Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Itse tulin Suomeen noin 10v sitten Islannista, ja voin sanoa vaan että Suomessa on ulkomaalaiselle erittäin vaikea saada töitä, vaikka osaa suomea. Edellen se on vaikea, vaikka en tarvitse mitään lupia. Olin asunut myös Prahassa, Tsekinmaassa, ja siellä sain töitä heti, noin kun kuukausi olin maassa asunut. Suomessa olin ollut työttömänä monta vuotta, ennen kun sain töitä, ja nyt huhtikuussa olin muuttanut pohjois Suomesta Savoon, ja edelleen ei ole työpaikka. Noo, 5.10. mulla työhaastattelu. Mutta helpo se ei ole kenelläkään ulkomaalaisille.

Itse tulin Suomeen noin 10v sitten Islannista, ja voin sanoa vaan että Suomessa on ulkomaalaiselle erittäin vaikea saada töitä, vaikka osaa suomea. Edellen se on vaikea, vaikka en tarvitse mitään lupia. Olin asunut myös Prahassa, Tsekinmaassa, ja siellä sain töitä heti, noin kun kuukausi olin maassa asunut. Suomessa olin ollut työttömänä monta vuotta, ennen kun sain töitä, ja nyt huhtikuussa olin muuttanut pohjois Suomesta Savoon, ja edelleen ei ole työpaikka. Noo, 5.10. mulla työhaastattelu. Mutta helpo se ei ole kenelläkään ulkomaalaisille.
Onko sanottu syytä, mikset oo työtä saanut?

Tämä nyt tulee auttamattoman myöhässä mutta ...

please-do-not-feed-the-hoboken-trolls.jpg

Se on tosi vaikea, kun mulla on kokemusta 11v töistä vain hautaustoimistossa, olin ollut töissä myös krematoriossa, ja Suomessa sellaista en saanut, kun kaikki hautaustomistot pienissä kunnissa ovat vain pienet perheyritykset, ja ne eivät otta töihin, ei varsinkin ulkomaalaisia. Muissa töissä ei ole kokemusta. Kun olin asunut pohjoisessa, ja en saanut töitä, kävin Norjan Tromsössä töissä- Norjassa sain töitä heti. Mutta nyt muuttin Savoon, ja taas on vaikea. Lokakuussa mulla on haastattellu. Mutta totta on, että kaikille ulkomaalisille on erittäin vaikea saada Suomessa töitä. Suomessa asuu noin 100 islantilaista, kaikki muut Helsingissä, ja muillakin vastaavat ongelmat. En ole ainoa. Mistä tuo johtuu? Jokaisen hommaan vaativat kielitaito natiivi-tasolla, mikä on ulkomaalaisille lähes mahdottonta.

Mikä koulutus sulla on? Eikö edes siivoojana löydy töitä?

"Jussi Halla-aho teki Simo Rantalaisesta tutkintapyynnön poliisille"

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...esta+tutkintapyynnön+poliisille/1135249579859

Näähän löytyy podcasteinakin.

Alkaa about 9:30: http://www.radiorock.fi/podcast/player.asp?podID=1908

Jostain blogista SR:n sanomat litteroituna:
"-Rantalainen: Halla-ahosta vielä puheenollen -- mä en tiedä, oonks mä oikee henkilö kommentoimaan, koska mä oon vaan -- huhujen ja kuulopuheiden -- varassa, et mä en oo lukenut hänen kirjoitelmiaan. Mutta: jos hän on jollain tavalla -- rinnastanut islamin pedofiliaan tai pedofiiliseksi uskoksi, tai näin, niin tuokaa se tänne, niin taas saadaan vähän niinkun säpinää tänne studioon, niin mä voin vähän ravistella...
-(juontajat naurahtavat)
-Juontaja: Tämä olis nimenomaan siis pitänyt tajuta tehdä. Ilmeisesti hän käytti ironiaa tehdessään näin, mutta siis kiistattahan Halla-aho viittasi, vertasi islamia pedofiiliuskontoon.
-Juontaja: Se on ihan fakta.
-Juontaja: Tästähän ollaan leivottu ihan oikeutta myöten.
-Rantalainen: Jos se on fakta, niin toivottavasti tavataan tän jätkän kans joskus.
-(juontajat naurahtavat)
-Juontaja: Asuu muuten ihan tässä lähellä.
-Rantalainen: Antakaa osoite, niin Vellun kanssa tost lähetään...
-Juontaja: (nauraen) Okei.

