Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos tekee uppotukki drinkin perinteisellä tavalla, eli tiputtaa itse shotin tuoppiin, niin pitäiskö sen kääntyä väärinpäin sinne pohjalle?

Meikäläisen mielestä ei pitäisi, vaan shottilasi tyhjenee siinä vaiheessa kun lasia tyhjennetään. Jos shottilasi kippaa tuopin pohjalle, on aivan sama sitten sekoittaa vaan nuo juomat keskenään, jolloin ei ole sitä riskiä että juodessa tuo shottilasi kolahtaa ikeniin :)

edit: ratkaisu tuohon kippaamisongelmaan on käyttää pienempää tuoppia, jolloin tuo shottilasi ei mahdu kääntymään siellä tuopissa.

Eräissä bileissä Kanadalaiset heebot pistivät matalaan lasiin red bullia ja mulauttivat sekaan shottilasillisen jekkua kellumaan. Lasi tyhjennettiin yhdellä isolla huikalla, jolloin nuo ainesosat sekoittuivat suussa.

Saako esim. maksalaatikon tai makaroonilaatikon laittaa pakkauksessaan suoraan mikroon? En oo koskaan uskaltanut testata, kun mitään tollasia kiiltäviä/heijastavia pintoja ei sais tunkea sinne.

Pärjäsin edellisenkin tietokoneen kanssa ilman maksullista palvelua, joten otan riskin ja käytän ilmaista. Lähipiirissä Norton on tuonut pelkkää haittaa tietokoneelle (varsinkin tällaisille koneista tietämättömille), joten parempi minulle näin, ennen kuin sekoitan tietokoneen kokonaan;)

Norton Gaming Edition ihan ok. Ei niin raskas, kuin muut norttonit.

Saako esim. maksalaatikon tai makaroonilaatikon laittaa pakkauksessaan suoraan mikroon? En oo koskaan uskaltanut testata, kun mitään tollasia kiiltäviä/heijastavia pintoja ei sais tunkea sinne.

Kyllä mä ainakin olen noita lämmittänyt ihan sellasenaan.

Jos tekee uppotukki drinkin perinteisellä tavalla, eli tiputtaa itse shotin tuoppiin, niin pitäiskö sen kääntyä väärinpäin sinne pohjalle?
Ei pitäisi. Tarkotuksena on, että sieltä liukenee vähäsen kerrallaan aina juotavaa siihen toiseen juotavaan. Eli esim. jäägeriä kaljan sekaan.

Onko pekkasvapaa palkallinen vapaa?

Olen osa-aikainen työntekijä ja tällä hetkellä kertyneenä on jonkin verran pekkasvapaita. Jos pidän nuo pekkasvapaat, niin saanko osa-aikaisena työntekijänä siltä ajalta normaalin palkan? Entä jos nuo pekkasvapaat jättää pitämättä, maksetaanko niistä erikseen?

Onko sellasta johtoa olemassa, jolla sais läppärin lataamaan auton tupakansytytin rööristä??

eikös autoissa oo yleensä ihan normi pistorasia lämpöpuhaltimelle siinä pelkääjänpaikalla?

Entä jos nuo pekkasvapaat jättää pitämättä, maksetaanko niistä erikseen?

käyttämättömista pekkasista saa ainakin jotain korvausta jos ei täyttä palkkaa. en muista tarkalleen..

Olen osa-aikainen työntekijä ja tällä hetkellä kertyneenä on jonkin verran pekkasvapaita. Jos pidän nuo pekkasvapaat, niin saanko osa-aikaisena työntekijänä siltä ajalta normaalin palkan? Entä jos nuo pekkasvapaat jättää pitämättä, maksetaanko niistä erikseen?

Riippuu teidän sopimuksestanne. Meillä pekkasia kertyy vain päätoimisille. Kyseessä periodityö/6vkoa. Kysyppäs luottikselta/pomolta tai etsi netistä varmistus.

eikös autoissa oo yleensä ihan normi pistorasia lämpöpuhaltimelle siinä pelkääjänpaikalla?
Se ei paljon auta, jos haluaa ladata autoa käyttäessä. Siihen pistorasiaan tulee yleensä sähkö tolpasta johtoa pitkin, ei auton akusta. Ja kaikilla ei ole sitä pistorasiaakaan..

no ei ihan normi,ainakaan "halvemmissa" eikä vanhemmissa

käyttämättömista pekkasista saa ainakin jotain korvausta jos ei täyttä palkkaa. en muista tarkalleen..

vastasin sisään

e:olikin jo!

Täytin tulostimen mustepatruunan refill kitillä. Mistä printteri tietää, ettei nyt mennä alkuperäismusteella? Patruuna on merkkituote, muste sen sisällä ei.

Täytin tulostimen mustepatruunan refill kitillä. Mistä printteri tietää, ettei nyt mennä alkuperäismusteella? Patruuna on merkkituote, muste sen sisällä ei.

Uudempien tulostimien mustepatruunoissa on siru, joka kertoo tulostimelle tietoa patruunasta. Esim joidenkin tulostimien takuu katkeaa, mikäli käyttää muiden valmistajien (halppis) mustekasetteja. Ja joissain edes täyttäminen ei onnistu, jos patruuna ehtii tyhjentyä koska siru ilmoittaa patruunan tyhjentyneen.

Back
Ylös Bottom