Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Morjesta pöytään! Löin jo tonne laihdutus threadiin tän mut ajattelin et täältä vois tulla nopeempi vastaus, Eli kesäkuntoo hiottu kohta 3 viikkoo ja grammaakaan ei oo paino tippunu mis vika?Mitat 184cm 89kg.
Reenannu kutakuinkin näin:
Ma: aamulenkki + puntti+vatsareeni
Ti: Rasvalenkki + lätkäreenit
Ke: aamulenkki + puntti
To: vatsareeni/lepo
pe: Lätkäreenit
La: aamulenkki + puntti
Su: Puntti
Ja aamulenkit ollu semmosta 30-40 min, puntit sarjoilla 6-10. Jaa päivän ravinto ollu aikalailla:
aamu: 1 ehrman, 1dl puuro, ruispala
lounas: kouluruoka
Välipala: 1ehrman, ruispala
Päivällinen: 200g kanaa/jauhelihaa, 150-200g riisiä/pastaa, pari lasia maitoa
Iltapala: ruispala + Anospecial 1dl + 1ehrman.
Joskus tulee lisäks vedettyä anoo 0.5-1dl jo tos kouluruuan jälkeen ja välillä ottanu vähän extra rypsiöljyä lounaan kans.

Eli jo tavoitteet ei täyty, niin voin ainakin omasta puolesta jättää treenaamisen kokonaan väliin.

En nyt kokeneeksi itteeni väittäis, mutta voisin väittää, että ei ne tulokset kasva sillä jos jättää treenaamatta. Niinkun moni on jo sanonu, että ei se ihan hetkessä se muutos tapahdu tai tulokset nouse. Ja se on ihan hyvä, että on tavoitteita. Siis se on todella hyvä. Mutta ne tavotteet ei ihan viikossa täyty.
Tsemppiä ja järkeä, tyvestä puuhun noustaan ;)

Eiköhännuo J88:n viestit voisi jo jättää omaan arvoonsa. Kaveri on trollannut samaa paskaa jo ainakin viime kesästä asti..

Salilla käyn neljä kertaa viikossa. Mikä näistä olisi parhain vaihtoehto jos reisiin ja peppuun haluaa saada kunnon lisätreenia: juoksumatto, crosstrainer vai se kuntopyörä.

Kyykky, SJMV ja GHR

Kyllähän kovalla treenillä, syömisellä ja levolla tulokset nousevat, mutta kuinka paljon? Tällaisena vinkuheinänä on ainakin omasta mielestä turhaa haaveilla mistään 150-200 kilon penkkituloksista, vaikka treenaisikin kuinka paljon.

Urheilutaustaakan itsellä ei ole minkäänlaista, eli tuokin vain haittaa treenaamista.

Koitan vain sitä kysyä, että kuinka realistiset mahdollisuudet tässä enää on saavuttaa penkistä noita painoja, kyykystä ja mavesta väh. 250 kiloa? Tietääkseni tuollaisia painoja ei saavuteta, ellei ole jotain urheilu tai liikuntataustaa tai ole jo luonnostaan hieman rotevan oloinen. Eli itse en ole nuoruudessani tai lapsuudessa harrastanut kuin tv:n katselua sohvalta.

Ja eikös tässäkin lajissa päde se sama sääntö, että toiset vain ovat parempia ja nostavat kovempia tuloksia? Eli tässäkään lajissa ei pelkällä treenillä, levolla ja syömisellä nostella 200 kiloa penkistä? Eli eikö tuollaisia tuloksia nostele vain ne, joilla on hyvät geenit, urheilutaustaa, luonnostaan jo voimaa, rotevuutta, jne.

Hiljaa hyvä tulee, mutta tarkoittaako se automaattisesti 200 kilon tuloksia? Tulokset nousee, mutta eri asia on kuinka paljon. Itse olen sitten erittäin mielelläni se alipainoinen vinkuheinä kuin treenaan jotain perustuloksia, mihin luonnostaan lahjakkaammat pääsevät 100 kertaa helpommin.

Ja kyllä itseäni nolottaa ja hävettää olla tällainen ruipelo, joka saa tehdä urakalla töitä, että saisi vaikka 80 kiloa penkistä. Joillakin sitten nousee se sama 80 kiloa ilman mitään treeniä. Eli tätä tarkoitan, että kuinka paljon itsellä enää on mahiksia ja kannattaako edes treenata?

1dl hera, 1dl malto taitaa olla aika yleinen combo. Itsekin käytän sitä. Malto taitaa poikkeuksetta painaa enemmän, kun hera, mutta eipä sillä väliä.
Tuohon voi kyytiin sitten heittää vaikka sen 5g-10g kreatiinia.

