Tehokkaat tehonlisääjät/rasvanpolttajat?

Meta title: 💥 Tehokkaat tehonlisääjät & rasvanpolttajat – lisäravinneviidakon kovimmat buusterit ja turhimmat hömpät

Meta description: Keskustelua energianlisääjistä, rasvanpolttajista, vaikutuksista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja missä menee järkevän käytön raja?**

Pistetääs nyt tällanen ketju, kun en hausta pahemmin viisastunu.
Ensiks täytyy sanoa, että ihmeitä ei (laillisilla) lisäravinteilla saada aikaan ja tämä on tiedossa, mutta silti kiinnostaisi tietää, mistä tuotteista sitä pientä ekstraa voisi saada.
Ei tarvi palautusjuomia ja muita protskuja mainostaa, keskitytään näihin muihin tehonlisääjiin.

Eli mitkä lisäravinteet ovat tutkimusten tukemia ja edelleen arvostettuja? Kreatiinihan on kestosuosikki ja siitä löytyy jo oma ketjukin, joten sen voi antaa olla.
-Beeta-alaniinin hehkutukseen olen myös törmännyt.
-HMB ilmeisesti ei nauti kummoista suosiota. Muistelisin kuitenki, että sekin olisi tutkimusten mukaan 3g:n päiväannoksella toimiva vaihtoehto.
-kaikki nuo testosteronibuusterit taitaa olla rahan haaskausta?
-onko muita?

Eli antakaas expertit updatea, jos on tietoa, kun itse en ole seurannut näitä uutisia aikoihin.

Kiinnostaako stimulantit? Kofeiinihan on toimiva ja laillinen vaihtoehto, ja kofeiini/tauriini -kombo potkii vielä vähän paremmin. Sitten sellainen stimulantti kuin 1,3-dimethylamylamine on ilmeisesti todella tehokas, jotkut vertaavat jopa efedriiniin. Kyseinen aine on siis laillista. Tunnetaan myös mm. nimillä methylhexanamine ja geranamine. Henkilökohtaista kokemusta minulla ei kuitenkaan tuosta aineesta ole, mitä nyt olen netistä lueskellut..
Stimulantithan kyllä piristävät ja auttavat poolttamaan rasvaa, mutta niitä ei kannata kuitenkaan jatkuvasti syödä, koska niihin kehittyy toleranssi aika nopeasti. Ja noillahan on sivuvaikutuksia, joillakin aineilla kovempia kuin toisilla.. Käsien tärinä, hikoileminen, unettomuus, kohonnut syke ja verenpaine jne..

Muista laillisista ja toimivista rasvanpolttajista sitten sua saattaa kiinnostaa nämä kilpirauhasen toimintaan vaikuttavat aineet, niitä on markkinoilla muutamia. Lukemani mukaan tällaiset aineet voivat kuitenkin johtaa siihen että kilpirauhasen toiminta voi mennä aivan vituilleen. Aiheesta mulla ei paljoa ole tietoa, mutta google kyllä auttaa.

Typpioksidituotteista sitten arginiini ja sitrulliinimalaatti on aika suosittuja, samaten sellainen aine kuin epimedium. Monissa pumpinlisääjissähän noita on.

Tietyt vitamiinit ja mineraalit voivat toimia "testoboostereina", tosin eihän se vaikutus nyt hirveän suuri ole ellei satu olemaan pahemmanlaista vajausta kyseisistä aineista. Sinkin, magnesiumin ja B6-vitamiinin yhdistelmä ZMA on ainakin mainittava.. Lisäksi esim. D3-vitamiini voi vaikuttaa positiivisesti testosteronitasoihin, ja D-vitamiinin saannista on kyllä muutenkin fiksua huolehtia, koska keho ei itse pysty sitä juurikaan tuottamaan.

Sitten näitä toimivia ja toistaiseksi laillisia "harmaan alueen" aineita on aika paljon, esimerkiksi mm. Novedex XT:n vaikuttava aine ATD. Sillä on kuitenkin ilmeisesti sellaiset sivuvaikutukset että ei välttämättä kannata ottaa. Ja nämä nyt on enemmänkin roinapuolen juttuja, hormonitoimintaa kun säätelevät.

apulus ylempänä puhui kilpirauhaseen vaikuttavista aineista, parhaimmaksi aineeksi voisin suositella ihmiselle luonnollisen jodin, jota ihminen saa oikeasti liian vähä ravinnosta. Itse kun otan 600µg jodia päivässä niin hikeä valuu aivan tajuttomasti, salitreenistä puhumattakaa. Elikkä jodi siis nostaa kehon lämpötilaa kilpirauhasen boostaamisen ansiosta. Jodista hieman tietoa esim täällä: http://www.ravintoaineopas.fi/kivennaisaineet?Nutrient=21

Netistä löytyy haulla top 10 muscle building supplements monen monta listaa.

