Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voinko tehdä rikosilmoituksen, kun huonekaluliike ei toimita myymäänsä tuotetta minulle?

Kuluttajaviraston työntekijäkään ei ole saanut asiaan mitään ratkaisua.

Voinko tehdä rikosilmoituksen, kun huonekaluliike ei toimita myymäänsä tuotetta minulle?

Mikä rikos tässä on tapahtunut sun mielestä?

Jos et ole maksanut tuotteesta mitään tai vaikka olisitkin, mutta saat rahat takaisin, niin ei ole tapahtunut mitään rikosta. Jos homma on mennyt niin, että he eivät ole kyenneet hankkimaan sulle sopimuksestanne huolimatta jotain tuotetta (vaikka ovat yrittäneet), niin enemmänkin kyseessä on enintään yksityisoikeudellinen riita-asia. Jos on näyttöä siitä, että huonekaluliike on huijannut tai yrittänyt huijata sinua tarkoituksellisesti saadakseen taloudellista hyötyä, niin sitten voisi tulla petos kyseeseen.

Ymmärsinkö oikein kirjoituksestasi, niin olet jo maksanut tuotteen kokonaan, mutta et ole saanut sitä? Onko tuote loppu vai onko toimitusaika venynyt? Jos näin, niin mitä huonekaluliike on sanonut syyksi siihen, että et ole saanut tuotetta? Huonekaluliikkeissä toimitusajat venyvät lähestulkoon aina ja jopa kuukaudella parilla. Ja ainakaan itse en edes suostuisi ylipäätään edes maksamaan tuotetta kokonaan tilausvaiheessa. Jonkinlainen käsiraha on vielä ok.

Mikä rikos tässä on tapahtunut sun mielestä?

Jos et ole maksanut tuotteesta mitään tai vaikka olisitkin, mutta saat rahat takaisin, niin ei ole tapahtunut mitään rikosta. Jos homma on mennyt niin, että he eivät ole kyenneet hankkimaan sulle sopimuksestanne huolimatta jotain tuotetta (vaikka ovat yrittäneet), niin enemmänkin kyseessä on enintään yksityisoikeudellinen riita-asia. Jos on näyttöä siitä, että huonekaluliike on huijannut tai yrittänyt huijata sinua tarkoituksellisesti saadakseen taloudellista hyötyä, niin sitten voisi tulla petos kyseeseen.

Ymmärsinkö oikein kirjoituksestasi, niin olet jo maksanut tuotteen kokonaan, mutta et ole saanut sitä? Onko tuote loppu vai onko toimitusaika venynyt? Jos näin, niin mitä huonekaluliike on sanonut syyksi siihen, että et ole saanut tuotetta? Huonekaluliikkeissä toimitusajat venyvät lähestulkoon aina ja jopa kuukaudella parilla. Ja ainakaan itse en edes suostuisi ylipäätään edes maksamaan tuotetta kokonaan tilausvaiheessa. Jonkinlainen käsiraha on vielä ok.

Olen maksanut kyseisen tuotteen, mutta en ole saanut sitä pyynnöistä huolimatta. Ostin ja maksoin tammikuussa ja yhteyttä olen ottanut liikkeeseen kolme kertaa itse ja kuluttajavirastosta ottivat yhteyttä kerran. Joka kerta on luvattu pistää postiin.

Enkä tiedä, mikä rikos se on, mutta jos mä otan kaupasta jotain mukaan enkä maksa sitä niin se on rikos. Miksi se ei olisi rikos, että otetaan rahat tuotteesta, mutta tuotetta ei anneta. Ja kyse ei ole siitä, että tuote olisi loppu, kun on joka kerta luvattu toimittaa.

Olen maksanut kyseisen tuotteen, mutta en ole saanut sitä pyynnöistä huolimatta. Ostin tammikuussa ja yhteyttä olen ottanut liikkeeseen kolme kertaa itse ja kuluttajavirastosta ottivat yhteyttä kerran. Joka kerta on luvattu pistää postiin.