(välisoitto)"

Jaa-a kieltämättä Rantalainen väkivaltainen sekopää, mutta pitäisi jaksaa kuunnella tuo pätkä, että missä äänensävyssä Rantalainen on tuon loihe lausumaan.

Katselin tuossa äsken huvikseni YouTubesta vanhoja Hyvät, pahat ja rumat -pätkiä ja ei voi kun ihmetellä, miten Simolla alkoi keulia niin lujaa. Esimerkiksi Iranin suurlähettilästä haastatellessaan Simo vaikutti ihan perusfiksulta tyypiltä.

Ai helvetti kun Halla-aho oli väärässä ja rasisti ja paha ihminen ja kaikkea kirjoittaessaan ghettoutumisesta suomessa

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...yä+maahanmuuttajien+keskittymiä/1135249614847

Pääkaupunkiseudulle alkanut syntyä maahanmuuttajien keskittymiä :hyvä:

ja valaiseva kuva hesarista

http://farm4.static.flickr.com/3484/3957229073_c1de8b72c4_o.jpg

Pitkä matka moskeijaan

MARJA SALMELA

Hyvinkääläinen Leila Kalliomaa tietää, minkälaista elämä on maahanmuuttajien kansoittamalla asuinalueella. Islaminuskoon kääntynyt nainen muutti ghanalaisen miehensä kanssa Paavolan kaupunginosaan 20 vuotta sitten.

Pakolaisena Suomeen tullut aviomies sai silloin työpaikan suuresta leipomosta Hyvinkäältä.

"Paavola oli slummi. Sen vuokra-asuntoihin ajautuivat kaikki maahanmuuttajat somaleista irakilaisiin, indonesialaisista vietnamilaisiin. Joukossa oli alkoholisoituneita ja syrjäytyneitä suomalaisia huumeporukoista saatanan palvojiin."

Nuoren äidin mieltä kuitenkin lämmitti se, että maahanmuuttajaäidit soittivat ovikelloa, piipahtivat kylässä ja tarjosivat apuaan. "Yksikään 'suomalainen' naapuri romaneita lukuun ottamatta ei poikennut kysymään kuulumisia."

Kun Kalliomaan tyttäret menivät ala-asteelle, perjantaisin huivia käyttäviä tyttöjä kiusattiin. "Opettajat eivät osanneet puuttua, vaikka yrittivät parhaansa. Heidän oli sopeuduttava nopeasti kasvavaan maahanmuuttajalasten määrään."

Kun lapsikatras kasvoi vielä kahdella pojalla, perhe hakeutui pois Paavolasta ja muutti Hakalaan paritaloon. Naapurissa asui suomalainen perhe. "Meillä oli mukavat, normaalit naapuruussuhteet."

Kuusihenkisellä perheellä on nyt pienkerrostalossa 80 neliön koti: kolme huonetta, keittiö, kylpyhuone ja kaksi vessaa. Asunto on sisustettu kauniisti, seinät ja valaisimet on koristeltu muratin oksin.

"Yksi huone lisää olisi tarpeen. Kun tulee vieraita, miehet ja naiset voisivat seurustella rauhassa eri huoneissa", Leila Kalliomaa kertoo.

Toinenkin harras toive hänellä on: moskeija pitäisi saada parempien kulkuyhteyksien päähän. Nyt perhe matkaa moskeijaan Munkkiniemeen, jonne on matkaa yli 55 kilometriä. Rukoushetkessä käynti vie tuntikausia.

Lisäksi kellarissa sijaitseva moskeija on niin pieni, etteivät naiset ja lapset aina mahdu sinne.

