Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kolme oikeutta mukaan lukien Beth Din-oikeus ja Sharia-oikeus. Yksi oikeusjärjestelmä, jonka puitteissa toimitaan..

Aa, okei.

Miten nämä kaksi oikeutta ovat erilaisia kuin tämä oikeusjärjestelmä? Kun kerran ovat oikeuksia eivätkä oikeusjärjestelmiä?

Kommentoidaan nyt itsekin, kun minun kirjoituksistani tuo terminologiasta kiistely näemmä lähti. En tiedä, mikä tässä on oikea sana, onko se "oikeus" vai mikä, mutta joka tapauksessa tuo arbitration act antaa mahdollisuuden toimia eri normistojen parissa. Tässä tapauksessa niitä näyttäisi olevan kolme erilaista.

Anticatabolic sanoi:
Arbitration tribunal on aika oleellinen sana tässä. Tuon sanan kun ymmärtää oikein niin homma aukeaa ihan uudella tavalla!
Niin, mä käänsin tuon sovittelutuomioistuimeksi. Pitikö siitä ymmärtää jotain muutakin, vai onko tässä nyt kyse pelkästään oikeus ja oikeusjärjestelmä sanojen käytöstä?

Niin, mä käänsin tuon sovittelutuomioistuimeksi. Pitikö siitä ymmärtää jotain muutakin, vai onko tässä nyt kyse pelkästään oikeus ja oikeusjärjestelmä sanojen käytöstä?

Tässä pitäisi ymmärtää se, että sain pahasti takkiini, koska minäkin käytin noita termejä epäselvästi. Ja nyt keskustelu on syytä kääntää koskemaan noiden termien käyttöä.

Välimiesmenettely olis tohon ehkä oikeampi termi. http://www.opsi.gov.uk/acts/acts1996/ukpga_19960023_en_2#pt1-pb2-l1g6 http://en.wikipedia.org/wiki/Arbitration

" Under the act, the sharia courts are classified as arbitration tribunals. The rulings of arbitration tribunals are binding in law, provided that both parties in the dispute agree to give it the power to rule on their case. "

Lainvalintakysymyksellä (sharian soveltamisella oikeusriitaan) ei ole mitään merkitystä silloin, kun brittien lainsäädännön mukaan sovinto on sallittu. Silloin kun sovinto ei ole sallittu, ei sovelleta shariaa. Koskee siis siviilioikeutta, jossa pääasiassa perhe- ja testamenttioikeudellisia juttuja tai juttuja joissa on taloudellista sisältöä. Jutussa mainitaan myös domestic violence, mutta välimiesoikeus (ts. sharia oikeus) on rajoitettu tuomitsemaan vain:

Remedies

(1) The parties are free to agree on the powers exercisable by the arbitral tribunal as regards remedies.
(2) Unless otherwise agreed by the parties, the tribunal has the following powers.
(3) The tribunal may make a declaration as to any matter to be determined in the proceedings.
(4) The tribunal may order the payment of a sum of money, in any currency.
(5) The tribunal has the same powers as the court—
(a) to order a party to do or refrain from doing anything;
(b) to order specific performance of a contract (other than a contract relating to land);
(c) to order the rectification, setting aside or cancellation of a deed or other document.

Minun puolestani antaa palaa vaan - kaikki tapahtuu ko. uskontokuntalaisten ns. omilla rahoilla. Tuo naisten edunvalvonta kuuluu ensisijaisesti niille itselleen - äänestäjä- ja henkilötasollakin.

Huimaa settiä Kouvolasta :D

http://www.kouvolansanomat.fi/Mielipide---Kolumnit/2010/08/18/Suomi+takaisin+perussuomalaisille/201029440953/68

Kolme sadasta Suomessa asuvasta ihmisestä omaa jonkin muun maan kuin Suomen passin. Perussuomalaisia tuntuu harmittavan se, ettei heistä enää päästä eroon, mutta puolue tekee selväksi, ettei lisää haluta.

Perussuomalaiset ajavat maahanmuuttopolitiikan tuntuvaa tiukennusta. Heinäkuun lopussa julkaistussa manifestissaan kolmetoista puolueen eduskuntavaaliehdokasta vaatii muun muassa monikultturismista luopumista ja maahanmuuttajien toimeentulotuen rajoittamista yhteen vuoteen.

