Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Sormenpäillä puristellaan ja painellaan sekoitus valmiiksi.

Jep,lähinnä kätevintä kun pitää etu ja keskisormen tiukasti vierekkäin,hieraisee voi/jauhohipun peukalo-etu ja keskisormi välissä imo,sit laitetaan ne nypityt hiput kasaan ja painellaan vuuan pohjalle.

e;nypin leivontalaudan päällä

Minkätakia koirat pyörivät lumihangessa/nurmikolla? Johtuuko siitä että turkki kutittaa niin paljon että se auttaa?

Mitä voi tehdä kun hotmail lähettelee itsekseen spämmiä?

Lähetetyistä näin että hotmailini oli lähettänyt jonkun sivuston mainoksen kaikkiin mese-osoitteisiini.
Automaattisen allekirjoituksen katsoin ja sinne oli mainos tallentanut itsensä.
F-secure suorittaa jo virustarkastusta taustalla ja messengerin ajattelin uudestaan asentaa.

Auttaako tämä mitään vai pitääko koko sähköpostitili vain sulkea?
Mielellään en sulkisi, koska juurikin mese on tällä osoitteella, mutta toisaalta viestejä oli mennyt myös esim. muutamalle opettajalle joille on joskus tullut koulun merkeissä pistettyä postia.

Tuli mielee tos ku katoin yhtä keikkaDVD:tä et ku nois kuvataa artistii vaik sillee edestä alaaltapäin ja samalla kuvataa tietysti myös katossa olevii valoja. Aina ku valoja kuvataa kohtisuoraa nii miks niist lähtee aina semmoset "säteet" neljää eri suuntaa? ja miks ne suunnat on aina niinku ylä/ala viistoon? Koitin löytää kuvaa mut en löytäny kunnollista :( Hope you got the point :P

#217#:

No just asensin Zone Alarmin, kunnes huomasin, että tietokoneen mukana tuli Norton, jossa palomuuri. Eli periaatteessako otan Nortonin pois ja Zonealarmin annan olla?

#217#:

No just asensin Zone Alarmin, kunnes huomasin, että tietokoneen mukana tuli Norton, jossa palomuuri. Eli periaatteessako otan Nortonin pois ja Zonealarmin annan olla?

Periaatteessa niin, mutta kuten aiemmin joku neuvoi, kannattaa palomuuriasennuksia tehdä nettipiuha irti ja varmistaa että joku palomuuri on käytössä kun taas yhteyksiä otetaan.

Toinen (helpompi) vaihtoehto mitä joskus käyttäny ongelman ratkaisuihin on windowsin jäjestelmän palautus, siitä valitsemaan viimeinen päivämäärä mikä löytyy ennen Nortonin asennusta ja palautus käyntiin. Tässä otettava huomioon että muutkin tallennukset kyseisen päin jälkeen katoavat.

Mun uuni savuttaa ihan törkeästi ilman mitään järkevää syytä. Olen asunut tässä kämpässä puolisen vuotta ja savuttaminen alkoi joulun alla. Uuni oli tosi luokattomassa kunnossa, kun tänne muutin, mutta jynssäsin sen muuton yhteydessä. Jouluna jynssäsin uudelleen kolme kertaa muistaakseni eikä uunia ole paljoakaan käytetty joulun jälkeen. Ja nyt taas savuttaa ihan sikana. Ei ole mitään näkyvää, selkeää syytä, miksi savuaa.

Mikä vialla?

Mun uuni savuttaa ihan törkeästi ilman mitään järkevää syytä. Olen asunut tässä kämpässä puolisen vuotta ja savuttaminen alkoi joulun alla. Uuni oli tosi luokattomassa kunnossa, kun tänne muutin, mutta jynssäsin sen muuton yhteydessä. Jouluna jynssäsin uudelleen kolme kertaa muistaakseni eikä uunia ole paljoakaan käytetty joulun jälkeen. Ja nyt taas savuttaa ihan sikana. Ei ole mitään näkyvää, selkeää syytä, miksi savuaa.

Mikä vialla?

Kylmänä ollut uuni tuppaa savuttamaan. Toisaalta jos uuni on ollut huonolla pidolla niin aina on mahdollista että ite uunissa/piipussa on jotain hämminkiä... Yks vanha konstihan tuon savutuksen lopettamiseen on lämmittää se helvetin kuumaksi jolloin ilmalukot ja muut aukeaa sieltä..

Mikä vialla?

Onkos se sellanen 40-50 luvulla rakennettu "rintamamiestalo",Asuin lapsuuteni sellasessa talossa ja sieläkin uuni ruukas "savuttamaan sisäle"Siellä oli lattianrajassa sellasia hormiin johtavia nuohousluukkuja,auttoi kun poltti sanomalehtiä siellä ennen uunin sytyttämistä.Sit tosta lämmittämisestä,enemmän kuin vahva mielikuva jos uuni ollut lämmittämättä kauan.älä laita pesää heti täyteen.Liian nopea kuumeneminen saattaa halkasta hormin ja pahimmassa tapauksessa palaa koko tupa.