Heitetään tähän yksi lista:

1. Proteiinit (hera- ja kaseiini)
2. Kreatiini
3. BCAA (haaraketjuiset aminohapot - proteiinisynteesiin ja anti-kataboliaan)
4. Beta-alaniini / karnosiini
5. Glutamiini
6. ZMA
7. Karnitiini
8. Nitric Oxide Boosterit
9. Tehonlisääjät
10. Testobuusteri - sen placebovaikutus lisää voimia 5% :)

Tuon viimeisen sorvasin tuohon itse.

Rasvanpolttajien ongelmana on se, että laillisia toimivia rasvanpolttajia on vaikea löytää.
Testobuustereiden ongelma on se, että laillisia toimivia on vaikea löytää.
Tehonlisääjiä ja rasvanpolttajia on stimulantteja sisältäviä ja ilman stimulantteja.
Kyllä niillä hien saa pintaan, mutta polttavatko ne paljonkin rasvaa?
Se on selvää, että tehonlisääjillä saa lisää energiaa salille.
Tehonlisääjiä on kymmeniä erilaisia, ja mielipiteitä niiden paremmuudesta tai huonommuudesta on paljon erilaisia.

Tuon kohdan 10 voit korvata myös kasvuhormonibuusterilla yms buusterilla - jos uskot aineeseen se voi antaa jotain - ihan tutkimustenkin mukaan.

Vitamiinit ja kivennäis- ja hivenaineet olen jättänyt pois itsestään selvyytenä ...
Ja ennen kuin alat käymään tuota listaa läpi ostoskärryn kanssa laita ruokavalio kuntoon.

D-vitamiinin saannista on kyllä muutenkin fiksua huolehtia, koska keho ei itse pysty sitä juurikaan tuottamaan.

Hehe, apuluskin on koulukirjansa "lukenut".

Wikipedia tietää sanoa:

Ihminen pystyy itsekin tuottamaan D-vitamiinia riittävässä auringonvalossa UVB-säteilyn vaikutuksesta.
15 minuutin viettäminen auringossa kolmesti viikossa riittää D-vitamiinin saamiseksi.

Suomessa talvikaudella tuo D-vitamiini voi olla ja usein on ongelma.

Hehe, apuluskin on koulukirjansa "lukenut".

Wikipedia tietää sanoa:

Ihminen pystyy itsekin tuottamaan D-vitamiinia riittävässä auringonvalossa UVB-säteilyn vaikutuksesta.
15 minuutin viettäminen auringossa kolmesti viikossa riittää D-vitamiinin saamiseksi.

Suomessa talvikaudella tuo D-vitamiini voi olla ja usein on ongelma.

Puhuikos Wikipedia kenties tuossa yhteydessä tropiikista, jossa tuo 15min auringonotto voi riittääkin?

"UV-valon vaikutuksesta ihmisen iho alkaa tuottaa D-vitamiinia. Suomessa vain keskikesällä UV-valoa saadaan niin paljon, että se vaikuttaa D-vitamiinin saantiin."

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,3727,3839

Ei se tosiaan paljoa lohduta että kesällä sitä D-vitamiinia saa auringonpaisteessa oleskelemalla, koska eihän täällä kunnollisia kesäpäiviä paljoa ole. Tai mistä sitä tietää jos kesät tästä eteenpäin ovat tällaisia kuin tämä kesä on ollut.. Eikä sitä D-vitamiinia suomalaisesta ruuastakaan paljoa saa.

IMO jos jotain lisäravinteita on otettava niin ne on nimenomaan D-vitamiini ja kalaöljy.

Tässä vielä jotain juttua D-vitamiinin vaikutuksesta testosteronitasoihin, koska tuon takiahan nimenomaan ensimmäisen kerran D-vitamiinin toin esille.

http://sundqvist.blogspot.com/2010/03/d-vitamiini-lisaa-testosteronia.html
http://www.terveyshymy.fi/tohtori-tolonen/d-vitamiini-lisaa-miesten-testosteronia

Miten D-vitamiinia ja kalaöljyä kannattaa hankkia ravintolisistä? Luin juuri, että Möllerin kalaöljytuotteissa on D-vitamiinia, joten riittääkö, että syö ainostaan niitä vai saako D-vitamiinia edes omana ravintolisänä? Niin ja onko Möllerin tuotteet hintansa väärti, vai onko kenties parempi tuote, jota kannattaisi hankkia? Kalaa syön kyllä aika paljon, mutta eipä se talvella varmaan riitä, kun auringonvaloa on niin vähän. Sori jos on nyyppäkysymyksiä, mutta aika amatööri olen ravintoasioiden suhteen ja olisi kiinnostava kuulla mielipiteitä ihmisiltä, joilla kokemusta on enemmän.

