Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Mikään pakkohan ei ole ontelolaattaa käyttää rossipohjan teossa, porukoille esim. tuli ihan perinteinen rossipohja jossa tuli puusta lattianiskat joiden päälle lattia...

No ei tokiaan, mutta en minä kyllä alkaisi missään tapauksessa tekenään notkuvaa ja narisevaa puulattiaa nykypäivän taloon. Jos ei se vielä narise tai notku, niin odota muutama vuosi.

Joka tapauksessa ontelolaatallinen ratkaisuhan se ehdottomasti paras ja radonhuolettomin olisi. On vaan pirun kallis.

Kylppäreihin tarvittaisiin viime hetken ideoita. Isompi kylppäri saunan yhteydessä:

iso_kylppari.jpg

Pienempi kylppäri makkareiden läheisyydessä:
pieni_kylppari.jpg

Seinäupotukset vievät ainakin jonkinverran tilaa suuremmassa kylppärissä. Upotuksilla haetaan tätä tyyliä:

durat-amme.jpg

Ekana tulee mieleen tuosta isosta kylppäristä, että olisiko siinä tarpeen käsienpesupiste ? Se on toki aina tilanviejä, mutta se olisi hyvä jos ajattelee että on esim juhlat ja vieraat haluavat käyttää kakkosvessaa..

Ekana tulee mieleen tuosta isosta kylppäristä, että olisiko siinä tarpeen käsienpesupiste ? Se on toki aina tilanviejä, mutta se olisi hyvä jos ajattelee että on esim juhlat ja vieraat haluavat käyttää kakkosvessaa..

Jep, se on ratkaistu siten että kylpyammeen hanassa on sellainen käännettävä pitkä juoksuputki ja siinä voi pestä kädet.
Vähän huono ratkaisu mutta tuo onkin sellainen kylpylätunnelmainen oleskelutila. Paskanäpit voi pestä sitten vaikka jossain muualla.

Blogi päivitetty:
http://landetalo.blogspot.com/

Tilanne nyt:
P1020336.jpg

Paljon sulla on kustannusarvio projektille? Paljon olette pystyneet viilaamaan omalla työllä, suunnitelmilla yms. kuluja "avaimet käteen" versiosta?

Paljon sulla on kustannusarvio projektille? Paljon olette pystyneet viilaamaan omalla työllä, suunnitelmilla yms. kuluja "avaimet käteen" versiosta?

Jaa-a. Avaimet käteen käsitys on hieman suhteellista. Toiset selaavat taloesitteitä, ostavat tontin, eivätkä tee mitään muuta ja saavat lopulta avaimet käteen valmiiksi kalustettuun ja nurmikot istutettuun asuntoon.
Itse olen tehnyt varmasti jo helposti 100htp verran duunia tuohon projektiin, jos edes riittää. Mutta joo, sanoisin että todelliseen avaimet käteen hintaan (kts. yllä) säästöä on tultava varmasti yli 100.000 euroa.

Aika pienellä budjetilla me mennään, tarkoitus ei olisi paljoa yli 200ke tuohon laittaa. Saa nähdä, miten käy. Tarkka seuranta on kyllä päällä ja jokainen postimerkkikin on laskennassa mukana.

Jaa-a. Avaimet käteen käsitys on hieman suhteellista. Toiset selaavat taloesitteitä, ostavat tontin, eivätkä tee mitään muuta ja saavat lopulta avaimet käteen valmiiksi kalustettuun ja nurmikot istutettuun asuntoon.
Itse olen tehnyt varmasti jo helposti 100htp verran duunia tuohon projektiin, jos edes riittää. Mutta joo, sanoisin että todelliseen avaimet käteen hintaan (kts. yllä) säästöä on tultava varmasti yli 100.000 euroa.

Aika pienellä budjetilla me mennään, tarkoitus ei olisi paljoa yli 200ke tuohon laittaa. Saa nähdä, miten käy. Tarkka seuranta on kyllä päällä ja jokainen postimerkkikin on laskennassa mukana.

Hyvä että joku jaksaa seurata tarkasti menoja. Paljonko palanut rahaa (tontti, luvat, liittymät, piirrustukset, putket, perustus, täytöt ja maatyöt) ennen kuin saadan talopakettia lähteä tuomaan?

Hyvä että joku jaksaa seurata tarkasti menoja. Paljonko palanut rahaa (tontti, luvat, liittymät, piirrustukset, putket, perustus, täytöt ja maatyöt) ennen kuin saadan talopakettia lähteä tuomaan?

Oisko 60 kiloo jo menny. On aika iso pino laskuja maksamatta, pitää käydä noi läpi vkl ja katsoa tarkka summa.

