Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä tarkoitetaan sviipillä? Olen ihmetellyt kun foorumilla on joistan kuvista kommentoitu, esim. "hullun hyvä sviippi sulla reidessä" tai "en oo ikinä nähny tommosta ojentajasviippiä!" ymsyms. eli häh?
On pakko vielä kysyä perustelua desille. Desin olen tähän asti laittanutkin, mutta kaveri tänään sanoi sen olevan aivan liikaa perustuen näihin väittämiin:
Toisin kuin yleensä kuvitellaan, ei hiilihydraatin kulutus painoharjoittelussa ole kovin suuri. Energiantuotosta normaalisti vain 25 % tulee hiilihydraatista ja painoharjoittelun suorasta energiankulutuksesta laskettuna tämä tekee vain n. 0,33g hiilihydraattia/painokilo. Toisaalta suorat painoharjoittelun glykogeenin kulutusta mitanneet tutkimukset (9-11) ovat osoittaneet glykogeenin kulutuksen olevan n. 30%.
Hiilihydraatit hidastavat proteiinin imeytymistä. Normaalijuomassa, jossa hiilihydraatteja on 2/3, imeytyvät proteiinit peräti 70%:a hitaammin kuin ilman hiilihydraatteja! Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että mahan tyhjenemisnopeus (ohutsuoleen, jossa imeytyminen tapahtuu) on hyvin rajallinen. Näin ollen juomat, joissa eri komponentit on sekoitettu yhteen, eivät käytännössä voikaan toimia. Esimerkiksi hydrolysoitu proteiini hiilihydraatin ja jopa tavallisen proteiinin seassa imeytyy jopa hitaammin kuin hydrolysoimaton heraproteiini yksinään.
Miten pian heräämisen jälkeen syöt? Itse käyn aina heti herättyäni suihkussa ja viimeistään sen jälkeen meinaa nälkäkuolema poistaa miehen maailmankartalta. Aamupalaksi menee 4 ruisleipää(joiden päällä voita ja reilusti juustoa), puoli litraa mehua, puoli litraa maitoa, 3-5dl maustamatonta jogurttia(jossa reilu loraus rypsiöljyä) ja seassa jonkun verran heraa. Lähemmäs 1000kcal taitaa tuossa setissä olla, vähän tiukkaa tekee välillä mutta kyllä se alas menee ja sisällä pysyy. Helpottaa elämää huomattavasti kun aamupala ja iltapala ovat yhdessä melkein 2000kcal, ei tarvitse kuin 1000kcal lisää päivän aikana niin kalorit pysyvät tarpeeksi korkealla![]()
Kyllä se munkii mielestä riippuu ohjelmasta. Ite käyn 3 kertaa viikossa 1-jakosella ja välipäivinä complexit.
Siis tarkoitatko treenin aikana? Eikai tuohon mitään kiveen kirjoitettua lakia ole, mutta kannattaa (varsinkin kesällä) juoda aika reippaasti vettä, koska hikoilemisessa lähtee nestettä. itse juon 1-2 litraa riippuen treenin kovuudesta ja myös ajankohdasta, koska kesällä on kuumempi ja hikoilen enemmän kun on kuumempi.TonySsS sanoi:Kuinka paljon vettä pitäisi/saisi juoda kesken treenin?
Mun mielestä 3000kcal ei ole treenatessa edes paljoa, painoa jos on ~80kg ja treenipäivänä ton 3 tonnia nappaa niin aika tasakaloreillehan se vissiin menee, riippuen treenin pituudesta. Mulla kalorilaskurin mukaan kuluu 3k vaikka en edes treenaa. Paino 100kg tasan. Mut joo aika mitäänsanomaton kommentti, nukkumaan ->
Ihan mielenkiinnosta kysyn että paljonko painat? n. 3000 kcal tulee siis reenipäivänä syötyä? Ja kuinkas nopeeta paino sitten nousee.
Aamupaino oli tänään 68.5kg, pyrin syömään 3000kcal joka päivä, treenipäivinä palkkari korvaa treenissä poltetut kalorit. Ja paino ei näytä juurikaan nousevan...ehkä keskimäärin 0.5kg viikossa mutta uskoisin tuonkin olevan vain nestettä. Kulutuksenkaan ei pitäisi olla kovaa, koska salin lisäksi käyn vain töissä, jossa mitään seisomista/kävelemistä rankempaa ei tapahdu.
Eli noin 3200 kcal(n.10 minuutin pyöräily salille ja takas + n.45 min salireeni) tulee reenipäivänä vedettyä(paino 73-74 kg) ja lepopäivänä sitten joku 2400-2500 kcal. Yleensä näin arkisin lepopäivinä tulee melkeen koko päivä maattua kotona eli päivän aktiivisuus on todella kevyt.Ja paino ei näytä juurikaan nousevan...ehkä keskimäärin 0.5kg viikossa mutta uskoisin tuonkin olevan vain nestettä.
Jep jep no mulla on nyt menossa 4 jakoinen ohjelma ja toistomäärät on 6-8. Pitäiskö mun mennä niinkuin tähänkin asti eli maanantaina ja tiistaina treeni keskiviikkona lepo torstaina ja perjantaina treeni ja vkl loppu lepoa, vai pitäskö mun muuttaa treeni päiviä jotenkin?
mutta kyllä tuo kuulostaa ihan hyvältä. Elikä pari kysymystä tänne:
1. Kuulin kaverilta tälläisen asian koskien kananmunia: "Enintään yksi päivässä ja korkeintaan 5 viikossa" Miten on asian laita?
2. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla, salipäivät ma, ti, ke, pe. Pitäskö ottaa myös välipäivinä rahkaa?
Kiitos vastauksista!
Väärin. "Kaverisi" ei tiedä mistään mitään.1. Kuulin kaverilta tälläisen asian koskien kananmunia: "Enintään yksi päivässä ja korkeintaan 5 viikossa" Miten on asian laita?
Rahkaa (tai muita proteiinipitoisia ruokia) syödään niin paljon että päivän proteiinikiintiö tulee täyteen (n. 2g/rasvaton painokilo). Eli syö välipäivinä ihan samalla tavalla kuin muutenkin.2. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla, salipäivät ma, ti, ke, pe. Pitäskö ottaa myös välipäivinä rahkaa?
1. Voi niitä nyt enemmän syödä, se on vaan myytti että kananmunia ei sais paljoo syödä ja ne sisältää tosi paljon huonoa kolesterolia. http://kananmuna.ruokatieto.fi/Suom...erveellista_syotavaa/Kananmuna_ja_kolesteroliElikä pari kysymystä tänne:
1. Kuulin kaverilta tälläisen asian koskien kananmunia: "Enintään yksi päivässä ja korkeintaan 5 viikossa" Miten on asian laita?
2. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla, salipäivät ma, ti, ke, pe. Pitäskö ottaa myös välipäivinä rahkaa?
Kiitos vastauksista!
Jako kannattaisi laittaa ehkä ma, ti, to, pe. Kolme päivää putkeen salitreeniä on jo aika kova palautumisen kannalta. Jos siis mahdollista..