Ihan älytön vitutus ihmisistä, jotka on hysteerisiä aseiden suhteen. Perkele. Ei, en todellakaan halua, että käsiaseet kielletään. "Mitä haittaa siitä sit muka ois että käsiaseet kiellettäis?".... voi viideo, ei millään jaksais käydä tätä keskustelua seittemättätuhannetta kertaa. Ja joo, olen puolueellinen ku oon ite ampunu yli kymmenen vuotta. Pistää vaan kaikki hysteerikot niin vihaksi. Muutama mätä omena on pilannu niin monen ampumaurheilijan ja metsästäjän maineen...
Totta. Aseet eivät tapa ihmisiä, vaan viiksekkäät miehet.
Näinpä. Suurin osa tapoista/murhista tehdään muutenkin jollain muulla välineellä, kuin ampuma-aseella ja nekin jotka tehdään ampuma-aseella, tapahtuvat suurimmaksi osaksi laittomilla aseilla. Jos haluaa toisen ihmisen pistää kylmäksi, niin onnistuuhan se puukollakin kätevästi, eikä varmasti jää homma sen takia hoitamatta. Laillisilla ampuma-aseilla tehdyt tapot on muutenkin paljon helpompi selvittää, kuin esim. puukotukset. Todella yksinkertainen ajatusmaailma on ihmisellä, joka luulee tappojen loppuvan sillä, että poistetaan lailliset käsiaseet kunniallisilta kansalaisilta. Seuraavaksi ruvettaisiin varmaan sitten kieltämään metsästysaseitakin...
Voisinpa väittää, että viime vuosina laillisilla aseilla on tapettu enemmän ihmisiä kuin laittomilla. Itse en ole aseita/käsiaseita vastaan, mutta pakko sanoa että niiden saatavuus on ollut aivan liian helppoa. Toivottavasti aseiden hankkimista on hankaloitettu tarpeeksi, ettei ihan joka lukion luonnonvalitsija pääse täräyttämään muita.