Tää on 2004 rakennettu (halpis)kerrostalo. Edellinen asukas on ilmeisesti asunut tässä alusta asti eikä siivonnut kertaakaan kunnolla. Oli nimittäin sen näköinen kämppä, kun tänne muutin.

En mä nyt tiedä saako tota uunia helvetin kuumaksi, kun maksimilämpö taitaa olla 270. Ainakin noissa itsepuhdistuvissa se maksimilämpö lähentelee 1000 astetta ja siinä vasta palaa kaikki turha pois.

Ei se nyt kai ole normaalia, että savuaa niin, että on koko kämppä ihan savussa? Jouluna kun jotain siinä paistettiin pitkän tauon jälkeen niin tuli niin kovasti savua, että meinattiin tukehtua tänne. Piti laittaa kaikki ikkunat ja ovet auki, että saatiin savu pois.

Myös jos ei oo tietoa, millon on viimeks piippua nuohottu vois olla ihan järkevää kutsua nuohooja paikalle.

Edit: Siis onko kyseessä sähköuuni (liedessä) vai joku missä poltetaan puita?

Sit tosta lämmittämisestä,enemmän kuin vahva mielikuva jos uuni ollut lämmittämättä kauan.älä laita pesää heti täyteen.Liian nopea kuumeneminen saattaa halkasta hormin ja pahimmassa tapauksessa palaa koko tupa.

Mä kuvittelisin, että Hippa puhuu ihan vaan sähköuunista. Tuskin 2000-luvun halpiskerrostaloissa on kauheasti tulisijoja.

Mä kuvittelisin, että Hippa puhuu ihan vaan sähköuunista. Tuskin 2000-luvun halpiskerrostaloissa on kauheasti tulisijoja.

Eikös ne nimeltään takkoja tai liesiä/helloja, mihin puita laitetaan...? :)

Jos on normi sähköliesi niin ettei vaan olis jotain paskaa siellä uunissa. Tai sitten jopa joku pesuaine savuttaa jos ei oo huuhdeltu kunnolla. En minä tiedä.

Tää on 2004 rakennettu (halpis)kerrostalo. Edellinen asukas on ilmeisesti asunut tässä alusta asti eikä siivonnut kertaakaan kunnolla. Oli nimittäin sen näköinen kämppä, kun tänne muutin.

En mä nyt tiedä saako tota uunia helvetin kuumaksi, kun maksimilämpö taitaa olla 270. Ainakin noissa itsepuhdistuvissa se maksimilämpö lähentelee 1000 astetta ja siinä vasta palaa kaikki turha pois.

Ei se nyt kai ole normaalia, että savuaa niin, että on koko kämppä ihan savussa? Jouluna kun jotain siinä paistettiin pitkän tauon jälkeen niin tuli niin kovasti savua, että meinattiin tukehtua tänne. Piti laittaa kaikki ikkunat ja ovet auki, että saatiin savu pois.

Kerrostalo! olinpa:david:Jos sähköuuni suunnilleen puhdas niin ei todellakaan pitäis savuttaa :jahas:

Eikös ne nimeltään takkoja tai liesiä/helloja, mihin puita laitetaan...? :)

Kyllä meillä päin esimerkiksi leivinuunit lämmitetään puilla, onhan niitä monenlaisia uuneja. Liesiä on luonnollisesti myös sähköllä lämmitettäviä. Varmasti aika tottumiskysymys millä nimellä mitäkin kutsuu.

Kyllä meillä päin esimerkiksi leivinuunit lämmitetään puilla, onhan niitä monenlaisia uuneja. Liesiä on luonnollisesti myös sähköllä lämmitettäviä. Varmasti aika tottumiskysymys millä nimellä mitäkin kutsuu.

eh senverta täytyy puolustaa,jos mulle puhutaan et uuni savuttaa törkeesti miellän sen kyllä puilla lämpiäväksi.Wendy tossa yllä selvittää asallisesti :)

eh senverta täytyy puolustaa,jos mulle puhutaan et uuni savuttaa törkeesti miellän sen kyllä puilla lämpiäväksi.Wendy tossa yllä selvittää asallisesti :)

Sama täällä.:lol2: Jos itselläni alkaisi sähköuuni savuttamaan niin en kyllä uskaltaisi käyttää uudestaan ennen kuin vika on korjattu. Kyllä siellä silloin kuumenee jotain mikä on väärää tavaraa väärässä paikassa.

Back
Ylös Bottom