Rasva ei sinne palkkariin kuulu, joten ei tarvitse lisäillä :)

Selvä peli :)

Siis Herassa on protskua ja maltossa hiilareita?

Kyllähän kovalla treenillä, syömisellä ja levolla tulokset nousevat, mutta kuinka paljon? Tällaisena vinkuheinänä on ainakin omasta mielestä turhaa haaveilla mistään 150-200 kilon penkkituloksista, vaikka treenaisikin kuinka paljon.
?

Kyllä 150kg penkistä on 8/10 terveistä miehistä mahdollinen kunhan jaksaa reenata ja ottaa vähän painoa itselleen. 200kg onkin jo sitten sellainen tulos että alkaa jo suhteet pienenneen mutta senkin pystyy saavuttaman aikss moni jos jaksaa lajiin panostaa eikä säikähä muutamaa läski kiloa vyötäisellä.

Hormooneista puhumattakaan.

Ja kyllä itseäni nolottaa ja hävettää olla tällainen ruipelo, joka saa tehdä urakalla töitä, että saisi vaikka 80 kiloa penkistä. Joillakin sitten nousee se sama 80 kiloa ilman mitään treeniä. Eli tätä tarkoitan, että kuinka paljon itsellä enää on mahiksia ja kannattaako edes treenata?

Kuten yllä mainitsin niin jos ei läski pelota niin kunhan syö PALJON proteiinia ja vielä enemmän kaloreita yhteensä eikä muuan kymmenen kilon painonnousu haittaa niin varmasti alkaa penkki tulos nousemaan.

RUOKA+treeni+lepo+ paljon aikaa = tuloksia

edit Ylää mainitsin siksi 8/10 kun epäilen että kauhean lyhyet alle 160 senttisen alkaa olemaan aika hankala saada tarvittava lihas kroppaan jolla penkkissä liikkuisi kyseinen rauta.
Kaikki tietoni perustuvat MUTU tuntumaan.

kuinka paljon itsellä enää on mahiksia ja kannattaako edes treenata?

Vastaus tässä:
8076.jpg

No offense, mutta ihan oikeasti, anna olla kun et kerran jaksa edes yrittää saada tosissasi jotain aikaiseksi.

Kyllä 150kg penkistä on 8/10 terveistä miehistä mahdollinen kunhan jaksaa reenata ja ottaa vähän painoa itselleen. 200kg onkin jo sitten sellainen tulos että alkaa jo suhteet pienenneen mutta senkin pystyy saavuttaman aikss moni jos jaksaa lajiin panostaa eikä säikähä muutamaa läski kiloa vyötäisellä.

Hormooneista puhumattakaan.

Kuten yllä mainitsin niin jos ei läski pelota niin kunhan syö PALJON proteiinia ja vielä enemmän kaloreita yhteensä eikä muuan kymmenen kilon painonnousu haittaa niin varmasti alkaa penkki tulos nousemaan.

Tarkoitus olisi hankkia elopainoksi n. 95 kiloa, jossa sitten olisi lihasta mahdollisimman paljon. Eli ei mitään kymmentä kiloa läskiä. Tarviteeko tuohon lihasmäärään sitten jotain horkkaa tai vahvempia troppeja?

Mutta jos ajatellaan, että tuo 150 on niin helppo saavuttaa, niin miksi esim. tälläkin palstalla aika pieni vähemmistö nostelee 150 tai yli? Onko sitten niillä henkilöillä vain kiinni treenaamiseen panostamisessa vai missä? Itse olen lukenut vain muutamien nimimerkkien nostavan 200 kiloa, eli onko näillä sitten pääosin kyse huonommista geeneistä, lahjattomuudesta, yms?

Mutta eikö kuitenkin luonnostaan jo vahvemmat ja rotevammat nostele heikompia enemmän painoja, jos ajatellaan, että treenavat yms. ihan yhtä kovaa? Kun kuitenkin näillä henkilöillä on se etu, että nostavat jo valmiiksi kovempia rautoja?

150kg penkistä ja paljon enemmänkin on natuna saavutettavissa mutta vaatii vitusti treeniä. SYÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Joo, tulee läskiä, so? DIEETTI! Eka bulkkaat vuoden ja sitten dieettaat muutaman kuukauden. Simppeliä! SYÖ.

JOS ET SAA LISÄÄ PAINOA, ET KEHITY YHTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tarkoitus olisi hankkia elopainoksi n. 95 kiloa, jossa sitten olisi lihasta mahdollisimman paljon. Eli ei mitään kymmentä kiloa läskiä. Tarviteeko tuohon lihasmäärään sitten jotain horkkaa tai vahvempia troppeja?

