Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Hivin itämisaika on niin pitkä että pitäiskö sitten perustaa Hki-Vantaa kentän viereen iso leiri missä Nokian insinöörit ja Pakkiksen thaikku matkaajat odottelis että määrä-aika tulisi täyteen ja pääsee testeihin ja kotiin (jos on negatiivinen tulos)...

Hivin itämisaika on niin pitkä että pitäiskö sitten perustaa Hki-Vantaa kentän viereen iso leiri missä Nokian insinöörit ja Pakkiksen thaikku matkaajat odottelis että määrä-aika tulisi täyteen ja pääsee testeihin ja kotiin (jos on negatiivinen tulos)...

ei vaan turvapaikanhakijat

Siinä sitä onkin vapaamielisillä kova paikka miettiä miten korjata 20 vuoden ajan töppäilyt. Miksi ennakkotietoisten pitäisi ratkaista asiat kun ne ei ole niitä aiheuttanut?

ei vaan turvapaikanhakijat

Kyllä musta sinne pitäisi laittaa kaikki muutkin ulkomaille matkustavat koska niinkuin sanoin, iso osa tartunnoista tulee kun käydään ulkomailla huoristelemassa. Ehkäpä lapsiperheet kanariansaarilta voitaisiin päästää ilman karanteenia.

Mites sturmmann, vihaatko sinä juutalaisia? entä homoja? tai mitä mieltä olet heistä muuten?

En ole kiihottunut kansanryhmiä vastaan toisin kuin monet tällä forumilla. Homoja tunnen muutaman, juutalaisia en. En tunne voimakkaita tunteita kumpaakaan ryhmää kohtaan. Tuttavapiirini muslimeista suurin osa suhtautuu samalla tavalla. Olemme tällaisia tapamuslimeja. Käsittääkseni myös tapakristittyjä on olemassa. :)
onko uskonveljiesi suhtautuminen em. ryhmiin mielestäsi koraanin ynnä muiden islamin opusten oppien mukaista?

Suhtautumista on uskonveljilläni niin kovin monenlaista.

miten suhtaudut jihadiin? onko se oikeutettu vaihtoehto?

Kyllä muslimille henkinen taistelu sisäistä pahuutta vastaan olisi tärkeää. Liian vähän tuota tulee omalla kohdalla harrastettua.

En ole kiihottunut kansanryhmiä vastaan toisin kuin monet tällä forumilla. Homoja tunnen muutaman, juutalaisia en. En tunne voimakkaita tunteita kumpaakaan ryhmää kohtaan. Tuttavapiirini muslimeista suurin osa suhtautuu samalla tavalla. Olemme tällaisia tapamuslimeja. Käsittääkseni myös tapakristittyjä on olemassa. :)

Miellyttävä kuulla.

Suhtautumista on uskonveljilläni niin kovin monenlaista.

Tämä tappamisen hyväksyvä suhtautuminen, siitä oli kyse.

Kyllä muslimille henkinen taistelu sisäistä pahuutta vastaan olisi tärkeää. Liian vähän tuota tulee omalla kohdalla harrastettua.

Entäpä terrori-iskuina manifestoituva taistelu?

Kyllä olen.

Muslimina ilmeisesti elät myös näiden ohjeiden mukaan?
Mies on naisen pää, koska Allah on toisia suosinut enemmän kuin toisia ja koska mies elättää vaimo*aan. Hurs*kas vaimo on nöyrä ja vartioi siveyttään, koska Allah on antanut sen vartioitavaksi. Jos pel*käätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää. Allah on Korkea, Mahtava. (Koraani 4:34)

Jos vaimonne on teille uskoton, hankkikaa keskuudestanne neljä todistajaa häntä vastaan. Kun he ovat antaneet todistuksensa, teljetkää vaimonne taloonsa, kunnes kuolema hänet korjaa tai Allah osoittaa hänelle toisen tien. (Koraani 4:15).

Uskovaiset, älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne; he ovat toistensa ystäviä. Joka ottaa heitä ystä*väkseen, kuuluu heihin. Allah ei johdata väärintekijöitä. (Koraani 5:51)

Entäpä terrori-iskuina manifestoituva taistelu?

Olen noita maltillisia puolustustaistelumiehiä. Jumala ei rakasta rauhanrikkojia.

Tämä tappamisen hyväksyvä suhtautuminen, siitä oli kyse.

Omaan tuttavapiiriin ei kuulu tällaisia henkilöitä. Varmaan tulkitsemme Koraania eri tavalla kuin kuvailemasi hyväksyjät.
Muslimina ilmeisesti elät myös näiden ohjeiden mukaan?

