Mä väitän, että uskovaiset ressaavat keskimääräistä enemmän, eivätkä varmasti elä sen pidempään kuin ateistikaan. Jos ihminen on todella uskossa, eikä vain ja ainoastaan muotihömpässä, kuuluu uskoon vahva jumalan pelko. Ihmisellä on kuitenkin luontaiset tarpeet, luontaiset halut, primitiiviset toimintatavat, joita pitää kurissa vain meidän sivilisaation luomat rajat. Uskovainen voi olla ulospäin niin onnellinen, tai ainakin muistaa siitä kaikille mainita, vaikka todellisuudessa jokainen aidosti uskovainen kärsii, elää pienessä laatikossaan ainaisessa syyllisyyden tunteesta.Kysäistään Mikeltä parin oluen jälkeen. Onko jokainen uskonto sinun mielestä täyttä paskaa? Vaikka sitä "toteutettaisiin" silleen järkevästi. Eikös ne tutkimukset osoita suurinpiirtein niin, että uskonto/muu usko tulevaisuuteen rauhoittaa, rentouttaa ja lisää elinvuosia.
Olisihan se vittumaista ajatella uskovansa vakaasti olentoon, joka kieltää asioita, mutta luo niille kuitenkin äärimmäisen vahvan tarpeen ihmisen sisälle. Ja tähän soppaan kun tungetaan katoliset 7 kuolemansyntiä, niin morjens. Ja raamatussa lukee "Jokainen on syntiä tehnyt ja synnin palkka on kuolema". Vaikka raamatussa ei suoranaisesti seitsemää kuolemansyntiä olekaan, on ne määritelty katolisessa kirkossa.
Ylpeys
Kateus
Viha
Laiskuus
Ahneus
Ylensyönti
Himo
Siitä vain käsi ylös, joka ei jotain noista harrastaisi päivittäin. Me olemme ihmisiä, ei meitä voi syyllistää jos meille luodaan tarve ja tunteet. Todellinen uskovainen on omalla Golgatallaan läpi elämänsä, he kuivuvat henkisesti kasaan ja ovat säälittäviä ihmisorjia tunteiden tasolla valheen edessä.
Leikkiuskovaiset nyt voivat olla yhtä onnellisia ateistina kuin läppäuskossaan, mutta jos mennään todelliseen uskoon, niin siinä ei voi olla ihminen onnellinen.
Mutta palatakseni siihen, että onko usko paskaa. Eihän se paskaa ole, vaikka ei sillä enää nykyään taida olla niinkään suurta merkitystä. Jos se pelastaa jonkun alkoholismista, niin hyvä niin. Jos se pelastaa jonkun huumeista, niin hyvä niin.
ja tärkeintä on millainen ihminen itse on..
Eli tyyliin "anteeksi jumala että tapoin ja raiskasin 20 naista, anteeksi että ammuin koko perheeni. Olen pahoillani, kadun syvästi tekojani"