Pieni hyvä uutinen (tsekkaa Mike):
http://www.facebook.com/notes/behemoth/nergal-case-dismissed/412251428404
Muuten olen odotellut jo hyvän aikaa, että milloin hevimaailmassa aletaan kunnolla kritisoida erityisesti islamia, mutta myös juutalaisten uskontoa, shamanismia, buddhalaisuutta jne., eli kaikkea muutakin taikauskoista höpöhöpöä, kuin kristinuskoa. On ollut jo pitkään aika väsynyttä pieksää aina vaan kristinuskoa. Vähän ärsyttävää ja varmaan kaupallisesti kannattavaa olla hevari ja hevibändi, joka islamin, buddhalaisuuden tai kristinuskon sijaan kannattaa vaikkapa shamanismia, viikinkimytologiaa tai saatanaa. Ihan samaa satuilua ja kuvitteellista höpöhöpöä eri nimellä ja eri paketissa noi ovat kaikki.
Ei sillä, uskonnollisesta kirjallisuudesta, musiikista tai muusta taiteesta voi moni saada hyvääkin elämäänsä, ajatuksia, fiiliksiä, henkistä tukea jne. Mutta jotenkin on vaan niin väsynyttä tää "Mun juttu on kuulimpi, kun sun, koska sen nimi on X, eikä Y." väittely, kun kyseessä on kumminkin aina usko ja henkilökohtaiset fiilikset, ei mikään tieteellisesti todistettavissa oleva fakta.
BehemOth, huoh. Tuota hokivat jo siellä 1990 paikkeilla (ja varmaan aika moni vuosia aiemminkin) monet teinit, kun oli tietynlainen bläkkiksen uusi aalto ja tuleminen käsillä. Se kuulosti silloinkin siltä, että teini koettaa kovasti saada omaan taikauskon muotoonsa hohtoa, hyväksyntää ("Tää on filosofia juunou, ei mitään typerää manaamista, veren roiskimista ja sen semmoista.") ja yksilöllisyyttä. Samaa paskaa eri paketissa oli satanismi ja saatananpalvonta silloin ja niin on nytkin. Pyörin jonkun verran mm. Impaled Nazarenen ja Beheritin sekä muutamien muiden alan heppujen kanssa silloin 1990-luvun alkupuolella, että sieltä kumpuaa tää kokemus ja kommentti.
Jos omaan elämänkatsomukseen sopii kapina (valitse sopiva kohde, mulle kaupallisuus punkkarihenkisesti), itsenäisyys ja voima (niin fyysinen, kuin henkinenkin), niin miksi niistä ei voi puhua noilla sanoilla? Mihin siinä tarvitaan satanismia, saatanaa tai yhtään mitään muutakaan millinkään verran uskontoon viittaavaa sanaa tai sanoja? Minä en tarvitse, mutta tämän kappaleen alussa mainitsemiani kolmea sanaa ja käsitettä pidän hyvinä ja elämääni sopivina.