En puhu pelkästään tästä videolla olevasta tapauksesta, vaan kyseisten ryhmien muustakin toiminnasta, jossa pyrkimyksenä on vahingoittaa noita laivoja täysin piittaamatta siitä vaarasta, jota se aiheuttaa laivan henkilöstölle.
Liioittelet Sea Shepherd järjestön toiminnan vakavuutta aika rankasti. Järjestöä tai sen jäseniä ei tietääkseni ole vielä esim. tuomittu rikoksista, piratismista tai terrorismista. Ryhmä toimii lain rajamailla kyllä mutta löytäisitkö mulle vaikka videota, jossa SS vahingoittaa tai upottaa valaanpyyntialuksen? Vähän samaan tapaan, jolla Ady Gil tuhottiin.
No jos ne toimivat rikollisesti niin sitten on varmaan viranomaisten tehtävä puuttua siihen, ei terroristien.
Kansalaisille on yleisesti annettu oikeus puuttua rikoksiin, jos he sellaisen havaitsevat ja viranomaisia ei ole paikalla - tai viranomaisia ei kiinnosta. Suomessakin on jokamiehen kiinniotto-oikeus. Kyllä mä yhdyn tuon järjestön näkemykseen, että vaikka kansainvälisellä merialueella toimitaankin, niin kyllä järjestöllä on oikeus pyrkiä estämään kansainvälisten sopimusten vastaista toimintaa - jopa pienellä voimankäytöllä, en luonnollisestikaan tarkoita, että olisi oikeutettua upottaa valaanpyyntialus tai fyysisesti vahingoittaa japanilaisia.
Eivät täysin, mutta järkevät valtiot kieltäytyvät neuvottelemasta terroristien kanssa, koska sellainen vain lisää terrorismia. Terrorismiin tulisi aina vastata väkivallalla ja politiikan keinona terrorismia käyttävät tahot tulisi tuhota tai poistaa vallasta ja tehdä vaarattomiksi.
Sä ihan siis ihan vakavissasi ehdotat, että valaanpyyntialus voisi pyytää Japanin laivastosta hävittäjä saattajaksi ja noi Sea Shepherd järjestön teot antaisivat oikeuden käyttää aseita - tykkejä ja ohjuksia - aseistamattomia aluksia vastaan? Nyt sun teksteistä paistaa ikävä kyllä erittäin kova idealismi ja puhdas viha tiettyjä ihmisiä kohtaan ja objektiivisuudesta ei ole tietoakaan.
En esimerkiksi näe täysin mahdottomana, että mä olisin itse tuon järjestön toiminnassa mukana. Istuisin paatilla, seilaisin merellä, mahdollisesti viskoisin jotain hajupommeja tai maalaisin tekstejä valaanpyyntialuksen kylkeen. Teidän mielestänne siis mut ja alus, jossa olen voi täysin rinnastaa esimerkiksi Islamistien terroristi-iskuihin, joissa käytetään räjähteitä, ohjuksia ja aseita ja pelkkä tavoitekin on tuhota mahdollisimman paljon ihmishenkiä - toisin kuin Sea Shepherdillä, joiden tavoite on suojella valaita ja häiritä pyyntialuksia, ei tuhota niitä ja miehistöä. Näin ollen hypoteettisesti meikäläisen ja muut miehistön jäsenet siis saisi tappaa ja aluksen upottaa - koska olisin eko-terroristi? Just joo...