kesätreeniä?

Kertokaapas muut käyttäjät mitä ohjeita antaisitte C-junioritason kiekkoilijalle joka haluaisi harjoitella ensi kesänä ensimmäistä kertaa vähän tehokkaammin ja uskoo, että tästä voisi olla vaikutusta pelisuoritukseen.
En ole mikään superlahjakkuus, kaukana maajoukkue- ja SM-tasosta. Tavoitteenani olisi kuitenkin pyrkiä kiekossa vielä korkealle ja minkäs muun kuin ankaran harjoittelun kautta tämä voisi tapahtua...
Pituutta minulla on 175 cm ja painoa 61 kg. En ole siis mikään voimapesä ja lähinnä haluaisin jalkoihin voimaa ja räjähtävyyttä. Tietysti myös muutama kilo voisi tulla lisää. Minkä tyyppisiä harjoitteita suosittelisitte ja kuinka usein noin määrällisesti. Kiitoksia jo etukäteen:)

Eikö kannattaisi kattoa vaan tuolta aloittelijoiden puolelta jokin valmis treeniohjelma? Usko pois, ne ovat ihan hyviä.

Mitä mieltä muuten porukka on tästä? Off-Season Leg Strength Training For Ice Hockey

Eräs kaveri kerran linkitti minulle tuon ja vähän ihmetyttää esimerkiksi tuo sumo squat. Ainakin Rippetoe muistaakseni sanoi, että leveä kyykky kehittää kovin heikosti yleisvoimaa verrattuna normaaliin takakyykkyyn. Eli kehittääkö tuo leveä kyykky muka jotenkin lajinomaista voimaa jääkiekkoon? Kaikki keskivartalotreeni näyttäisi puuttuvan kans tuosta...

Perusliikkeeitä

Kyykky 4x
Rinnalleveto 3x
Penkki 3x
Leuat 3x
Dipit/Pystypunnerrus 3x
Hauiskääntö 2x
+vatsat ja selät,jotain penkille nousuja sellasii räjähdysliikkeitä jaloille.

Jos kehittyä haluut kiekkoilijana niin käy mahdollisimman paljon ulkojäillä ja kesäsin veivaa puukuulaa ja paljon vetoja vanerilta.

Mitä mieltä muuten porukka on tästä? Off-Season Leg Strength Training For Ice Hockey

Eräs kaveri kerran linkitti minulle tuon ja vähän ihmetyttää esimerkiksi tuo sumo squat. Ainakin Rippetoe muistaakseni sanoi, että leveä kyykky kehittää kovin heikosti yleisvoimaa verrattuna normaaliin takakyykkyyn. Eli kehittääkö tuo leveä kyykky muka jotenkin lajinomaista voimaa jääkiekkoon? Kaikki keskivartalotreeni näyttäisi puuttuvan kans tuosta...

Luistelussa potkujen pitäisi suuntautua takaviistoon kello neljään ja kello kahdeksaan, joten kyllähän tuo taitaa lajinomaisempi kyykky olla (myös ottaen huomioon nivelkulmat). Itse suosisin kyllä tässäkin asiassa täyskyykkyä ihan yleisten voimatasojen pohjalta. Yleisesti kaikki koko kropan liikkeet (rinnalleveto, tempausvala, vauhtipunnerrus yms.) ovat hyviä, sillä jäällä on tärkeää voimantuotto jaloista keskivartalon kautta aina käsiin asti (laukaukset, taklaukset, tasapaino)

Ota kerran viikkoon joku vähän rankempi ylämäki- tai porrasjuoksu, tai jos ei löydy sopivia mäkiä niin traktorin renkaan veto on jees, 15-vuotiaalle riittää varmaan autonkin rengas aluksi... se on ultimatea :rock:

Back
Ylös Bottom