Mitähän monikultturismista luopuminen tarkoittaa? Olisivatko kebabit ja pizzat pannassa, eikö telkkarista enää saisi katsoa muuta kuin kotimaisia sarjoja? Pitäisikö turvapaikanhakijoiden lisäksi karkottaa myös kaikki ne, jotka edustavat jotakin muuta kuin suomalaista kulttuuria?
Entä mitä tapahtuisi sellaisille maahanmuuttajille, jotka eivät vuoden maassa oltuaan ole päässeet muualle kuin Kelan palkkalistoille? Rahahanat kiinni, nälkäkuolema kyllä korjaa pohjasakan.

On naiivia syyttää pelkästään maahanmuuttajia siitä, että he elävät valtion tukien varassa. Kukaan poliitikoista ei mainitse sanallakaan työnantajien maahanmuuttajia kohtaan tuntemaa vastenmielisyyttä. Monien tutkimusten mukaan nimenomaan työnantajien asenteet estävät maahanmuuttajien pääsyn työmarkkinoille.

Vaikuttaa siltä, että perussuomalaisilla on kova kaipuu jonkinlaiseen myyttiseen Kalevala-Suomeen, jossa sinilippu liehuu ja Maamme-laulu raikaa kirkkaana – eikä millään murteellisella suomen kielellä. Ikävä kyllä nykyään ihmiset liikkuvat työn, rakkauden tai mahdollisuuksien perässä maiden rajoista välittämättä. On mahdotonta vallata Suomi takaisin suomalaisille.

Työperäisen maahanmuuton tiukentamista vaativa Eero Heinäluoma puolestaan ei ole tainnut kiinnittää huomiota Suomen väestörakenteen kehitykseen. Suomen väestö ikääntyy nopeammin kuin missään muussa EU-jäsenvaltiossa. Työikäinen väestö alkaa supistua kuluvana vuonna, kun ensimmäinen suuri ikäluokka pääsee eläkeikään. Vuonna 2040 yhtä vanhusta kohti on enää kaksi työikäistä, kun nykyään heitä on neljä.

Parin vuoden takaisessa talousarvioesityksessä todetaan, että tilannetta voidaan yrittää helpottaa aktiivisella maahanmuuttopolitiikalla, mutta edes se ei riitä ratkaisuksi. Taidamme kaikki joutua kerjuulle ennen pitkää. Paitsi ettei sekään taida onnistua. Viimeinen oljenkorsi uhataan julistaa laittomuudeksi, ja Ben Zyskowiczin mukaan kerjääminen vastaakin kauheudessaan naisen sukupuolielinten silpomista.

Zyskowiczille suosittelen vuoden määräaikaista toimeentulotukea. Määräajan päätyttyä toimeentulosta on huolehdittava miten parhaiten taitaa, mutta kerjuusta seuraa maastakarkotus.

Toivon myös lämpimästi, että vanhuudenpäivillään herroja Heinäluoma ja Halla-Aho hoitaa Filippiineiltä Suomeen hoitajavajetta paikkaamaan tullut hoitaja.

Naiiviudessaan ylivertainen uloste :lol2:

Erittäin hyviä kirjoituksia aiheesta:

Mark Steyn: Multiculturalists are the real racists

http://www.freerepublic.com/focus/news/736142/posts

ja lisää www.marksteyn.com

On kyllä hyvää settiä, varsinkin tuo eka linkki; libanonilaisjengi joukkoraiskaa aussitytön, ja joku Monroe Reimers alkaa hämmästeleen, että mitä me ollaan tehty et he näin teki, jotenkin tää nyt ihan varmaan on meidän vika.

Pari aika vitun kuivaa kuittia siihen:

Indeed. Many's the time, labouring under the burden of some or other ghastly Ottawa policy, I've thought of pinning some gal down and sodomizing her while 14 of my pals look on and await their turn.

Gang rape as a legitimate expression of the campaign for social justice is a privilege reserved only unto a few.

Lainvalintakysymyksellä (sharian soveltamisella oikeusriitaan) ei ole mitään merkitystä silloin, kun brittien lainsäädännön mukaan sovinto on sallittu.
Niin siis on merkitystä, vai ei ole merkitystä? Tuo lause näytti ristiriitaiselta muuhun kappaleeseen nähden. Muuten tuo asiakokonaisuus alkaa selviämään, että tattista vain informaatiosta.

Ja vielä loppukaneetti:
I'm not a racist, only a culturist. I believe Western culture -- rule of law, universal suffrage, etc. -- is preferable to Arab culture: that's why there are millions of Muslims in Scandinavia, and four Scandinavians in Syria.

