Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Joo, tiistaina vilkasin illalla ja sen jälkeen oli aivan pakko soittaa lekurille! :D

Mutta joo, aattelin vedellä nyt aika proteiinipitosesti nämä lähipäivät kun ei kiinteetä ravintoa tosiaan pysty vielä nauttimaan. Kaseiiniprodea kävin ostaa säkin ja siitä sitten sheikkejä. Ei tässä mikään paha olo oo vaikka miinuskaloreilla on menty jo 5. päivää ties miten rankasti. Eipä sitä kulukaan kun nukkuu vaan.

Jep, muuta en itsekkään silloin muinoin jaksanut tehdä. Jopa leffan katsominen vaati helkkarinmoisen ponnistuksen. Näin jälkeenpäin huvittavaa oli se, että sain koko pöpön silloiselta seurustelukumppanilta, joka lemppas meikäläisen sen taudin aikana. :D

Kannattaa muuten nappailla jotaan lisävitamiineja, kun tolla pusutautinielulla ei pahemmin niitä parsakaaleja ja porkkanoita mutustella. Auttanee myös parantumisprosessia.

Onko kukaan kokeillut tätä palautusjuomaa?
http://www.*******/product_detail.asp?prod_id=459

Toivoisin että joku kertoisi että onko se minkälaista, kannattaako ostaa ja mitä se on verrattuna esim. skipin top fueliin.

Onko noi fastin proteiinijauheet mistään kotosin verrattuna esim. noihin ufs:sän proteiinijauheisiin?

Tuskin mitään eroa huomaat, jos vaihdat. Mausta en sitten tiedä. UFS:n maustamaton heraprotsku on omasta mielestä parempaa kuin fastin vastaava. Fast on varmaan jonkun verran kalliimpaa.

En oikee tiiä mihin tää ny kuuluu , joten laitan tänne . Tuleeko liikaa proteiinii yms muita ravinteita jos juon päivässä 1-2 krt whey80 ja siihen sitten salin jälkeen palautumisjuomaa?. kiinteä ruoka ei oikein maistu tylsän koulupäivän jälkeen.

Juge. : Ei tule, ainakaan noista jauheista, proteiinia saat myös muusta ruuasta, jotka ei tule ilmi tuosta postistasi. 2-3g proteiinia/painokilo tarvitaan päivän mitaan. Eli 70kg paivana tarvitsee päivässä 140-210g proteiinia.

Edit. kannattaa tosin opetella syömään myös tota kiinteää ruokaa, se on se peruspilari ja noilla jauheilla täydennetään vain puutteita.

Kaverini sanoi että treenin aikana ei kannata juoda vettä sillä aineenvaihdunta on jo muutenki sekasi ni veden juonnista olis vaan haittaa... Onko kaverini ihan vitun tyhmä?

Kyllä vettä kannattaa ja pitääkin juoda. Jo pienikin nestevajaus vaje (n. 1-2%) heikentää suorituskykyä. Lisäksi nestevaje mm. pienentää plasmavolyymia mistä johtuen veren virtaus lihakseen heikkenee.

Kyllä kivennäsivettä päivittäinkin. Mutta itse asiassa eräät sokerittomat(energajuomat ja sun muut light limskat)), happamat juomat ovat lähes kaikkein vahingollisimpia hampaille eli ei niitä.

Itse lopetin viikko sitten noiden light limsojen juomisen ja vahdoin kivennäisveteen :D Eipä mulle mitään hampaisiin tullu, mutta tais aiheuttaa mulle nuo virtsaamisongelmat kun sai kokoajan ravata kusella( johtunee niistä lisäaineista jotenkin). Muutenkin kun nuo sisältää sitä aspartaamia, niin sen jatkuva käyttö ei välttämättä ole terveydelle hyväksi.

käsittääkseni on paljon suotavampaa juoda sitä vettä mieluummin... ite en juo limsoja ku viikonloppuisin yleensä, sama pätee energiajuomiin... kahvilla ja vedellä tulee porskuteltua sitten viikot ja ite oon huomannu sellasen pikku homman että turvotus on helpottanu melko mukavasti ja aineenvaihdunta tykänny hyvää ku jätti noi limpparit vähemmälle

Itse lopetin viikko sitten noiden light limsojen juomisen ja vahdoin kivennäisveteen :D Eipä mulle mitään hampaisiin tullu, mutta tais aiheuttaa mulle nuo virtsaamisongelmat kun sai kokoajan ravata kusella( johtunee niistä lisäaineista jotenkin). Muutenkin kun nuo sisältää sitä aspartaamia, niin sen jatkuva käyttö ei välttämättä ole terveydelle hyväksi.

Toi ylivilkas virtsaneritys johtunee kyllä siitä, että suurin osa noista limuista, etenkin colajuomista, toimii melko vahvoina diureetteina.

Itse en juo noita limuja lähes koskaan, mitä nyt erittäin harvoin ja satunnaisesti. Ja silloinkin maistuu ainoastaan joku sokerittomista Jaffoista tai Pommac. Kaikkein pahimpia ovat mielestäni ne hemmetin "energiajuomat". Se niiden hajukin etoo jo niin paljon, etten ikinä voisi kuvitella juovani moista moskaa.

Joo koulussa porukka vetää ihan tolkuttomia määriä tuota energiajuomaa.. itse en ole koskaan tölkkiäkään juonut enkä juo.

Joskus nuorempana (vielä nuorempana, kun nyt) tuli juotua aikas paljon noita energiajuomia ja ei siinä muukun rahapussi huventunnu. Nykyään ei kyllä viittis rahoja pahemmin niihin laittais. Tosin nykyäänhän noi on halvempia, kuin limsa.

Back
Ylös Bottom