Yhtä paljon kuin useimmat kristityt elävät Paavalin ohjeiden mukaan koskien vaikkapa naisen vaikenemista seurakunnassa. :)

Yhtä paljon kuin useimmat kristityt elävät Paavalin ohjeiden mukaan koskien vaikkapa naisen vaikenemista seurakunnassa. :)

Eli poimit koraanista ne kohdat, joita noudatat ja loput jätät noudattamatta. Mitäs muslimina olemista se sellainen on? Eikös allah rankaise sellaisesta?

Täytyy nyt tsekata että kai sä Rankkuri oot ateisti...

olen harras müsli ja olen tyrmistynyt uskonveli struuman allahin pilkasta.

No kunhan et ole kristitty. Näin ateistina pistää vituttaan kaikenmaailman uskovaisten tekopyhyys ;)

Toisen polven pakana, jos totta puhutaan.

Esimerkiksi ruokailuun liittyviä sääntöjä pyrin noudattamaan. Niihin on niin tottunut.
Yllättävän vähän muuten näkyy arjessa.

Ookkonää syntyjään muslimi vai kääntynyt (tai palannut islamiin kuten teikäläiset asian ilmaisee)?

Pidätkö esim. juutalaisia tai kristittyjä alempiarvoisina kuin muslimeita?

Ookkonää syntyjään muslimi vai kääntynyt (tai palannut islamiin kuten teikäläiset asian ilmaisee)?

Pidätkö esim. juutalaisia tai kristittyjä alempiarvoisina kuin muslimeita?

Vastataan nyt sitten näihin vielä. :)

Ensimmäiseen kysymykseen: olen muslimiksi syntynyt. Nuo islamiin palanneet ovat muuten usein "uskovaisempia".

Toiseen kysymykseen: En pidä. Enkä hinduja enkä buddhalaisiakaan. Shintolaisia ehkä... Tai no, en heitäkään. ;)

Rankkuri on varmaan ihan hämmillään, kun ei kaikki muslimit sittenkään pamauttele autoja ja tapa vääräuskoisia. Suomessa asuu yli 40 000 muslimia. Kuinka moni on saanu syytteet kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan?? Entäpä kuinka moni suomen muslimi on ollut terroristiepäiltyjen listalla??. Tai no mitä vittua: Mitä kukaan muslimi on tehnyt uskonnon nimissä jotain, joka on haitannut sun elämääs millään tavalla??. Jos ottaisit pääs sieltä sun tilastoperseestä ulos, niin tietäisit paremmin että mikä on tapauskovainen ja mikä on kiihkoilija. Tapamuslimi elää niin (ainakin ne ketä itse tunnen), että "poimii" koraanista "elämän neuvoja", jotta voi elää onnellisen elämän ja "pysyy raiteilla". (Älä nyt rupee lisää tähän mitään pätkiä koraanista ja kysy "ai näitä vai?"). Jokainen muslimi tulkitsee koraania ja soveltaa sitä elämäänsä eri tavalla. Jos luulet, että kaikki muslimit esim. haluaa tappaa "vääräuskoiset", niin olet vain tyhmä ja tietämätön. Eikä sitä kannata nyt hirveästi korostaa. Isoin vitutus ei-kiihko-muslimilla on varmasti se, että haukutaan terroristiksi yms. niiden oikeiden sekopäiden takia. Sama kun mä menisin kirkkoon vetää pappia turpaan koska jossain päin maailmaa papit on nussinu pikkulapsia. Jos taas joku imaami menis tekee saman, niin johan sä saisit siitä jotain kirjoteltavaa tänne forumille ku ei ilmeisesti muuta elämää ole (enkä tarkoita pahalla, jokainen elää miten haluaa). Mä oon itse ateisti jonka mielestä parhaan elämän saa seuraamalla omatuntoaan.

Ps. Onko sturmmann nyt kaikkien mielestä hullu pommien räjäyttelijä, joka kaatelee happoa vaimonsa naamalle ja kiroaa "vääräuskoiset"??. Jos ei, niin turha sitten on lähtee vetää tällaisia syytöksiä ketään ainakaan suomen muslimia kohtaan. Entäpä oliko kauhajoen ja jokelan ampujat muslimeja?? Mun mielestä näyttivät aika suomalaisilta. Tuskin olisivat tappaneet "omiaan", jos olisivat kääntyneet muslimeiksi pari kuukautta ennen tekoja :hyper: Sorry offtopic.

Back
Ylös Bottom