Itsellänikin kiinnostaisi, onko noihin rasvanpolttajiin mitään perää. UFS mainostaa omaa kreatiinipuryvaattia tehokkaana. Mites on EAS:n CLA:n ja Thermo DynamX:n laita, onko noihin mitään perää? taitaa olla nii että hankala todistaa mitään kunnolliseksi rasvanpolttajaksi.

Laittakaa ruokavalio kuntoon, siinä on nopein rasvanpolttaja. Toisena ja kolmantena voisin mainita D3 ja kalaöljy.

En laittanu tuota postia sen takia että tarvisin ohjeita ruokavalioon(täten dieettiin), on jo hallussa ;) . Uteliaisuuttani vain pistin tohon, että onko noihin hifistelytuotteisiin mitää perää.

En laittanu tuota postia sen takia että tarvisin ohjeita ruokavalioon(täten dieettiin), on jo hallussa ;) . Uteliaisuuttani vain pistin tohon, että onko noihin hifistelytuotteisiin mitää perää.

onhan tota väitetty että vihreä tee laihduttaisi ja noissa monissa rasvanpolttajissa tuntuis olevan kaikenmaailman vihreä tee - uutteita. Itse kyllä joisin ennemmin vain sitä teetä kun satsaisin tommosiin

onhan tota väitetty että vihreä tee laihduttaisi ja noissa monissa rasvanpolttajissa tuntuis olevan kaikenmaailman vihreä tee - uutteita. Itse kyllä joisin ennemmin vain sitä teetä kun satsaisin tommosiin

Jep, oon itekki samoilla linjoilla, kuten olen jo todennut, uteliaisuuttani otin esille ton.

Joistakin kielletyistä aineista olen lukenut, että lisäisi esimerkiksi aineenvaihduntaa 5%.
Jos nyt ajatellaan, että henkilö kuluttaa päivässä perusaineenvaihdunnalla 2500 kaloria, niin tuo 5% on n. 125 kaloria.
Tuollaisen määränhän kuluttaa vartissa kuntofillarilla tms.

Toinen juttu on, että jos kielletty aine nostaa 5%, niin paljonko nostavat nämä normikauppojen rasvanpolttajat?
Prosentin, kaksi? Se kuluu jo muutamassa minuutissa liikuntaa harrastamalla. Tai jättämällä jonkin suupalan syömättä.

Kielletyt lääkeaineet kyllä nostaa sitä aineenvaihduntaa hitusen enempi kuin 5%. Kofeiinin vaikutus oli muistaakseni muutaman prosentin luokkaa, eikä taida olla kielletty aine.

Kiitosta vaan posteista.

Vitamiini- ja mineraalitilanne on kyllä kunnossa, eli jos taskun pohjalla on ylimäärästä, niin eiköhän sitä vois tota beeta-alaniinia ja mahdollisesti jotain kofeiinilisää seuraavaks kokeilla.

Kielletyt lääkeaineet kyllä nostaa sitä aineenvaihduntaa hitusen enempi kuin 5%. Kofeiinin vaikutus oli muistaakseni muutaman prosentin luokkaa, eikä taida olla kielletty aine.

Kofeiini nostaa aineenvaihduntaa paremmin kun sitä käyttää yhdessä vihreän teen kanssa.

In studies, researchers found that a combination of caffeine and a 90-mg dose of EGCG taken three times a day can help you burn an extra 80 calories a day.

50 mg of ephedrine alone increases total energy expenditure by about 4% when administered acutely (11), but 60 mg per day increases metabolic rate by 10% when used chronically.

Eli joo, voi päästä reilusti yli sen 10% varmaan eri kombinaatioilla kielletyillä aineilla.

Ja vihreän teen kans kannattaa nauttia sitruunamehua. Tehostavat toistensa toimintaa ja rasvanpolttoa.

Ja vihreän teen kans kannattaa nauttia sitruunamehua. Tehostavat toistensa toimintaa ja rasvanpolttoa.

Millä perusteella?

Vihreä teehän virkistää, vie nälkää, ja auttaa kokonaisvaltaisesti laihtumiseen, mutta erityisesti esim. aineenvaihdunta-boostiksi on olemassa mm. pur-eh tee. Sitruunasta tulee mieleen vain joku Jennifer Lopezin ihmedieetti vetää cayannepippuria, sitruunaa ja siirappipaastolla kiloja pois ;)

Back
Ylös Bottom