Ex-kouvolalaisena voin sanoa, että Kouvolassa on kyllä tässä viimisen 6kk aikana toi monikulttuurisuus räjähtänyt silmille aika urakalla, siellä vielä talvella ei todellakaan melkein ikinä nähnyt mustia (=eli kerta vuoteen max, ekaa kertaa moisen näin 20-vuotiaana varmaan) nyt siellä ei voi kaupungille sellaan mennäkkään ettei siellä näkisi somalilaumoja. Toinen on että Kouvolan sanomat on monikulttuurisuuden sanansaattaja numero uno, siellä on pari toimittajaa jotka ei muusta kirjotakkaan kun afrikan "neekerien" ihanuudesta ja parhaudesta, parhaana esimerkkinä Helena Vaittinen joka kirjottaa jatkuvasti jostain ugandaburundi-ruanda-akselilta olevasta pakolaisperheestä.

Toinen on että kyllä toi työvoimapula suoraansanottuna niin huutava on että suorastaan karjahtelu kuuluu afrikkaan asti.. Suuristakin ikäluokista alkaa lähes kaikki olemaan eläkkeellä JO ja ei kyllä vielä ole riskiä että jos kävelee teollisuusalueella, toimitusjohtajat eri firmoista kilvan tappelee, että meille toi tulee töihi, eiku meille!

Eikä tänne mistään järkevistä maista ketään fiksua töihin saada niin kauan kun täällä on länsimaiden huonoin ostovoima. Veroratkaisuissa pitäisi ehdottomasti ensiksikin turvata ostovoimaa, että suomalaiset nuoret ei lähtisi itse täältä muualle, sitten pitäisi tarjota muutamanvuoden verovapautta paluumuuttajille sunmuuta tollaista, että ensiksi maastamuutto nolliin, ja paluumuutto täpöille. Sitten jos muka jotain työvoimaa tarvitaan, katse saksan suuntaan, siellä sitä fiksua ja filmaattista, länsimaista, teknisesti edistynyttä väkeä on.

e: ja mun lempilauseeni monikulttuurisuuteen: Jos Pizzan, Kebapin tai Falafelin valmistaminen on ihan ehdoton pakko, ei sitä varten tarvita sataatuhatta pakolaista, kyllä yksi keittokirjakin riittää!

Kouvolan Sanomat kuuluu yllättäen Sanoma-konserniin...mokutuksen ja maahamuuttohysterian lietsoja numero yksi. Yrittää pieni lehti tehdä vaikutusta Hesariin, että kattokaa, kyllä mekin osataan...

Mä olen ihan vitun onnellinen siitä, että suomi kansainvälistyy ja tänne tulee paljon erilaisia ihmisiä. Kutsukaa mokuttajaks tai mikskä tahansa, niin olen todella tyytyväinen ettei täällä tarvitse aina katsoa pelkkiä maidossa uitettuja hapan-naamoja, jotka vetää masennuslääkkeitä enemmän kuin särkylääkettä. Ja mua lähinnä naurattaa kaikki rankkurin sun muiden vollotus! :hyper: Siinähän kärsitte!

Mä olen ihan vitun onnellinen siitä, että suomi kansainvälistyy ja tänne tulee paljon erilaisia ihmisiä. Kutsukaa mokuttajaks tai mikskä tahansa, niin olen todella tyytyväinen ettei täällä tarvitse aina katsoa pelkkiä maidossa uitettuja hapan-naamoja, jotka vetää masennuslääkkeitä enemmän kuin särkylääkettä. Ja mua lähinnä naurattaa kaikki rankkurin sun muiden vollotus! :hyper: Siinähän kärsitte!

AAARgghAHH! Nyt osui kyllä niin pahasti sydämeen, että nessuille tuli hommia...

Sä oot tyytyväinen tyhjäntoimittajista, jotka kuppaa suomen onnetonta sosiaalijärjestelmää, huonontaa huoltosuhdetta, tulee yhteiskunnalle kohtuuttoman ja kestämättömän kalliiksi, on ylivoimaisen yliedustettuja tietyissä rikoksissa ja jonka seurauksena lähtömaan mahdollisuudet jälleenrakentamiseen heikkenee jokaisen nuoren lähtijän myötä.

Minä en ole.

No meitä tosiaan on moneen junaan.

:D

Et sinä siltä kärsimykseltä tule yhtään säästymään.

Joo hei ihan samaa mieltä, mikään ei vituta niin paljoo ku se et joka ikinen suomalainen - tai ainaki miehet - on järjestäen juroja alkoholisteja. Mamujen tekemät raiskaukset ja muut väkivaltarikokset ei oo mitään sen vitutuksen rinnalla. Ja mitä nyt muutamasta sadasta miljoonasta hikisestä veroeurosta, eihän se oo keltään pois, nehän on vaan valtion rahoja.

Olen sanaton. Rankkuri miten sä jaksat näiden kanssa?

Back
Ylös Bottom