95 kilon elopaino sinun pituisella kaverilla (hiukan alle 180cm) ja pienillä rasvoilla (alle 10%) on jo järkyttävän kova kunto, siis tietenkin jos puhutaan natuna treenamisesta. On ehkä saavutettavissa monien vuosien treenillä, mutta helpolla tuollainen kunto ei tule. Sanoisin että tuolla kunnolla napattaisiin helposti mitaleja esim. classicci kisoissa.

Nuo väittämät että melkein jokainen terve mies penkkaa 150kg treenaamisella ja kovalla syömisellä, on mielestäni aika huuhaata. Suurin osa ei sitä saavuta vaikka kuinka yrittäisi, ja moni ei tahdo syödä itseään hirveäksi läskiksi tuo saavuttamiseksi. Mielekkäämpää olisi puhua paljonko penkkaa prosenteissa omasta painosta. 200% on kova tulos ja 150% on saavutettavissa kohtuullisella treenimäärällä.

Kukaan ei ole väittänyt, että se 150kg tulisi helposti. On vain sanottu, että se on kovalla työllä mahdollista, eli ei tarvi olla mikään geenifriikki että siihen pystyisi..

Toi mun horkka-kommentti oli tarkoitettu sitä varten, että jos et jaksa nähdä vaivaa niin vedä sieltä mistä aita on matalin..:david: Kuvittelin, että tyhmempikin osaa aistia ko. postauksesta mitä sillä haetaan..:D

Ei ne sun lihakset täällä vinkumalla kasva, vaan sun pitäs käyttää tää aika treenaamiseen tai syömisee!

Ja mitä merkitystä sillä fläsän määrällä on, jos tavoite on saada massaa ja voimaa? Bodylavoilla olijoilla on vähän eri tavoitteet ku nostaa tietty kilomäärä penkistä..

BTW, niinkuin Halme aikoinaan jotenkin ilmaisi, että "ennemmin mulla on mahaa ja lihaksia, kuin sikspäkki ja muuten naru.." Itse kannatan täysin tuota periaatetta, koska sillä mahalla ei oo mitään väliä, jos ei mitään mallintöitä tai CBBtä harrasta.. Tai karvakäsi keijoilua baarissa kauluspaita päällä napit auki..:D

BTW, niinkuin Halme aikoinaan jotenkin ilmaisi, että "ennemmin mulla on mahaa ja lihaksia, kuin sikspäkki ja muuten naru.." Itse kannatan täysin tuota periaatetta, koska sillä mahalla ei oo mitään väliä, jos ei mitään mallintöitä tai CBBtä harrasta.. Tai karvakäsi keijoilua baarissa kauluspaita päällä napit auki..:D
Ja Halme myös sanoi aikoinaan, että siitä liiasta mahasta pääsee tarvittaessa eroon diettaamalla.

J88:lle sellainen tietoisku, että aika harvassa on ne geneettiset luonnonlahjakkuudet, jotka pystyy penkkaamaan sen 150 kg ilman että ovat tehneet töitä sen eteen. Jos sinä haluat jotakin saavuttaa, niin työtä ja kärsivällisyyttä se vaatii. Olen minä itekin aika helvetin kynäniska, jonka sarjapainot on täysin leluja meidän salin kovimpiin kundeihin nähden. Silti mä uskon siihen tosisekkaan, että kun kärsivällisesti edes yrittää tehdä asiat oikein (ruokaa, treeniä ja lepoa oikeassa suhteessa) ja että jaksaa tehdä tarpeeksi töitä, se omien tavoitteiden saavuttaminen on mahdollista.

sellaista olisin kysellyt että kun teette vatsoja lisäpainoilla niin pidättekö jalkoja jonkin painon alla?
Jos ilman painoja teen vatsoja niin en yleensä pidä, jottei jaloista saisi apua vatsoihin, mutta lisäpainoilla tehdessä olen huomannut että on todella hankalaa pitää jalat maassa paikallaan, jos en tue niitä mihinkään.

Siinä vaiheessa on voiman puutetta vatsassa, pienempiä lisäpainoja tai sitten ilman.

Itse pidän ainakin tuettuna. Siihen vaa pitää keskittyä ettei ala rykimään kinttujen voimalla limppua ylös. Voimapyörä sitten paljastaa onko vatsat tehty jaloilla vai vatsalla ;)

toinen tyhmä kysymys. Eli mihin kohtaan asti kannattaa perinteisissä istumaannousuissa nousta.? Itse tapaan jättää liikeradan hiukan vajaaksi jotta jännitys pysyisi vatsoissa eikä pääsisi ns. lepäämään sarjojen välillä.

Back
Ylös Bottom