Onneksi kaikilla ei ole yhtä surkeat oltavat kuin minulla:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010050311583218_ul.shtml
mitä vitun pelleilyä :wtf:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onneksi kaikilla ei ole yhtä surkeat oltavat kuin minulla:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010050311583218_ul.shtml
^^Suomi kohta seuraa "öljymaan" esimerkkejä.Toki täällähän ei raiskaajia tuomita linnaan,korkeintaan ehdonalaiseen!
- yleensä Suomessa vankilaan tuomitaan moniongelmainen, syrjäytynyt mies. Hän ei rikosta tehdessään ajattele seurausta. Tämän osoittaa todeksi myös se, että mikään tutkimus ei osoita rangaistusten koventamisen vähentävän rikollisuutta pitkällä aikavälillä.
No eikös tuommoiset pidä lukita kaltereiden taakse mahdollisimman pitkäksi ajaksi, että hän toistaisi tekonsa mahdollisimman harvoin? Luulin että vankila on nimenomaan sitä varten, että sinne laitetaan rikoksentekijä suorittamaan rangaistustaan ja yhteiskunta saa hänestä rauhan joksikin aikaa. Mitä pidempi aika, sen parempi.yleensä Suomessa vankilaan tuomitaan moniongelmainen, syrjäytynyt mies. Hän ei rikosta tehdessään ajattele seurausta. Tämän osoittaa todeksi myös se, että mikään tutkimus ei osoita rangaistusten koventamisen vähentävän rikollisuutta pitkällä aikavälillä.
Mun mielestä tuommoinen rikollisten paapominen on ihan vitusta. Jotkut voi sitä perustella sillä että jätkät saattavat tulla vähemmän paatuneina sitten pihalle. Mitä väliä sillä on, miettikää nyt omalle kohdallenne tuota. Joku raiskaa/tappaa teidän vaimon/lapsen, parantaa varmaan omaa oloa aivan vitusti kun tietää että syyllinen saattaa tulla parempana ihmisenä pihalle, kun ensin nauttii hyvästä elämästä muutaman vuoden pelejä pelaillen ja telkkaria katsoen. Rangaistuksen tarkoituksena on rankaista, ei parantaa ihmistä. Jos rikollisesta ei tule kunnollista kunnon kurituksen jälkeen, niin ei siitä tule sitten lainkaan. Sitten saa mun puolesta tyrkätä telkien taakse loppuelämäksi tai lopettaa."Johanna Tukiainen meni vappuna kihloihin"
Mun mielestä tuommoinen rikollisten paapominen on ihan vitusta. Jotkut voi sitä perustella sillä että jätkät saattavat tulla vähemmän paatuneina sitten pihalle. Mitä väliä sillä on, miettikää nyt omalle kohdallenne tuota. Joku raiskaa/tappaa teidän vaimon/lapsen, parantaa varmaan omaa oloa aivan vitusti kun tietää että syyllinen saattaa tulla parempana ihmisenä pihalle, kun ensin nauttii hyvästä elämästä muutaman vuoden pelejä pelaillen ja telkkaria katsoen. Rangaistuksen tarkoituksena on rankaista, ei parantaa ihmistä. Jos rikollisesta ei tule kunnollista kunnon kurituksen jälkeen, niin ei siitä tule sitten lainkaan. Sitten saa mun puolesta tyrkätä telkien taakse loppuelämäksi tai lopettaa.
Vähän rankka näkökulma varmasti, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja kantaa niiden seuraukset. Ja eniten mua kismittää tuossa vankilahommassa se, että miksi helvetissä tuonne paratiisiin pitää sysätä ne pahimmat rikolliset.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/05/33094
"Näin Kivisen kuukausipalkka on 9000 euroa parempi kuin hänen edeltäjänsä Jungnerin."
Nooh, otetaan palkankorotus sitten siitä mediamaksusta. Pääasia ettei YLE joudu säästökuurille!
Mikähän tulospalkkaus edes ylessä voi olla ? Käsittääkseni yle ei paljoa tulosta tee.
Mun mielestä tuommoinen rikollisten paapominen on ihan vitusta. Jotkut voi sitä perustella sillä että jätkät saattavat tulla vähemmän paatuneina sitten pihalle. Mitä väliä sillä on, miettikää nyt omalle kohdallenne tuota. Joku raiskaa/tappaa teidän vaimon/lapsen, parantaa varmaan omaa oloa aivan vitusti kun tietää että syyllinen saattaa tulla parempana ihmisenä pihalle, kun ensin nauttii hyvästä elämästä muutaman vuoden pelejä pelaillen ja telkkaria katsoen. Rangaistuksen tarkoituksena on rankaista, ei parantaa ihmistä. Jos rikollisesta ei tule kunnollista kunnon kurituksen jälkeen, niin ei siitä tule sitten lainkaan. Sitten saa mun puolesta tyrkätä telkien taakse loppuelämäksi tai lopettaa.
Vähän rankka näkökulma varmasti, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja kantaa niiden seuraukset. Ja eniten mua kismittää tuossa vankilahommassa se, että miksi helvetissä tuonne paratiisiin pitää sysätä ne pahimmat rikolliset.
Mä voin ainakin sanoa, etten tyytyisi omaan läheiseen kohdistuneessa raa'assa väkivallassa tai raiskauksessa yhtään mihinkään muuhun kuin oman käden oikeuteen.
Samaa mieltä NaapurinMiehen kanssa aika pitkälti. Ainahan niille rikollisille voitaisiin kovemmat rangaistukset heittää ja varsinkin siinä tapauksessa, jos jatkuvasti uusii rikoksia, niin pitäisi olla mahdollisuus pistää pidemmäksikin aikaa lukkojen taakse. Viimeistään kuitenkin siinä vaiheessa kun pitäisi ruveta veroja maksamaan lisääntyneestä vankeinhoidon kustannuksista, alkaisi taas melkoinen kitinä ja itkeminen.