Näen. Monia ongelmia.Osaatko sä Sturmmann kattoa tätä asiaa yhtään eri näkökannalta? Eli näätkö maahanmutossa tai missään tässä asiassa mitään negatiivista asiaa?
Mutta en pidä vääristelystä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näen. Monia ongelmia.Osaatko sä Sturmmann kattoa tätä asiaa yhtään eri näkökannalta? Eli näätkö maahanmutossa tai missään tässä asiassa mitään negatiivista asiaa?
k. Mua silleen ihmetyttää nää mamujen tarpeet, kun oon itekki tällä hetkellä säälittävä pummipaska ja saan just just elämiseen riittävät rahat ja oon niihin iha tyytyväinen. En näe tarvettä pyytää lisää (400e kuussa kaikkeen elämiseen treella).
Jääkö sinulle tuo 400 euroa käyttöön vuokran jälkeen?
Ei ollut pointtina vertailla sitä onko Punavuori absoluuttisesti kallein asuinalue Suomessa vai ei, mutta sehän olisikin ollu liikaa vaadittu, että sä olisit sen ymmärtäny. Eli sun mielestä on tasapuolista antaa maahanmuuttajille ilmainen asunto yhdeltä suomen kalleimmalta asuinalueelta. Mikäs siinä, kukin tyylillään.Entä muut asumismuodot? Vaikkapa asunnottomien alkoholistien asuntolat? Onko liian kallista pitää Töölössä? Ja olisiko siis mielestäsi tasapuolista sijoittaa esimerkiksi kaikki Helsingin sosiaalipuolen asumispalvelut sellaisiin lähiöihin, joissa se tulisi mahdollisimman halvaksi?
Mä keskustelen maahanmuutosta, sä voit perustaa muille sosiaalipummeille oman ketjun jos kiinnostaa.
Punavuori ei muuten ole Suomen kallein asuinalue. Erilaisten asumispalvelujen sijoittaminen ympäri Helsinkiä on mielestäni (Helsingin asukkaana) tasapuolisempaa kuin, että niitä sijoitettaisiin vain jo entuudestaan sosiaalipalveluilla kuormitettuihin lähiöihin.
Osaatko sä lukee. 400 euroa kaikkeen elämiseen, sillä maksetaan vuokra, laskut ja ruoka. Joskus pitää mennä frendeille syömään.
Ei ollut pointtina vertailla sitä onko Punavuori absoluuttisesti kallein asuinalue Suomessa vai ei, mutta sehän olisikin ollu liikaa vaadittu, että sä olisit sen ymmärtäny. Eli sun mielestä on tasapuolista antaa maahanmuuttajille ilmainen asunto yhdeltä suomen kalleimmalta asuinalueelta. Mikäs siinä, kukin tyylillään.
Miksi ihmeessä et hae tukea johon olet oikeutettu? Tai sitten sinulla on todella alhainen vuokra...
.No sitten!Oon tällä hetkellä ns. opiskelija saikulla.
No sitten!
Tekeekö tämä "opiskelija saikulla", vähemmän tarpeellisen uusille telkkareille kuin maahanmuuttajan?
Mielestäni maahanmuuttaja saa käyttää saamansa rahan haluamallaan tavalla.
Saahan se käyttää joo.. Mutta eriasia onko siinä järkeä antaa niille noin paljoa, tai onko kohtuutonta vaatia noin paljoa.
Turvapaikanhakijoille 187,50 euroa/kk (ja asuminen ja ruokailu) on paljon?
Mä oon saanu sellasen käsityksen kaikesta lukemastani, että se todellinen hyöty rahallisesti mitattuna on tuota paljon suurempi.
Turvapaikanhakija saa vastanottokeskukselta toimeentulotukea, jonka perusnormista on vähennetty 10 prosenttia. Vähennys on 20 prosenttia, jos keskus pystyy tarjoamaan aktiviteetteja. Summa puolittuu, jos keskus tarjoaa valmiit ateriat. Mahdollisuus omatoimiseen ruoanlaittoon olisi Pyykkösen mukaan paras vaihtoehto.
Tässä vuokra-asunto Punavuoresta, johon saisi täydet tuet:
Oikotieltä löytyy!
Ja tämäkin menisis niukin naukin läpi:
Älä ny saatana perustelemaan pyydä :DOnko sinusta oikein että opiskelija saa vähemmän rahaa kuin turvapaikan hakija?
Ja noihin sinun kämppiin ei saa tukea kuin max. 300e. Kelalla on maksimi neliövuokralle jonka yli mennään noilla vuokrilla. Soskukaan ei ala maksamaan vuokria Punavuoressa. Jos olet eri mieltä niin voit tietenkin laittaa laskelman jossa näytät että se 400e jää käteen asumismenojen jälkeen.