveria ja lisäksi vielä glutamiinia ja maltoa. Jälkimmäisiä en oo vielä uskaltanut käyttää kun en tiiä ahnehdinko tosiaan vähän liikaa noita lisäravinteita treenauskeeni nähden... :D Tuota dietmixia olen pyrkinyt käyttämään ja sen tilalle ajattelin sitten ostaa proteiinipulveria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom