Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

k. Mua silleen ihmetyttää nää mamujen tarpeet, kun oon itekki tällä hetkellä säälittävä pummipaska ja saan just just elämiseen riittävät rahat ja oon niihin iha tyytyväinen. En näe tarvettä pyytää lisää (400e kuussa kaikkeen elämiseen treella). Ja sitten ihmiset ketkä tulee sotatilanteista tarttee uuet iPodit jne.

edit. taino en nyt sitte tiiä onko kyvyttömyys miten säälittävää pummailua, mutta kuitenkin.
edit2. ja jos mä tartteen jotain uutta käytännön tavaraa, niin koen, että siihen pitää keksiä jostain itse varat, eikä pyytää ilmaiseksi. Toisin kun välttättömiin elintarpeisiin on ihan jees, että saa avustusta.

k. Mua silleen ihmetyttää nää mamujen tarpeet, kun oon itekki tällä hetkellä säälittävä pummipaska ja saan just just elämiseen riittävät rahat ja oon niihin iha tyytyväinen. En näe tarvettä pyytää lisää (400e kuussa kaikkeen elämiseen treella).

Jääkö sinulle tuo 400 euroa käyttöön vuokran jälkeen?

Jääkö sinulle tuo 400 euroa käyttöön vuokran jälkeen?

Osaatko sä lukee. 400 euroa kaikkeen elämiseen, sillä maksetaan vuokra, laskut ja ruoka. Joskus pitää mennä frendeille syömään.

edit. no kyllä se pikkasen päälle 430 on mutta kuitenkin.

Entä muut asumismuodot? Vaikkapa asunnottomien alkoholistien asuntolat? Onko liian kallista pitää Töölössä? Ja olisiko siis mielestäsi tasapuolista sijoittaa esimerkiksi kaikki Helsingin sosiaalipuolen asumispalvelut sellaisiin lähiöihin, joissa se tulisi mahdollisimman halvaksi?

Mä keskustelen maahanmuutosta, sä voit perustaa muille sosiaalipummeille oman ketjun jos kiinnostaa.

Punavuori ei muuten ole Suomen kallein asuinalue. Erilaisten asumispalvelujen sijoittaminen ympäri Helsinkiä on mielestäni (Helsingin asukkaana) tasapuolisempaa kuin, että niitä sijoitettaisiin vain jo entuudestaan sosiaalipalveluilla kuormitettuihin lähiöihin.
Ei ollut pointtina vertailla sitä onko Punavuori absoluuttisesti kallein asuinalue Suomessa vai ei, mutta sehän olisikin ollu liikaa vaadittu, että sä olisit sen ymmärtäny. Eli sun mielestä on tasapuolista antaa maahanmuuttajille ilmainen asunto yhdeltä suomen kalleimmalta asuinalueelta. Mikäs siinä, kukin tyylillään.

Ei ollut pointtina vertailla sitä onko Punavuori absoluuttisesti kallein asuinalue Suomessa vai ei, mutta sehän olisikin ollu liikaa vaadittu, että sä olisit sen ymmärtäny. Eli sun mielestä on tasapuolista antaa maahanmuuttajille ilmainen asunto yhdeltä suomen kalleimmalta asuinalueelta. Mikäs siinä, kukin tyylillään.

Kyllä. Mielestäni on tasapuolista perustaa erilaisia asuntoloita tasapuolisesti eri asuinalueille. Esimerkiksi turvapaikanhakijoita varten voidaan tästä syystä perustaa vastaanottokeskus Punavuoreen.

Miksi ihmeessä et hae tukea johon olet oikeutettu? Tai sitten sinulla on todella alhainen vuokra...

Oon tällä hetkellä ns. opiskelija saikulla. Lisään rahaan pitäs hakee lainaa, se ei oo sitä ilmasta tukea :).
Mä en oo oikeutettu yhtään enempään rahaan, vuokra on 300.

SILTI, tää riittää just just elämiseen. Mun mielestä uuteen telkkariin ei pitäs saaha ilmasta rahaa..

No sitten!

Tekeekö tämä "opiskelija saikulla", vähemmän tarpeellisen uusille telkkareille kuin maahanmuuttajan?

(minä en siis niitä vaadi, mutta kiinnostaa sun mielipide asiasta)

edit. niin ja en asu missään solussa, vaan ihan omassa vuokrakämpässä.

edi2. Koska olen Asunut koko elämäni Suomessa, olen tottunut korkeean elintasoon. Olen koko elämäni ollut paljon paremmassa taloudellisessa tilanteessa, kuin nyt ja silti olen iha tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen.

Ja JOS olisin tullut tänne sodan keskeltä, olisin siis luonnollisesti tyytyväisempi paljon vaatimattomaampaan elämään, mitä esim nyt tuolla reilulla 400 eskolla saan itselleni tarjottua. Siksi en nää oikeen järkeä tässä nykyisessä tilanteessa.

Mielestäni maahanmuuttaja saa käyttää saamansa rahan haluamallaan tavalla.

Saahan se käyttää joo.. Mutta eriasia onko siinä järkeä antaa niille noin paljoa, tai onko kohtuutonta vaatia noin paljoa.

Turvapaikanhakijoille 187,50 euroa/kk (ja asuminen ja ruokailu) on paljon?

Mä oon saanu sellasen käsityksen kaikesta lukemastani, että se todellinen hyöty rahallisesti mitattuna on tuota paljon suurempi.

Mä oon saanu sellasen käsityksen kaikesta lukemastani, että se todellinen hyöty rahallisesti mitattuna on tuota paljon suurempi.

Turvapaikanhakijalle vai työttömälle maahanmuuttajalle?

Turvapaikanhakija saa vastanottokeskukselta toimeentulotukea, jonka perusnormista on vähennetty 10 prosenttia. Vähennys on 20 prosenttia, jos keskus pystyy tarjoamaan aktiviteetteja. Summa puolittuu, jos keskus tarjoaa valmiit ateriat. Mahdollisuus omatoimiseen ruoanlaittoon olisi Pyykkösen mukaan paras vaihtoehto.

Tässä vuokra-asunto Punavuoresta, johon saisi täydet tuet:

Oikotieltä löytyy!

Ja tämäkin menisis niukin naukin läpi:

Onko sinusta oikein että opiskelija saa vähemmän rahaa kuin turvapaikan hakija?

Ja noihin sinun kämppiin ei saa tukea kuin max. 300e. Kelalla on maksimi neliövuokralle jonka yli mennään noilla vuokrilla. Soskukaan ei ala maksamaan vuokria Punavuoressa. Jos olet eri mieltä niin voit tietenkin laittaa laskelman jossa näytät että se 400e jää käteen asumismenojen jälkeen.

Onko sinusta oikein että opiskelija saa vähemmän rahaa kuin turvapaikan hakija?

Ja noihin sinun kämppiin ei saa tukea kuin max. 300e. Kelalla on maksimi neliövuokralle jonka yli mennään noilla vuokrilla. Soskukaan ei ala maksamaan vuokria Punavuoressa. Jos olet eri mieltä niin voit tietenkin laittaa laskelman jossa näytät että se 400e jää käteen asumismenojen jälkeen.
Älä ny saatana perustelemaan pyydä :D

tuohan johtuu siitä nämä somalit jotka ovat omassa maassaan rikollisia (ja siellä rangaistus varkaudesta on polttaminen) niin he hakevat turvapaikkaa että säilyvät hengissä. Tottakai he jatkavat ammattiaan myös vieraassa maassa, se on selvä.

Back
Ylös Bottom