Okei. Jos kyse on siitä, että myyjä väittää tuotteen olevan olemassa heillä itsellään, mutta ei lähetä sitä pyynnöistä huolimatta (ja jo 5 kuukautta mennyt), niin silloin tietysti tulee mieleen, että onko tuo firman puolelta takoituksellista vedättämistä? Onko kyse kuinka isosta firmasta ja minkälaisella toimitusajalla he alunperin lupasivat tuotteen?

Soita sinne ja sano, että teet rikosilmoituksen, ellei tuotetta ole lähetetty sinulle johonkin tiettyyn päivään mennessä tai vähintäänkin pyydät rahasi takaisin. Vaikeaa sanoa tarkkaan, täyttyisikö tässä asiassa petoksen tunnusmerkistö, koska ei tiedä tapausta yksityiskohtaisesti. Mutta ainahan voit "uhkailla" heitä rikosilmoituksen teolla.

Kannattaa tehdä tutkintapyyntö, ei rikosilmoitusta.

Tyhmä pyyntö niille, joilla on tunnukset MMA-trackerille... Hävettää pyytää tätä, mutta oon pattitilanteessa.

Ratio on nyt 1.37 enkä voi enää ladata torrentteja, koska minimiratio siihen olis 0.2. Torrentit on kyl jako päällä yötä päivää, mut kukaan ei lataa niitä ja UFC115 lähestyy. Arvostaisin jos pystyisitte lataamaan vaikka tätä pätkää pari kertaa, jotta saisin ration kuntoon ja sitten nostettua sitä noilla halutummilla torrenteilla...

Koska voin käyttää vyötä salilla? Kyykyssä sarjapainot ovat 120 kilon luokkaa ja pituus on 190 senttiä ja paino 100 kiloa.

Voinko käyttää kyykätessä vyötä, etten ole ihan juntin näköinen? Kokeilin eilen ensi kerran ja helvetti kun tuntui hyvältä kyykistyä.

Koska voin käyttää vyötä salilla? Kyykyssä sarjapainot ovat 120 kilon luokkaa ja pituus on 190 senttiä ja paino 100 kiloa.

Voinko käyttää kyykätessä vyötä, etten ole ihan juntin näköinen? Kokeilin eilen ensi kerran ja helvetti kun tuntui hyvältä kyykistyä.

Eiköhän sitä voi käyttää silloin kun itsestä tuntuu, että kannattaa käyttää.

eiköhän tota voi käyttää vaikka kokoajan kyykyssä näyttämättä juntilla, käveleehän jotkut salille sisään vyö valmiina päällä treeneihin vaikka olisi käsipäivä :dance:
MUTU kovimmissa vedoissa kannattaa, muuten tukilihakset surkastuu

Jaa nyt meni vähä väärin toi homma, eli tarkoitus oli sanoa että VAIN kovissa vedoissa kannattaa käyttää, että tukilihakset saavat rasitusta ja sitäkautta eivät "surkastu". Ei pitäis nälkäisenä kirjoitella :lol2:

lähes samallalailla sä ilmat otat vatsaonteloon oli sulla vyö tai ei. Vyön kanssa saat vaan painettuu "vatsaa" jotain vasten ja sitä kautta paremmat paineet.

Miksi aamukahvin jälkeen alkaa aina kakattaa, mutta jos aamulla ottaa pari cofitabsia kahvin sijaan ei alakaan kakattaa?

Joskus luin että elimistö saa jotku kiksit siitä kun sinne tulee aamulla lämmintä tavaraa, ja näin ollen pyrkii tyhjentään suoltakin.

hmh, no johan toi kuulostaa härskiltä mutta en osaa paremminkaan selittää.

ahhehahhehah, olet kyllä aika "ihanneasiakas" kun joka toisella ostokerralla olet haastamassa ihmisiä ja talonyhtiöitä oikeuteen :)

Back
Ylös Bottom