Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Menee koko päivä pilalle kun erehtyy lukemaan tätä palstaa, niin voimakas vitutus tunkee päälle :curs:
Mitä tässä nyt edes sanoisi. 10 vuoden päästä koko Eurooppa on yks saatanan eläintarha kun näitä loisia roudataan jatkuvasti lisää. Se ei vaan toimi että länsimaiseen kulttuuriin yritetään yhdistää kulttuuria joka on kaikin puolin mätä ja halveksittava.

Ja löytyy niitä kusipäitä ikävä kyllä Suomalaisistakin.

Ja löytyy niitä kusipäitä ikävä kyllä Suomalaisistakin.
Toivottavasti tää oli tylsä provo ja sä et oikeesti oo noin tyhmä.

Toivottavasti tää oli tylsä provo ja sä et oikeesti oo noin tyhmä.

Mikäs vittu sua riepoo? Kuten sanoin niin samoja kusipäitä löytyy meistä Suomalaisistakin. Käy vankilassa vierailulla, niin siellä niitä tapaat. Ovat kusi pöksyssä koko ajan, ettei muut käy niittaamassa.

Mikäs vittu sua riepoo? Kuten sanoin niin samoja kusipäitä löytyy meistä Suomalaisistakin. Käy vankilassa vierailulla, niin siellä niitä tapaat. Ovat kusi pöksyssä koko ajan, ettei muut käy niittaamassa.
Ja se liittyy tähän kuvioon millä tavalla?

Kun suomalainen on raiskannut niin ulkomaalaisen raiskaus on ok?

Kerro mikä ton sun viestis pointti oli?

Kaikki täällä tietää, että myös suomalaiset on tehny raiskauksia.

Ja se liittyy tähän kuvioon millä tavalla?

Kun suomalainen on raiskannut niin ulkomaalaisen raiskaus on ok?

Kerro mikä ton sun viestis pointti oli?

Kaikki täällä tietää, että myös suomalaiset on tehny raiskauksia.

Joo siis en mä puoltanut yhdenkään ulkomaalaisen tapaa tehdä täällä asioita, vaan
tarkoitin, että raiskaajia on kotimaassakin pilvin pimein. Lehdestä saa koko ajan lukea.
Mä olen siis ihan samalla kannalla teidän kanssa tässä asiassa, mutta yritin vaan muistuttaa,
että kyllä täällä omiaankin petetään.

Se vielä, että monet leimaa kaikki ulkomaalaiset raiskaajiksi, niin se on väärä tapa.

Joo siis en mä puoltanut yhdenkään ulkomaalaisen tapaa tehdä täällä asioita, vaan
tarkoitin, että raiskaajia on kotimaassakin pilvin pimein. Lehdestä saa koko ajan lukea.
Mä olen siis ihan samalla kannalla teidän kanssa tässä asiassa, mutta yritin vaan muistuttaa,
että kyllä täällä omiaankin petetään.
AIJAAA!!!! No hyvä ku muistutit ku kukaan reilusta 30 000:sta jäsenestä ei sitä tienny.

Monet leimaa...no, henkilökohtasesti ihan sama vaikka leimaa. Suuren suhdeluvun vuoks mä olisin valmis estämään yhdenkään pääsyn tänne.

Mä luulen, että tässä ketjussa on kysymys lähinnä maahanmuuton vastustamisesta eikä niinkään raiskaamisesta sinällään, vaikka sitä pahana pidetäänkin. Tosin maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista saadaan vaan lisää potkua siihen vastustamiseen ja siksi tämä ketju on perustettu.

Maahanmuuton tuomista ongelmista (sekä mahdollisista hyvistä puolista) on ihan hyvä käydä keskustelua, mutta just tää tällainen saatanamoinen uhoaminen on aika turhauttavaa. Tarkoitan siis useamman kirjoittajan esiintuomaa uhoamista enkä yksilöi tätä kommenttiani kehenkään.

AIJAAA!!!! No hyvä ku muistutit ku kukaan reilusta 30 000:sta jäsenestä ei sitä tienny.

Sä et nyt lukenut loppuun. Mun pointti oli se, että kovasti leimataan aina ulkomaalaisia asiasta kuin asiasta, heti kun tapahtuu joku raiskaus, niin se on heti naapuri tms. Miksi näin?
Rasistinen toimintatapa on hyvin yleistä täällä kotosuomessa, eli unohdetaan ettei me olla sen parempia kuin muutkaan.

Mä luulen, että tässä ketjussa on kysymys lähinnä maahanmuuton vastustamisesta eikä niinkään raiskaamisesta sinällään, vaikka sitä pahana pidetäänkin. Tosin maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista saadaan vaan lisää potkua siihen vastustamiseen ja siksi tämä ketju on perustettu.

Saatat olla oikeassa ja vähän siltä tuntuu itsestänikin.
Kulttuurit on erilaiset, mutta ei pidä syyllistää koko lahkoa muutaman kusipään takia.

Sä et nyt lukenut loppuun. Mun pointti oli se, että kovasti leimataan aina ulkomaalaisia asiasta kuin asiasta, heti kun tapahtuu joku raiskaus, niin se on heti naapuri tms. Miksi näin?
Rasistinen toimintatapa on hyvin yleistä täällä kotosuomessa, eli unohdetaan ettei me olla sen parempia kuin muutkaan.
Luepa noi uutiset niin tiedät miksi tässäkin ketjussa puhutaan neekereistä. Et sä ny jumalauta oikeesti kysy et miksi näin.

No se onki hyvä, että ku suomalainen on raiskannut niin hyväksytään myös ulkomaalaisten raiskaukset. Ku ei me olla sen parempia, vaikka tilastolliset tosiasiat sanoo täysin muuta. Two wrongs doesn´t make right. Mut kiva et tää on sun näkemykses.

Maahanmuuton tuomista ongelmista (sekä mahdollisista hyvistä puolista) on ihan hyvä käydä keskustelua, mutta just tää tällainen saatanamoinen uhoaminen on aika turhauttavaa. Tarkoitan siis useamman kirjoittajan esiintuomaa uhoamista enkä yksilöi tätä kommenttiani kehenkään.
Miten keskustelua pitäisi käydä?

Mitä saa sanoa?

Näistä jatkuvista raiskauksista ei saa vittuuntua, koska se on "uhoamista"?

Se on helvetin helppo huudella aina sivusta ja kertoa että väärin keskusteltu itse kuitenkaan ottamatta osaa keskusteluun "oikealla keskustelutavalla", mitä moni kirjoittaja tälläkin palstalla tekee, enkä yksilöi tätä kommenttiani kehenkään.

Mun mielestä on helvetin turhauttavaa ku kaiken maailman know-it-allit tulee kertomaan et hei hei toi ei ollu oikein keskusteltu. Sitä keskustelua saa luoda sillä oikealla tavalla heti kun haluaa niin me sit voidaan yhtyä siihen. Vai onks tää "oikein keskusteleminen" sitä modifiedin lanseeraamaa juttua, että kaikki kertoo omat mielipiteensä kerran ja sit laitetaan ketju lukkoon?

Luepa noi uutiset niin tiedät miksi tässäkin ketjussa puhutaan neekereistä. Et sä ny jumalauta oikeesti kysy et miksi näin.

No se onki hyvä, että ku suomalainen on raiskannut niin hyväksytään myös ulkomaalaisten raiskaukset. Ku ei me olla sen parempia, vaikka tilastolliset tosiasiat sanoo täysin muuta. Two wrongs doesn´t make right. Mut kiva et tää on sun näkemykses.

Mä en nyt kässää miksi sä ajattelet mun kommentin noin, että kun suomi raiskaa niin ulkomaan raiskaus on ok? heh :hyvä: Mitä järkeä tossa olisi? Tietenkään ei pidä hyväksyä kumpaakaan.
Oletko miettinyt, miksi ulkomaalaiset pyrkii tänne Suomeen ja mitä he ovat mieltä kun heidän omansa raiskaavat täällä? Kyllä sielläkin löytyy porukkaa, joita hävettää omiensa touhut, kun heillä kaikilla on ihan muut syyt tänne tuloon, kuin raiskaamiset.
Yritän vaan olla puolueellinen.... en halua yleistää että kaikki ulkomaalaiset on loihdittava pois täältä.
Jos olisit itse heidän sijassaan pakolaisena, niin mitä itse tekisit? siinäpä se.

Se on ikävä kyllä noissa maissa kulttuuri sellainen, ettei Suomenpoika pysy mukana... Lahdattavahan sellaiset paskat on, jotka tuollaista tekee, selvähän se, en minä sitä tietenkään puolla.
Miettikää asiaa vähän laajemmin. Keskustelu on aika rasistinen.

Miten keskustelua pitäisi käydä?

Mitä saa sanoa?

Näistä jatkuvista raiskauksista ei saa vittuuntua, koska se on "uhoamista"?

Se on helvetin helppo huudella aina sivusta ja kertoa että väärin keskusteltu itse kuitenkaan ottamatta osaa keskusteluun "oikealla keskustelutavalla", mitä moni kirjoittaja tälläkin palstalla tekee, enkä yksilöi tätä kommenttiani kehenkään.

Mun mielestä on helvetin turhauttavaa ku kaiken maailman know-it-allit tulee kertomaan et hei hei toi ei ollu oikein keskusteltu. Sitä keskustelua saa luoda sillä oikealla tavalla heti kun haluaa niin me sit voidaan yhtyä siihen. Vai onks tää "oikein keskusteleminen" sitä modifiedin lanseeraamaa juttua, että kaikki kertoo omat mielipiteensä kerran ja sit laitetaan ketju lukkoon?

Saa vittuuntua, mutta osaatko esim. sä keskustella aiheesta kiihtymättä nollasta sataan? Ja ihan samalla tavalla sulla on aika "mä-olen-oikeassa-piste" -tyyli kuin sun esille tuomilla "know-it-alleilla". Nyt siis yksilöin tämän kommenttini esimerkiksi sinuun.

Just tällaisen keskusteltyylin takia mä en edes aina jaksa kauheasti ottaa kantaa asioihin, koska mä en jaksa aloittaa sitä vänkäämistä. Ja mä en tosiaankaan jaksa keskutella pelkästään siitä että kun "naapuri TAAS raiskasi suomalaisen" ja alkaa lahtaamaan niitä saunan takana, vaan yritän omalta osaltani tuoda jotain erilaisia näkökulmia keskusteluun - puolesta/vastaan. Tämä ei tarkoita automaattisesti sitä, että olisin kaikkien näiden näkökulmien kannalla, vaan yritän tuoda niitä esille saadakseni syntymään lisää keskustelua erilaisilta kannoilta.

Ja sanoa saa mitä tahansa, kunhan osaa sanoa sen "oikein". Mun mielestä aggressiivinen ja toisia haukkuva keskustelutapa ei ole "oikeanlaista". Mä olen itsekin sun kanssa joiltain osin samaa mieltä, mutta en silti jaksa tollaista tyyliä. Olen samaa mieltä joiltain osin jopa esim. Halla-Ahon kanssa, mutta en kaikilta. Mun mielestä Halla-Aho tuo asiouta turhan provosoivasti esiin, vaikka ajatus siinä taustalla on välillä ihan ok.

Mä en nyt kässää miksi sä ajattelet mun kommentin noin, että kun suomi raiskaa niin ulkomaan raiskaus on ok? heh :hyvä: Mitä järkeä tossa olisi? Tietenkään ei pidä hyväksyä kumpaakaan.

Aivan oikein, siksi mä en ymmärräkään, miksi ketjussa, joka käsittelee ulkomaalaisten raiskauksia pitää tuoda esille fakta, jonka kaikki tietävät, mutta ei liity asiaan mitenkään.

Oletko miettinyt, miksi ulkomaalaiset pyrkii tänne Suomeen ja mitä he ovat mieltä kun heidän omansa raiskaavat täällä? Kyllä sielläkin löytyy porukkaa, joita hävettää omiensa touhut, kun heillä kaikilla on ihan muut syyt tänne tuloon, kuin raiskaamiset.

Ei varmasti kauheasti uhreja lohduta se, että 1/10 on pahoillaan toisten tekemisistä.

Yritän vaan olla puolueellinen....

Joo, huomasin.

en halua yleistää että kaikki ulkomaalaiset on loihdittava pois täältä.
Jos olisit itse heidän sijassaan pakolaisena, niin mitä itse tekisit? siinäpä se.

Yrittäisin elää paikallisten tapojen mukaan, kuten aina ollessani ulkomailla. En huutaisi rasistia joka käänteessä tai yrittäisi kusettaa järjestelmää järjestelmällisesti.

Se on ikävä kyllä noissa maissa kulttuuri sellainen, ettei Suomenpoika pysy mukana... Lahdattavahan sellaiset paskat on, jotka tuollaista tekee, selvähän se, en minä sitä tietenkään puolla.
Miettikää asiaa vähän laajemmin. Keskustelu on aika rasistinen.
Kuinka laajasti asiaa pitää miettiä? Mitä asioita pitää miettiä ja kuinka ne vaikuttavat asiaan?

Saa vittuuntua, mutta osaatko esim. sä keskustella aiheesta kiihtymättä nollasta sataan? Ja ihan samalla tavalla sulla on aika "mä-olen-oikeassa-piste" -tyyli kuin sun esille tuomilla "know-it-alleilla". Nyt siis yksilöin tämän kommenttini esimerkiksi sinuun.

Hienoa, että uskalsit kuitenkin mainita nimeltä. Osaan keskustella kiihtymättä niin halutessani. Mä tosin vittuunnun samantien, kun kirjoittajat, jotka eivät ota keskusteluun muuten osaa kuin huutelemalla vierestä, että väärin keskusteltu.

Just tällaisen keskusteltyylin takia mä en edes aina jaksa kauheasti ottaa kantaa asioihin, koska mä en jaksa aloittaa sitä vänkäämistä.

Jaksat kuitenkin tulla kertomaan, että te muut keskustelette väärin.

Ja mä en tosiaankaan jaksa keskutella pelkästään siitä että kun "naapuri TAAS raiskasi suomalaisen" ja alkaa lahtaamaan niitä saunan takana, vaan yritän omalta osaltani tuoda jotain erilaisia näkökulmia keskusteluun - puolesta/vastaan. Tämä ei tarkoita automaattisesti sitä, että olisin kaikkien näiden näkökulmien kannalla, vaan yritän tuoda niitä esille saadakseni syntymään lisää keskustelua erilaisilta kannoilta.

No tuo ne esiin. Miten pitää keskustella oikein? Mistä saa puhua? Kerro nyt ihmeessä? Mä oon samaa kysyny ylläpidolta useamman kerran, kun näitä juttuja aina poistetaan, että mikä on se oikea tapa keskustella.

Ja sanoa saa mitä tahansa, kunhan osaa sanoa sen "oikein". Mun mielestä aggressiivinen ja toisia haukkuva keskustelutapa ei ole "oikeanlaista".

Toisin kuin sun "väärin keskusteltu"-kommentti? Vähän tekopyhää ja jalustalle itsensä laittamista?

Mä olen itsekin sun kanssa joiltain osin samaa mieltä, mutta en silti jaksa tollaista tyyliä.

Enkä mä jaksa sun sivusta huutelua.

Olen samaa mieltä joiltain osin jopa esim. Halla-Ahon kanssa, mutta en kaikilta. Mun mielestä Halla-Aho tuo asiouta turhan provosoivasti esiin, vaikka ajatus siinä taustalla on välillä ihan ok.
Sä et edelleenkään kertonu sitä, kuinka keskustellaan oikein. Eli mistä saa puhua? Kuinka niistä asioista saa puhua?

Anonymity:

Sä näytät hienoa esimerkkiä asiasta oikein keskustelemisesta:

mä en edes aina jaksa kauheasti ottaa kantaa asioihin
Ja mä en tosiaankaan jaksa keskutella pelkästään siitä että kun
Ja sanoa saa mitä tahansa, kunhan osaa sanoa sen "oikein". Mun mielestä aggressiivinen ja toisia haukkuva keskustelutapa ei ole "oikeanlaista".
Muuten kiva kun kertoisit, mitä tää oikein on.

Sä et edelleenkään kertonu sitä, kuinka keskustellaan oikein. Eli mistä saa puhua? Kuinka niistä asioista saa puhua?

Sanoinhan. Lue se mun viesti ja miellään viimeinen kappale. Tää on just nyt sitä vänkäämistä.

Ja lue sen jälkeen foorumin keskusteluohjeet (ja varsinkin Miken ekan viestin tummennettu kohta): http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22459

Voi Rankkuri, ehkä mun mielipiteet eivät ole tässä ketjussa sinun mielestäsi oikeanlaista keskustelua. Täytyy sitten oikein pyytää anteeksi, kun en osaa keskustella enkä sanoa mitään mielipiteitä, vaikka pyrin tekemään senpalstan sääntöjen puitteissa. Ehkä sun tarttee kertoa mulle, mikä on oikeaa keskustelua. Ehkä mun tarttee olla sun kanssa samaa mieltä ja huudella neekeriä. Tai sitten sä voit jatkaa itse tätä keskustelua.

Sorge nyt vaan, mut mä en jaksa provosoitua :)

Helsinki
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 6,4 %
Osuus omaisuusrikoksista 16,1 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 21,6 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 46,2 %.

Ulkomailla syntyneiden osuus poliisin tietoon tulleista raiskauksista Helsingissä on yli 40 prosenttia. Tässä luvussa on mukana myös muualla kuin Suomessa asuvat raiskauksesta epäillyt. Suomessa asuva ulkomaalaisväestö on erittäin nuorta verrattuna kantaväestöön, jonka vuoksi prosenttiosuudet nousevat korkeiksi. Tilastollisen ikävakioinnin on arvioitu vähentävän ulkomaalaisväestön prosenttiosuuksia, seksuaalirikosten kohdalla kymmenelläkin prosenttiyksiköllä. Ulkomailla syntyneiden osuus Helsingin väestöstä on 8,3 prosenttia.[9]

Vuonna 2007 ulkomaalaistaustaiset, joita on koko väestöstä alle neljä prosenttia, olivat epäiltynä joka viidennestä Suomessa tapahtuneesta raiskauksesta. Espoossa ulkomaalaisten tekemien raiskausten osuus oli lähes 70 prosenttia.[10]

On se nyt perkele kumma jos tällaiset tilastot ei herätä mitään huolta monikulttuurisuuden puolustajissa vaikka olisi kuinka ihanaa kuulla ulkomaan kieltä. Eihän tällaista dataa yksinkertaisesti voi ignoorata jos vähänkin on järkeä päässä. Aika retardi saa olla jos jos vielä ko. tilastojen sisäistämisen jälkeen on sitä mieltä, että maahanmuuttajia pitää rahdata lisää Suomeen.

Sanoinhan. Lue se mun viesti ja miellään viimeinen kappale. Tää on just nyt sitä vänkäämistä.

Joo kiitos valaisevasta inputista:
Ja sanoa saa mitä tahansa, kunhan osaa sanoa sen "oikein". Mun mielestä aggressiivinen ja toisia haukkuva keskustelutapa ei ole "oikeanlaista"
Kyllä tolla opastuksella saadaan sitä "oikeaa" keskustelua aikaseks, mikä suakin miellyttää.

Ja lue sen jälkeen foorumin keskusteluohjeet (ja varsinkin Miken ekan viestin tummennettu kohta): http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22459

Ne on kyllä luettu.

Voi Rankkuri, ehkä mun mielipiteet eivät ole tässä ketjussa sinun mielestäsi oikeanlaista keskustelua.

Pysytään totuudessa. SINÄ motkotit siitä, että täällä ei keskustella "oikein", en minä.

Täytyy sitten oikein pyytää anteeksi, kun en osaa keskustella enkä sanoa mitään mielipiteitä, vaikka pyrin tekemään senpalstan sääntöjen puitteissa.

Palstan säännöt ei tietääkseni estä ottamasta kantaa taikka kertomasta muille sitä, mikä on sinun mielestäsi sitä "oikeaa" keskustelua. Tosin sen jo teitkin. Oikea keskustelu on sitä, että osaa sanoa asiansa "oikein". Kiitos tästä.

Ehkä sun tarttee kertoa mulle, mikä on oikeaa keskustelua.

Jotta pysytään taaskin totuudessa, niin SINÄ olit se, jolla oli tarvetta puuttua muiden "oikein keskustelemiseen".

Ehkä mun tarttee olla sun kanssa samaa mieltä ja huudella neekeriä. Tai sitten sä voit jatkaa itse tätä keskustelua.

Ole mitä mieltä tahansa, kunhan olet jotain mieltä ja tunnustat jotain väriä ennekuin nostat itsesi jalustalle ja huutelet muille väärin keskustelemisesta. Ja sanasta "naapuri". Sana itsessään ei ole loukkaava, kuten tässä annat olettaa vaan sanaan liittyvä mielikuva ja sanaan liittyvän mielikuvan luovat "neekerit" itse. Hyvänä esimerkkinä sana "mustalainen" tai "manne" tai "somali", kaikkiin liittyy paska saundi, joka ei johdu sanasta itsestään vaan siihen liitettävästä mielikuvasta.

Sorge nyt vaan, mut mä en jaksa provosoitua :)
"Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan"
- Mauno Koivisto, Osasto Törnin jäsen

Back
Ylös Bottom