En tiedä olenko tämän kysymyksen arvoinen vastaaja, mutta tahdon kuitenkin yrittää, sillä tämä on eittämättä yksi parhaita ja tärkeimpiä kysymyksiä. Ikinä.
Lähtiessäni vastaamaan minun on kuitenkin eriteltävä eräitä vaihtoehtoja, muuttujia itse kysymyksessä, jotka mahdollisesti muuttavat vastauksen luonnetta.
Variaabeli on tämä: Näyttävätkö kissasta löytyvät pallot karvaisilta, ja pomppivat kuin kivi, vai näyttävätkö kissat karvaisilta ja pomppivat kuin kivi. Perustan vastaukseni ensimmäiselle vaihtoehdolle, eli kissasta löytyvät pallot pomppivat kuin kivi. Määriteltyäni tämän vaihtoehdon vastaukseni lähtökohdaksi, minun tulee hylätä osa palloista tähän mennessä annetusta informaatiosta kokonaan, sillä premissillä, että kivet eivät pompi.
Toisin sanoen jäljelle jäävä informaatio jonka perusteella vastaan kysymykseesi on: Kissoista löytyy usein 1-2 mm leveitä (oletan että tämä tarkoittaa halkaisijaa, sillä jos pallon leveys on eri kuin sen pituus, pallo ei ole pallo) karvaiselta näyttäviä palloja, ja kissat juoksentelevat ulkona.
Yleensä kissoista löytyvät karvaiset pallot ovat kiveksiä, mutta koska tässä tapauksessa pallojen halkaisija on niin pieni, päättelen että kepekset eivät ole kyseessä.
Koska kissoja, joita juoksentelee ulkona on useita, oletan että ne törmäävät silloin tällöin toisiinsa ja lisääntyvät. Yleensä kissat lisääntyvät kohtalaisen nisäkäsmäisesti, synnyttämällä useimmiten eläviä poikasia, mutta antamasi laajan ja yksityiskohtaisen selvityksen perusteella olen päätynyt tulokseen, että pallot ovat harvinaisten vesinokkagremlinkissojen munia.
Kaikki menee hyvin, kunhan et mene kastelemaan mystisiä palloja.