En saa tarpeeksi proteiinia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ssss
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olen 17v. tyttö. 165/50 ja lihasmassaa yritän kasvattaa. Proteiinia minun kuuluisis saada vissiin joku 100g päivässä, mutta saan enintään 60g..joskus paljon vähemmänkin. Tämä johtuu siis siitä, että tonnikala ei oikein uppoo ja rahkaki alkaa vähä tökkii. Ja olen tosi pieniruokainen muutenkin, en vain osaa syödä paljoa.
Miten tämä sitten vaikuttaa mun lihasten kasvuun? Tai olisko teillä jotain hyviä proteiinipitoisia ruokaohjeita..Palkkarin vedän treenin jälkeen, siinä on noi 22g proteiinia (30 grammassa).

Proteiinipatukat voi tietenkin olla välipalavaihtoehtona, en tosin tiedä onko kauhean kannattavaa koska itse en ole aiheeseen perehtynyt
sitten yhtään. Mites muuten, käytätkö esim raejuustoa, maitoa/piimää ruokajuomana...? Ja uppoaisiko seiti tonnikalan sijasta?

Herää myös kysymys, syötkö esim juustoa, maitoa, kanaa, sian/naudanlihaa vai miten sitä proteiinia ei tule mistään? Ei sen pakko ole olla tonnikalaa, hyvänen aika. Lisäproteiinin tarpeessa monet ottaa proteiinijauhetta sitten jos ei muuten tuu riittävästi.

On totta, että helposti alkaa samat safkat tökkimään pidemmän päälle.

Oma tämän hetkinen suosikkini on turkkilaista jogurttia (joskus jatkan hieman rasvattomalla jogurtilla), hedelmiä tai hedelmä cocktailia, hieman vaniljasokeria ja qnt delicious whey protein kupillinen vadelmaa tai mokkakahvia sekaan. Tulee hyvää :) Mieskin tykkää! Voit tehdä vastaavia sekoituksia rahkasta.

Proteiinia saa myös kananmunista, kanasta, kalkkunasta.

Oletko muuten kokeillut maustettuja tonnikaloja? Vähärasvainen versio on ainakin Eldoradon tonnikalaa pikantissa tomaattikastikkeessa, minulla se ainakin menee ihan hyvin.

Ja jos normi ruoka uppoo huonosti (vaikka se oliskin aina se järkevin vaihtoehto kerätä tarvittavat ravintoaineet) ja palkkari menee hyvin alas, ihan hyvin voi välillä napata protskudrinkin. Eli vaikka ihan perusheraa ostat ja siitä juot satsin välipalana vaikka banaanin kanssa. Ja myydään niitä semmosia valmiita protskujuomiakin tetroissa ja pulloissa, tosin niille tulee kyllä aika hyvin hintaa...

Ja tosiaan, eihän sitä maitorahkaa semmosenaan tarvi syödä, laita vaikka mansikoita, mustikoita tai muita marjoja tai sit vaikka ananasta, persikkaa jne, tarvittaessa hiukan sokeria sekaan.

aikuisen ihmisen proteiinin saanti suositus on kuulemma oman painon verran päivässä, urheilevalla tietysti enemmän.. mulle neuvottiin että n.25-40% proteiinin nosto päiväsuositukseen on ok ja sillä kasvaa.
tai ei pelkästään sillä :D tiettynä täytyy reenataki ja vieläpä tehhä ne liikkeet puhtaasti.

itte suosin protsku juomia ja patukoita, raejuusto ja tonnikala.. juomilla on helppo korvata päivän yksi ateria tai välipala. itte teen aamuina jollon en ehi syödä mitään, niin proteiinin ihan veteen.
pari kukkuraista ruokalusikallista jauhoo ja siihen vettä ja kerrasta naamariin. ei ees ehi miettiä mille haisee/maistuu :)

pirtelötki on hyvii.
2.5 dl maitoo
pakasteesta mustikoita/mansikoita/ ym
pari kukkurallista lusikkaa protsku jauhoo
pilttiä
ja whruuum sekottajalla pirtelöksi<3

samainen sopii myös mehun kanssa tai piimän..

