Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Vinkkejä kahvin juonnin lopettamiseen? Vatsa laittaa nykyään sen verran terävästi vastaan, että ajattelin siirtyä lähinnä satunnaiskäyttäjäksi.

Muutaman kerran kokeiltu, aina tulee päänsärky, vaikka pudottaisi vaan kahdesta mukillisesta yhteen päiväannoksen. Burana tms ei auta.

Päänsärkyäkin pahempi tekijä on "sosiaalinen riippuvuus", eli tekee aivan saatanasti kahvia mieli aamulla, kahvitunnin aikaan ja illalla. Onko kofeiinittomasta kahvista iloa?

Pitääkö se vaan se pari päivää - viikko kärsiä päänsärystä ja kitata vaikka mehua aamusta iltaan?

1. Juo teetä. Sisältää myös jonkin verran kofeiinia. Sosiaalinen riippuvuuskin on samalla hoidettu.
2. Ota kofeiini tableteista. Kuulemma vatsaystävällisempiä.
3. Hanki itsellesi nikotiiniriippuvuus ja pyri siitä eroon. Mieti sitten uudestaan, että tekikö sitä kahvia oikeasti mieli.

Mistä kannattaisi ostaa mahdollisimman halvalla kahvakuulan? Mieluiten PK-seudulta, kun on varmaan postikulut älyttömiä noissa. Mikä on hyvä aloituspaino ihmisille, joka ei paljon liikuntaa harrasta? Onko noissa kuulissa paljon laadullisia eroja?

Sattui juhannusaaton aamuna, kun satuin metsäpolulla kahden koiran hyökkäyksen kohteeksi. Mitä tuollaisessa tilanteessa oikeaoppisesti pitäisi tehdä? Huutaa, olla hiljaa, juosta, potkia niin vitusti, leikkiä kuollutta??? Tällä kertaa kävi hyvin, sillä fyysisiä vammoja ei tullut, joskin paita hajosi (omistaja korvaa).

Sattui juhannusaaton aamuna, kun satuin metsäpolulla kahden koiran hyökkäyksen kohteeksi. Mitä tuollaisessa tilanteessa oikeaoppisesti pitäisi tehdä? Huutaa, olla hiljaa, juosta, potkia niin vitusti, leikkiä kuollutta??? Tällä kertaa kävi hyvin, sillä fyysisiä vammoja ei tullut, joskin paita hajosi (omistaja korvaa).

En tiedä vastausta tähän, mutta heitän jatkokysymyksen: Eikö tuollaisesta jo pitäisi ilmoittaa poliisille tai jollekin? Ei ole mielestäni hirveän vahvaa toimintaa koirien omistajalta jos koirat hyökkäävät/pääsevät hyökkäämään ihmisen kimppuun. Mutta toisaalta enhän minä mitään koirista tiedä.

Eikö tuollaisesta jo pitäisi ilmoittaa poliisille tai jollekin?

En ilmottanu sen takia, että omistaja itse heti ehdotti korvaavansa rikkoutuneen paidan ja muuta vahinkoahan ei tapahtunut. Poliisille soittaminen oli kyllä ensin mielessä. Vois joku valaista tätä missä esim menee se koiran lopettamisen raja näissä tapauksissa. Omistaja kysyi kumpi koira näykkäsi, niin mistä vitusta mää sen tiedän kumpi se oli, pelästyin niin, etten todellakaan muista kumpi se oli, muistan että se oli se, joka tuli vasta toisena kimppuun, mutta kumpi se oli, en pysty sanomaan, ei mitään muistikuvaa vaikka selvinpäin olinkin liikenteessä (salille menossa, niinku jokainen kunnon pakkislainen juhannuksena!!!). Ja sitten kysyi vielä että oliko se tuo narttu? No vitustako mää tiedän kumpi on tyttö- ja kumpi poikakoira...

Niin lähinnä sitä mä ajattelin, että jos ne koirat kovin aggressiivisesti käyttäytyi, niin voi ensi kerralla käydä vähän huonommin jos jonkun lapsen kimppuun käyvät.

Rehellisesti sanottuna pitäisi tehdä automaattisesti ilmoitus poliisille ja koirat lopetukseen, ettei käy niin kuin Henkiman mainitsi.

Oma vaistonvarainen käytös olisi varmaan yritys kaikin keinoin pysyä pystyssä, kurkun suojaus ja ehkä esim. käsi eteen niin voi veikata mihin koira käy kiinni.

Mitä tuollaisessa tilanteessa oikeaoppisesti pitäisi tehdä?

Paha kysymys. Poliisikoirat on käsittääkseni koulutettu hyökkäämään käsivarsiin ja rauhoittumaan kun kohde on maassa ja paikallaan. Kouluttamattomien aggressiivisten koirien kanssa saattaa käydä niin, että alkavat repimään jos maahan kaatuu.

^

Vaikka olenkin eläinrakas, niin minä ainakin potkisin koirat hengiltä. Jos koira hyökkää ihmisen kimppuun, niin se lopetetaan. Jos koira hyökkää minun tai perheeni kimppuun, niin lopetan sen välittömästi.

Mielestäni on vastuutonta päästää tollaisia koiria pälkähästä (en siis viittaa alkuperäiseen kysyjään. Ymmärrän että tilanteessa pelästyy eikä oikein tiedä mitä tekisi). Mitä jos noi koirat löytää mun lapset leikkimästä tuolta metsästä?

Tuskin tuollaisesta vielä koiraa lopetettaisi (vasten omistajan tahtoa). Kyllä jos koira oikeasti hyökkää, niin siihen pitää vastata samalla mitalla. Käsillä en suosittele yrittää ottaa mistään kuonosta kiinni, sormet saattaa katketa aika äkkiä.

Niin ja poliisithan olis voinu pyytää paikalle jo ihan sen perusteella, että nyt kesällähän ei saa pitää koiria irti.

^

Vaikka olenkin eläinrakas, niin minä ainakin potkisin koirat hengiltä. Jos koira hyökkää ihmisen kimppuun, niin se lopetetaan. Jos koira hyökkää minun tai perheeni kimppuun, niin lopetan sen välittömästi.

Mielestäni on vastuutonta päästää tollaisia koiria pälkähästä (en siis viittaa alkuperäiseen kysyjään. Ymmärrän että tilanteessa pelästyy eikä oikein tiedä mitä tekisi). Mitä jos noi koirat löytää mun lapset leikkimästä tuolta metsästä?

Ei oo ainakaan mun koiraa lopetettu / lopeteta, vaikka onkin yrittänyt näykkästä/purra...

Jos juo pelkkää tiukkaa tai kaljaa/lonkeroa/tms illan aikana, tulee ainakin allekirjoittaneelle aivan järkyttävä krapula.

JOS sen sijaan juo illan aikana myös viiniä (valkkaria tai punkkua) lasin tai pari, niin krapula on huomattavasti... sanottaisiinko... "hallittavampi".

Mistä helvetistä tuo voi johtua, olen muutaman kerran oikein tarkoituksella kokeillut ja tuo ero on ihan selkeä.

Jos juo pelkkää tiukkaa tai kaljaa/lonkeroa/tms illan aikana, tulee ainakin allekirjoittaneelle aivan järkyttävä krapula.

JOS sen sijaan juo illan aikana myös viiniä (valkkaria tai punkkua) lasin tai pari, niin krapula on huomattavasti... sanottaisiinko... "hallittavampi".

Mistä helvetistä tuo voi johtua, olen muutaman kerran oikein tarkoituksella kokeillut ja tuo ero on ihan selkeä.

Oot ihan varma, ettei syömisistä ole kiinni? .p

Back
Ylös Bottom