Juhlapäivinä tuhannet muslimit käyvät rukoilemassa liikuntahalleissa. "Ei se kovin juhlavalta tunnu."

"Jos vain saisimme junayhteyksien viereen moskeija-alueen, jossa olisi kokouspaikka, ravintola, meidän omien lääkäreidemme vastaanotto, kampaamo, kirjasto ja kauppoja, joista voisi ostaa halal-lihaa", Kalliomaa hahmottelee.

"Ja pieni hotelli. Monen maahanmuuttajan luona vierailee sukulaisia kotimaasta."

Tämmöistä. Hirveää tämä rasismi kun noin sorretaan.

Tässä kuvassa on hyvin esitettynä yksi nykyisen maahanmuuttopolitiikan suurimmista ongelmista.

index.php

Kiitos helsingin kaupungin sosiaalivirasto =) Tuon rinna´lla yksi egyptiläinen mummo alkaa kuulosta aika pieneltä.

Tämmöistä. Hirveää tämä rasismi kun noin sorretaan.

Varsinkin tämä loppu

"Kuusihenkisellä perheellä on nyt pienkerrostalossa 80 neliön koti: kolme huonetta, keittiö, kylpyhuone ja kaksi vessaa. Asunto on sisustettu kauniisti, seinät ja valaisimet on koristeltu muratin oksin.

"Yksi huone lisää olisi tarpeen. Kun tulee vieraita, miehet ja naiset voisivat seurustella rauhassa eri huoneissa", Leila Kalliomaa kertoo.

Toinenkin harras toive hänellä on: moskeija pitäisi saada parempien kulkuyhteyksien päähän. Nyt perhe matkaa moskeijaan Munkkiniemeen, jonne on matkaa yli 55 kilometriä. Rukoushetkessä käynti vie tuntikausia.

Lisäksi kellarissa sijaitseva moskeija on niin pieni, etteivät naiset ja lapset aina mahdu sinne.

Juhlapäivinä tuhannet muslimit käyvät rukoilemassa liikuntahalleissa. "Ei se kovin juhlavalta tunnu."

"Jos vain saisimme junayhteyksien viereen moskeija-alueen, jossa olisi kokouspaikka, ravintola, meidän omien lääkäreidemme vastaanotto, kampaamo, kirjasto ja kauppoja, joista voisi ostaa halal-lihaa", Kalliomaa hahmottelee.

"Ja pieni hotelli. Monen maahanmuuttajan luona vierailee sukulaisia kotimaasta."

Kuka tai mikä estää noita ihmisiä toteuttamasta näitä asioita. Jehovantodistajat rakentelevat omia valtakunnansalejaan, ihmiset hankkivat isompia asuntoja jos niihin n varaa ja hotellien perustaminen ei varmaankaan ole kiellettyä. Vai onko tässä taikasanana "Jos saisimme". Eli olis ihan kivoja kunhan ei tarvitsisi itse maksaa...

Tämä tosiaan saattaa vähän selvittää tuota maksupuolta

3957229073_c1de8b72c4_o.jpg

Sturmi. Mistä päättelet, että Halla-aho on käyttänyt juuri tuota lähdettä minkä sinä esitit? Tämä.

Sturmi on ilmeisesti saanut bännit trollaamisesta kun ei vastaa. Mutta tässäpä oiva yhdysvaltojen oikeusministeriön tilasto jossa ihan selvällä englannin kielellä lukee:
Based on current rates of first incarceration, an estimated 32% of black males will enter State or Federal prison during their lifetime

Niin mikä siinä nyt oli väärää siis siinä Halla-ahon kirjoituksessa, että kolmasosa työikäisistä mustista miehistä on vankilassa tai joutuu sinne?

Hyvä, etä edes kaikki miehet mahtuvat... Pitäisiköhän noille kertoa, että täällä Länsi-Euroopassa (uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta) on ollut tapana ajatella ensin naisten ja lasten parasta, ja miehet tulevat viimeiseksi.

Back
Ylös Bottom