Mä luulen, että proteiininsaanti ei ole sun ruokavalion suurin ongelma. Jos kerran yrität lihasmassaa kasvattaa, niin oon melko varma siitä, että sä syöt ylipäätänsä aivan liian vähän. Jos söisit edes sen verran, mitä päivässä kulutat, saisit varmasti ihan yrittämättä jo yli 60 grammaa proteiinia. Eli kirjaa jonkun päivän syömiset ylös ja pidä huoli, että syöt päivässä reippaasti yli 2000 kaloria, jos kerran liikut paljon ja yrität lihastakin kasvattaa. Jos saat noi kalorit täyteen ihan tavallisesta perusruuasta, niin varmasti tulee päivässä toi 100 grammaa proteiinia ilman mitään tonnikalojakin. Eli unohda proteiineista stressaaminen ja ala vaan syödä ihan tavallista ruokaa tarpeeksi, niin proteiiniongelmakin ratkeaa siinä sivussa, usko pois! :)

Olen 17v. tyttö. 165/50 ja lihasmassaa yritän kasvattaa. Proteiinia minun kuuluisis saada vissiin joku 100g päivässä, mutta saan enintään 60g..joskus paljon vähemmänkin. Tämä johtuu siis siitä, että tonnikala ei oikein uppoo ja rahkaki alkaa vähä tökkii. Ja olen tosi pieniruokainen muutenkin, en vain osaa syödä paljoa.
Miten tämä sitten vaikuttaa mun lihasten kasvuun? Tai olisko teillä jotain hyviä proteiinipitoisia ruokaohjeita..Palkkarin vedän treenin jälkeen, siinä on noi 22g proteiinia (30 grammassa).

100g raejuustoa ~16g (muistelisin?)
6dl maitoa (2-3 lasillista) ~20g
150g lihaa ~30g
2dl jogurttia ~7g
Yhteensä 73g proteiinia ja lisäksi ainakin 10-20g kertyy helposti leivästä, leikkeleistä yms. Tämä riittää sulle jo varsinkin hyvin, vähän vähempikin riittää. Lisäksi treenipäivinä 22g palkkarista niin sä saat vähintään riittävästi protskua. Ja tuon ruokamäärän luulis uppoavan vähän huonompiruokaiseenkin ihmiseen... Itse oon pitänyt pääsääntönä sitä, että mitään pahaa en syö ja toisaalta sitä, että yritän suosia proteiinia ruokavaliossa (lihaa, juustoa, maitotuotteita, munia). Ei ole vaikeeta, äärimmäisyyksiin ei ole tarpeen mennä.

Laktoosi-intolerantikon protskut

Mites laktoosi"vammaiset"? Syön itse perusruokaa, ja on nyt herännyt pieni epäily, että en mahdollisesti saa siitä tarpeeksi proteiineja..siis kun en maitotuotteita käytä. Syön päivittäin mm. kaurapuuroa, lihaa/kanaa tai kalaa ja paljon kasviksia ja hedelmiä, pastaa/riisiä tai perunaa, välillä linssejä, herkkusieniä... ja nyt olen lisännyt kananmunaa ainakin muutamana päivänä viikossa kun tekee mieli. Voi olla myös, että kalorit jää vähän alakanttiin, mitä yritän paikkailla mm. kasvisöljypohjaisella salaattikastikkeella... Olisiko ideoita ruokavalion monipuolistamiseksi?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Proteiinipannari on erittäin hyvä lisä esim iltapalaksi. Rahka, maito, marjat, tehosekoittimeen ja masua kohti. Ite otan treenin päälle 70g proteiinijauhetta ja 10g kreatiinia. Ruoat päivän aikana (runsaasti) ja illalla viel puol kiloo rahkaa.. Päivän proteiinisaanti liikkuu 200g paremmalla puolella.

Mulla on sama ongelma. Syön aika vähän lihaa eikä tonnikala, rahka tai raejuusto maistu oikeen lainkaan.

Raejuuston kanssa pärjään, kun laitan sitä puuroon. Se on ainoa keino saada raejuustoa alas.

Rahkasta teen smoothieita eli hedelmiä, mehua ja rahkaa tehosekoittimeen ja avot :)

Jos vielä jotain tarvitsen lisäksi niin perusproteiinijauhoa veteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom