Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ei. Vaan se että esimerkiksi nyt puhut monikossa, vaikka käsittääkseni ainut virhe jonka olet tuonut ilmi on se edelleen käytännössä merkityksetön sanavirhe liittyen haditheihin.

Eli se, että Halla-aho itsekin myöntää virheen, ei riitä todisteeksi? Muiden todisteiden mukana?

Eli se, että Halla-aho itsekin myöntää virheen, ei riitä todisteeksi? Muiden todisteiden mukana?

Juuri tuota tarkoitin. Ääretön typeryys tai typeräksi tekeytyminen molemmat rassaavat, varsinkin jos ei osaa olla hiljaa vaan laukoo niitä typeryyksiä liukuhihnalta.
H-A myönsi virheen, check.
Jatketaan eteenpäin, mutta ei kun herra Sturmmann tulee huutamaan "no muttakun se itse myönsi, eiköeiköeikö" joku toteaa "joo" ja sitten sinä taas viimeistään vuorokauden kuluttua kirjoitat hyödyllisen ja informatiivisen postin siitä että "eiköeieköeikö" niin sitä kutsutaan trollamiseksi.
Tiedän itsekkin kokoajan ruokkivani sitä, mutta minusta se on hauskaa.
Minun motiivini väitellä kanssasi ei ole puolustaa HA:ta vaan saada sinut näyttämään aina vain typerämmältä, koska sitä itse oikein pyydät :)

H-A myönsi virheen, check.
Jatketaan eteenpäin, mutta ei kun herra Sturmmann tulee huutamaan "no muttakun se itse myönsi, eiköeiköeikö" joku toteaa "joo" ja sitten sinä taas viimeistään vuorokauden kuluttua kirjoitat hyödyllisen ja informatiivisen postin siitä että "eiköeieköeikö" niin sitä kutsutaan trollamiseksi.
Käsittääkseni osalla kirjoittajista on ollut keskivahvoja vaikeuksia hyväksyä näitä Halla-ahon asiavirheitä ja he ovat pyytäneet melko paljon lisäperusteluita näille (vaikka Halla-aho olisi osan niistä itsekin myöntänyt). Näihin pyyntöihin olen sitten ystävällisesti vastaillut. Itse en kutsuisi sitä trollailuksi. Kutsuisin ehkä sitä trollailuksi, että joku ei vaikkapa suostu ymmärtämään, että paras lähde Koraanin sisältöä koskevaan asiaan on Koraani ja jankuttaa asiasta sivutolkulla...

Tiedän itsekkin kokoajan ruokkivani sitä, mutta minusta se on hauskaa.

Mahtaakohan tuo olla trollaamista?

Minun motiivini väitellä kanssasi ei ole puolustaa HA:ta vaan saada sinut näyttämään aina vain typerämmältä, koska sitä itse oikein pyydät

Minun mielestäni typerältä vaikuttavat sellaiset, jotka kritiikittä uskovat vaikkapa Halla-ahon blogien tiedot tai, että Hamas järjesti muutaman sadan parin pedofiilihäät. Mutta jokaisella on omat mittapuunsa typeryydelle...

Mitä veikkaatte? Onkohan tällä Jussi-pojan käyttämällä lähteellä menneet käsitteet nettotulot ja nettovarallisuus sekaisin? Ja sitten olisikin käynyt niin, että Jussi-pojalla ei sen kummemmin alkanut raksuttaa:

Luin viime viikolla lehdestä pikku-uutisen yhdysvaltalaisen "kansalaisoikeusjärjestön" (en tiedä, minkä) tekemästä tutkimuksesta, jonka mukaan amerikkalaisten mustien nettotulot ovat alle kymmenesosa valkoisten vastaavista. Tuloerojen olemassaolo ei varmaan tule kenellekään uutisena, joskin ainakin minä yllätyin niiden suuruudesta.

Sikäli kuin olen lukemastani ymmärtänyt, yli puolet työikäisistä mustista naisista on työttömiä, kouluttamattomia yksinhuoltajia.

Tätä Jussi-pojan ymmärrystä lienee myös syytä tarkastella hieman tarkemmin. Täytyykin etsiä tilasto Yhdysvaltojen työllisyystilanteesta koskien mustaihoisia naisia. Mahtaakohan tosiaan yli puolet olla työttöminä työikäisistä...

Niin. Siinähän jussi ei väitä mitään omaa kuten "tein viimeviikolla tutkimuksen..." tms. vaan kertoo että Amerikan maalta kuuluu tuollaista. Mikä sinua kaivertaa tässä?
Ja eikai sulle tullut yllätyksenä että tuloeroja todella on. Joissain paikoissa jopa työttömyyttä ja köyhyyttä.
Otetaan esimerkiksi suomi ja kuvittellinen kansa "Kemalit". He ovat ilmeisesti noin 90% työttömiä, siis ne jotka virallisesti ovat paikalla. "Kadonneista opiskelijoista" ja muista vastaavista ei tarvinne edes puhua työntekijöinä. Mietippä jos noin puolet kansasta olisi tätä porukkaa josta 1/10 tekee töitä, voisiko sanoa että he ovat köyhempiä kuin joku toinen ryhmä jossa käydään enemmän töissä(vrt. musta-valkoinen)?

Niin. Siinähän jussi ei väitä mitään omaa kuten "tein viimeviikolla tutkimuksen..." tms. vaan kertoo että Amerikan maalta kuuluu tuollaista. Mikä sinua kaivertaa tässä?

Yleensä kannattaa suosia sellaisia lähteitä, joissa ei kirjoiteta paskaa.

Oli hän toisaalta sentään itsekin yllättynyt tuloerojen suuruudesta. ;)

Tyrmää esitetty tutkimus paremmalla.

Miksi? Minähän olen lähinnä esittänyt kysymyksiä kyseiseen tutkimukseen ja Halla-ahon siitä tekemiin lainauksiin liittyen. Mitä mieltä itse olet? Ovatkohan käsitteet nettovarallisuus ja nettotulot menneet sekaisin?

Itselläni on epäilys, että käsitteet nettovarallisuus ja nettotulot ovat menneet sekaisin ja Halla-ahon blogiin on päätynyt paskaa? Millainen epäilys sinulla on?

Eihän sillä mitään merkitystä ole kokonaisuuden kannalta vaikka siellä blogissa joitain asiavirheitä olisikin. Sua se tuntuu erityisesti vituttavan, mutta yleismaailmallisesti sillä ei ole mitään merkitystä mihinkään.

Siinä ei kerrota, että

Siinä kerrotaan, että kolmasosa KAIKISTA mustista. Eikö KAIKKI mustat pidä sisällään myös TYÖIKÄISET mustat?

Halla-Aho joka tapauksessa kirjoitti, että

Niin mitä sitten? Tuosta ei käy ilmi onko hän käyttänyt tuota lähdettä vai ei! Osaatko sä lukea ja ajatella?

Paskaa? Onko se, että tuon esille Halla-ahon kirjoittamia asiavirheitä, paskaa?

Tuntuu, että joillekin ottaa melko koville, että Jussi-poika on kirjoittanut paskaa...

Koita nyt vatipää tajuta, että 10 sivua spämmiä on paskaa. Sinä toit Halla-ahon oletetun virheen esille ennen 10 sivua spämmiä.

Siinä kerrotaan, että kolmasosa KAIKISTA mustista. Eikö KAIKKI mustat pidä sisällään myös TYÖIKÄISET mustat?

Lukeeko siinä, että Vähintään kolmannes kaikista mustista miehistä on vankilassa tai ehdonalaisessa?

Tuosta ei käy ilmi onko hän käyttänyt tuota lähdettä vai ei!

Jussi-poika joka tapauksessa ymmärsi kirjoittaneensa paskaa.

Eiköhän tää sun mielipitees oo käyny jo selväks. Spämmääminen vois loppuu pikkuhiljaa...

Ja Jussin myös. Voimmeko kuitenkin keskustella Jussi-pojan blogiin liittyvistä asioista? Eikö tämä ketju ole osittain sitä varten perustettu?
jos sul on jotain uutta sanottavaa niin siitä vaan...muuten toi trollaaminen alkaa olee jo vähän kulunutta...

Lukeeko siinä, että Vähintään kolmannes kaikista mustista miehistä on vankilassa tai ehdonalaisessa?

Osaat kai lukea itsekkin mitä siinä lukee?

Se voi olla, mutta nyt ei puhutakkaan siitä, vaan siitä mistä vitusta sä revit tuon lähteen ja miksi luulet Jussin käyttäneen sitä. Ymmärrätkö sinä kirjoittaneesi viimeisen 10 sivun aikana paskaa?

Sinun mielestäsi spämmiä. Minun mielestäni etupäässä vastauksia esitettyihin kysymyksiin ja kommentteja viesteihin, joissa on käsitelty kirjoituksiani. Sekö spämmiä? Tuskinpa sentään.

Aika monen mielestä spämmiä.

Se voi olla, mutta nyt ei puhutakkaan siitä, vaan siitä mistä vitusta sä revit tuon lähteen ja miksi luulet Jussin käyttäneen sitä.

Koska kyseinen lähde, toisin kuin tuo sinun lähteesi, vastaa sisällöllisesti hyvin paljon Jussi-pojan kirjoitusta. Vain yksi sana on muuttunut ja jäiköhän sana "koeajalla" pois. Ja vähintään-sana on ilmestynyt mukaan. Suurin piirtein näin. Voin ottaa nuo tekstit tähän vielä kerran esille, niin voidaan oikein vertailla. Kyseinen lähde myös osoitettiin Jussi-pojalle ja hän myönsikin tehneensä selvän virheen.

Osaat kai lukea itsekkin mitä siinä lukee?

Kyllä. Ja huomasin, että ei oikein liity tähän Jussi-pojan kirjoitukseen.

Aika monen mielestä spämmiä.

Jahas! Onko siis kysymyksiin vastaaminen ja omien tekstien kommentteihin vastaaminen sitten spämmäystä? Kuulostaa hieman herkkänahkaiselta.

Edit.
Tässä vertailtavaksi nämä tekstit:

Vähintään kolmannes työikäisistä mustista miehistä on vankilassa tai ehdonalaisessa.

one out of three young Black men was either locked up, on probation, or on parole.

Ja tämä sinun "ehdotuksesi":

Based on current rates of first incarceration, an estimated 32% of black males will enter State or Federal prison during their lifetime"

Mitkä kaksi näistä kolmesta muistuttavat mielestäsi eniten toisiaan?

Back
Ylös Bottom