Oisko 60 kiloo jo menny. On aika iso pino laskuja maksamatta, pitää käydä noi läpi vkl ja katsoa tarkka summa.

Kuullostaa melko paljolta ... eiku sullahan olikin tontti tossa samassa. Paljonkos sä maksoit tontista (on varmaan mainittu aikaisemmin mutta nyt ei muista).

Joku 30 k€ ihan ok summa tossa vaiheessa kun lekaperustus.

huh 60k on kyllä melko paljon. eipä mulla taidakkaan olla varaa rakentaa jos tuohon asteeseen on menny ton verran rahaa.

huh 60k on kyllä melko paljon. eipä mulla taidakkaan olla varaa rakentaa jos tuohon asteeseen on menny ton verran rahaa.

No onhan me maksettu jo suuri osa talopaketin ennakkomaksuista. Oisko 35ke menny ilman niitä tontteineen. En tiedä oikeesti, pitäs kattoo toiselta koneelta. Täyttösoraan on menny jo toista kymppiä kuljetuksineen.

no sitten jos siinä on osa paketista mukana. tuo 35k kuulostaa paremmalta =) tuo täyttäminen on yllättävän kallista.

no sitten jos siinä on osa paketista mukana. tuo 35k kuulostaa paremmalta =) tuo täyttäminen on yllättävän kallista.

15780e olen maksanut laskuja + tontti + 2 erää talopaketista.

15780e olen maksanut laskuja + tontti + 2 erää talopaketista.

No ei ole paha jos reilu 15 mennyt pohjiin ja perutuksiin (ymmärsin että loput 45 tonttia ja niitä talopaketin eriä). Mulla oli mennyt 90 000 kun talopaketin kanssa tultiin (tontti ja luvat 20 000, pohjat liittymät etc. 20 000 ja perustukset se 50 000). Tolla menolla voi hyvinkin päästä vaikka 200 k€:n.

No ei ole paha jos reilu 15 mennyt pohjiin ja perutuksiin (ymmärsin että loput 45 tonttia ja niitä talopaketin eriä). Mulla oli mennyt 90 000 kun talopaketin kanssa tultiin (tontti ja luvat 20 000, pohjat liittymät etc. 20 000 ja perustukset se 50 000). Tolla menolla voi hyvinkin päästä vaikka 200 k€:n.

Toi seuranta on laskutuksen vuoksi hieman jäljessä. Kunhan tässä nyt tulee tauko ja odotellaan talopakettia, sisä ja ulkotäytöt, eristykset, salaojitukset jne on tehty niin tietää tasan tarkkaan paljonko perustukset täydellisenä ovat tulleet maksamaan. Kyllähän tuo ainakin tuplaantuu.

Kuudellakymmenellä tontulla ei saa pääkaupunkiseudulta edes talon rakennukseen sopivaa tonttia. Kyllä se pistää miettimään.

Kylppäreihin tarvittaisiin viime hetken ideoita. Isompi kylppäri saunan yhteydessä:

Huppe, kun joka tapauksessa teet upotuksia isompaan kylppäriin, niin miksi ette samalla laita pöntöksi seinämallia? Seinämallinen pönttö menisi samaan upotukseen sopivasti ja on hyvännäköinen sekä helpommin siivottava...

Meidän kohdalla tämä on niin, että tontti + luvat + liittymät on suurinpiirtein 50 kilon kuolema ja tuosta siis tontti 35 kiloa. Perustuksissa toivottavasti ei tule mitään ylläriä vastaan ja täyttömaatakin pitäisi saada kohtuu läheltä. Saattas onnistua traktori+kärry pelilläkin jos matkaa on muutama kilsa. No tuo on vielä auki kun on auki niin monta muutakin asiaa.

Huppe, kun joka tapauksessa teet upotuksia isompaan kylppäriin, niin miksi ette samalla laita pöntöksi seinämallia? Seinämallinen pönttö menisi samaan upotukseen sopivasti ja on hyvännäköinen sekä helpommin siivottava...

Koska se maksaa ainakin sen 400-500e enemmän kuin tavallinen?

Seinäelementti: 329e
Pönttö: 185e
Painike: 89e
Putkityöt: +100e
Muuraustyöt +100e
Yhteensä: 803e

Tavallinen pönttö: n. 230 euroa.
Asennus: Varttitunti, eli 25e.

Tosin pari pönttöä niin eihän se ole kuin vain tonni
http://www.pakkotoisto.com/yleinen-...han-pintamateriaalit-ja-puutarha/#post2947352

Back
Ylös Bottom